صعود به ليگ دسته اول فوتبال كشور، رؤياي شيريني بود كه بسياري از اهالي فوتبال مركز استان، بيش از يك دهه آن را در سر مي‌پروراندند و بالاخره اين رؤيا عصر روز پنج‌شنبه هفتم خردادماه در ورزشگاه شهداي هويزه تهران به حقيقت پيوست.
 سبزپوشان خرم‌آبادي پس از 11 سال، بار ديگر در ليگ دسته اول كشور حضور مي‌يابند تا در ميداني مهم‌تر از ليگ‌هاي دسته دوم و سوم كار خيبر تمام نشد؛ آغاز شد! با رقيبان قوي‌تر و باتجربه‌تر، مصاف دهند.
شايد بسياري از دوست‌داران فوتبال لرستان كار تيم خيبر را با صعود به ليگ دسته اول كشور در بازي روز پنج‌شنبه تمام شده بدانند، اما بايد گفت كه اين آغاز راه است! راهي كه موفقيت در آن، وابسته به برنامه‌ريزي از همين امروز است، چرا كه تا شروع رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتبال كشور حدود 2 ماه زمان باقي است و براي خيبري‌ها داشتن يك روز آمادگي بيش‌تر، مي‌تواند براي كسب موفقيت در ليگ دسته اول فوتبال ايران بسيار مهم و تأثيرگذار باشد، زيرا تجربيات ناخوشايند حضور ضعيف خيبر در فصل 84-1383 فوتبال كشور، هنوز از ذهن علاقه‌مندان فوتبال اين ديار پاك نشده است.
در آن سال، آغاز ديرهنگام تمرينات در كنار نداشتن حامي مالي مناسب، باعث شد تا اداره كل ورزش و جوانان متولي اين تيم شود و چون نفرات متخصصي براي جذب بازيكن كنار اين تيم حضور نداشتند، تيم با شماري از بازيكنان بومي بسته شد و از تركيب تيم صعود كرده‌ي فصل قبل، حدود 60 درصد آن‌ها به دلايلي نظير نبستن قراداد با مبلغي مناسب يا نظر كادر فني، از تيم كنار رفتند.
در بين راه نيز اتفاقي ناخوشايند روي داد و بازيكني در سطح متوسط از خوزستان به تيم اضافه شد كه به عنوان بازيكن تعويضي، فقط دقايقي براي خيبر به ميدان رفت. اين بازيكن بدون اطلاع دادن به مسوولان لرستان به خاطر نداشتن كارت پايان خدمت سربازي، با شناسنامه‌ي برادرش به عضويت خيبر درآمده بود و به همين دليل تيم خيبر از اين ناحيه نيز ضرباتي متحمل شد و دوباره به دسته دوم فوتبال كشور سقوط كرد.
از سوي ديگر، مشخص شدن تكليف تيم، فقط چند روز قبل از شروع مسابقات، باعث شد اين خيبر خرم‌آباد از آمادگي بدني و هماهنگي تيمي دور باشد. همچنين 3 بار تعويض مربي در طي فصل نيز، چاره‌ساز بقاي خيبر نشد، و با اين بي‌ثباتي، سبزپوشان خرم‌آبادي راه آمده از ليگ دو را سريعاً بازگشته و سقوط كردند!
ذكر تجربيات تلخ آن فصل در روز شيرين صعود جديد براي اين است كه از گذشته درس عبرت بگيريم و حالا كه خيبر دوباره به ليگ دسته اول رضا جايدريكشور صعود كرده، از هم‌اكنون به فكر حضوري پرقدرت در اين مسابقات باشيم تا اتفاقات ناخوشايند قبلي تكرار نشود و زمان به بطالت از دست نرود.
 
رضا جايدري