یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وقتی در مورد کشتی لرستان صحبت می‌کنیم ناخودآگاه به یاد قهرمانان و زحمت‌کشان این رشته‌ي پرافتخار استان می‌افتیم كه از دیرباز جز استان‌های صاحب عنوان در كشور بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌ايم.
وجود مربيان و کشتی‌گیرانی همچون کریم سوری، غلام محمدی‌، سیاوش نوری، محمد کوشکی، مرحوم ضيا معيني، سيد محمدرضا قياسيان، مرتضي‌ پاپي‌نيا، صيدمحمد نادري، علي‌رضا لرستاني، مهندس نصرت‌الله والي‌زاده، مرحوم حاج محمد كريمي، شهاب اسماعيلي‌لشكري، ايرج احمدي، محمد تندرو، محمد كوشكي، جمعه قائدرحمت، بابك اسدي، روح‌الله کریمی، محمدحسين شفافی، برادران خلیلی و اخوان مردانی، مرحوم سجاد شهبازي، مهرداد كريم‌پور، مهرداد علي‌پناه، ناصر نوربخش و جوانانی چون طالب نعمت‌پور، پیمان یاراحمدی و ده‌ها کشتی‌گیر دیگر، دلیلی بر اثبات اين مدعاست.

ورزش از نفس افتاده‌ي لرستان / كُشتي، محل آزمون و خطا نیست

زحمات مسوولان ورزشی و تلاش‌های قهرمانان باعث شده بود لرستان در فدراسیون کشتی کشور جایگاه ممتازی داشته باشد اما بعدها جایگاه ممتاز از کشتی لرستان فاصله گرفت و سیر نزولی جانشين آن شد، خصوصاً این روزها چه در محافل ورزشی و چه غیرورزشی حرف‌های شیرین در مورد این ورزش در استان زده نمی‌شود! عده‌ای از رها شدن کشتی لرستان به حال خويش شديداً گلايه‌مند هستند. عده‌ای به دنبال مشخص شدن وضعیت مدیریتی کشتی استان هستند، عده‌ای در اثر بی‌توجهی مسوولان و نبود متولی در کشتی سر در گم شده‌اند! عده‌ای درگیر اختلافات خود با فدراسیون هستند، عده‌ای نیز به دنبال نشاندن گزینه‌ي مورد نظر خود بر کرسی ریاست کشتی استان هستند!
با این وضعیت تنها ورزشکاران و قهرمانان کشتی متضرر می‌شوند. تسريع در روند تعیین تکلیف ریاست این هیات‌، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که تا کنوناز انجام آن عاجز مانده‌ايم.  بعد از اعلام آمادگی عده‌ای برای تصدی مسوولیت و شرکت در انتخابات این هیات که همگی از زحمت‌کشان عرصه‌ي ورزش ما هستند و اتفاقاً اصرار مسوولان ورزش استان به برگزاری انتخابات‌، اما با موانعی در این راه مواجه شده‌ایم.
با سیری در عملکرد هیات کشتی ظرف 4 سال گذشته، و شنيدن اظهار نظرهای برخی کشتی‌گیران و پیشکسوتان و فعالان این ورزش، مشخص مي‌كند که رضایت نسبی از عملکرد هیات قبلی وجود دارد، اما ما به این اظهار نظرها اکتفا نکردیم و سری به آمار و ارقام رسمی و تایید شده فدراسیون کشتی زدیم و متوجه شدیم که هیات کشتی لرستان طي دو سال پیاپی یعنی سال‌های 93 و 92 در رتبه‌بندی هیات‌های کشتی کشور، بین 31 استان جایگاه ششم را کسب کرده که البته این جایگاه به آسانی به دست نیامده است.
با بررسی‌های بیش‌تر، کاشف به عمل آمد همه رده‌های سنی کشتی استان در اکثر مسابقات کشوری شرکت داده شده‌اند. چندین دوره متوالی تيم‌هاي رده‌های پایه سنی کشتی لرستان جز 3 تیم برتر کشور شناخته شدند و هر ساله لرستان چندین کشتی‌گیر تراز اول را به تیم ملی تحویل داده است.
اعزام ورزشکاران به مسابقات خارج استان و فراهم نمودن کلیه امکانات رفاهی و اسکان برای آن‌ها در حد توان هیات، در حالی اتفاق افتاد که اداره کل ورزش استان علی‌رغم همه فعالیت‌های مثمر ثمر هیات کشتی، کم‌ترین توجه و کم‌ترین کمک مالی را به این هیات داشته و دارد.
بعضی از استان‌هایی که بالاتر از لرستان قرار گرفتند از نظر مالی به هیچ وجه قابل قیاس با استان ما نبوده و امکانات مالی آن استان‌ها اگر بیان شود شاید قابل و تصور خیلی‌ها نشود
 به هرحال قرار گرفتن در رتبه ششم کشتی کشور به آسانی به دست نیامده هر چند سابقه کشتی لرستان با توجه کارنامه‌اش رتبه‌ای بالاتر از این را می‌طلبد و انتظار بیش‌تری از آن می‌رود اما با نگاهی به استان‌هایی که بالاتر از لرستان قرار گرفته و امکانات مالی میلیونی که در اختیار داشته‌اند، به همین رتبه ششم باید امیدوار شد و دست مریزاد گفت که اگر حضور نام‌ها و افراد در این هیات نبود، قطعاً این رتبه ششم شاید به 16 یا 26 تقلیل پیدا می‌کرد!
حضور مستمر کشتی‌گیران جوان لرستانی در تیم‌های ملی کشور اگر به خاطر درخشش و توانمندی خود کشتی‌گیران و ارتباطات متولیان هیات کشتی لرستان با فدراسیون و تیم‌های ملی نبود قطعاً مسیر نمی‌شد و اگر تا کنون موفقیتی در کشتی داشتیم بخش اعظم آن به ارتباطات و زحمات هیات کشتی بر می‌گردد و اگر مسوولان فدراسیون بر خواسته‌های بعضی مسوولان ورزش استان  دست رد می‌زنند و خواستار حضور رییس هیات قبلی کشتی لرستان در مجمع انتخابات کشتی استان می‌شوند به خاطر این است که آن‌ها خودشان از جنس ورزش کشور و کشتی هستند و بهتر از ما فرد کاربلد و تاثیر‌گذار را می‌شناسند و مهم‌تر این که کارنامه و عملکرد هیات‌، نشان‌دهنده‌ي موفقیت یا عدم موفقیت  فرد، ورزشکار‌، قهرمان‌، مربی و پیشکسوت کشتی لرستان است. البته عبدالله عزيزپور رییس هیات قبلی کشتی استان با توجه به وضعیت فعلی ورزش استان و نبود عزمی برای توسعه و کمک تخصصی به کشتی تمایلی به حضور در انتخابات ندارد اما اگر مسوولان فدراسیون اصرار دارند که هیات قبلی حضور داشته باشد به اين دليل است كه می‌دانند وي می‌تواند اثربخشی بیش‌تری برای جوانان لرستاني داشته باشد.
  5 ماه است که کشتی لرستان متولی ندارد و نتوانسته‌ایم تا کنون تکلیف آن را مشخص کنیم اما شاهد هستیم که با یک چشم به هم زدن هیات‌هایی تعیین تکلیف می‌شوند که وقتی از کنار ورزشکاران و پیشکسوتان آن‌ها رد می‌شوی بوی انتقاد‌، اعتراض‌، نارضایتی‌، بی‌انگیزگی و چالش به مشام می‌رسد که امیدواریم در آینده این چنین نباشد و با صعه‌ي صدر به دنبال برگزاری انتخابات هیات‌ها  باشیم. اميد كه به راحتی زحمات افراد را نادیده نگیریم و در بعضی موارد بدون توجه به عملکرد ضعیف و ناکارآمدی اشخاص، اصرار نداشته باشیم که مجدداً در صحنه ورزش باشند...
مسأ‌له‌ی دیگری که تناقض آشکار در آن از جانب مسوولان ورزشی دیده می‌شود بحث جابه‌جایی سالن کشتی خرم‌آباد به نقطه دیگری است. تصميمي که از روی احساس بوده و هیچ کار کارشناسی و تخصصی روی آن صورت نگرفته است. سالن‌هاي كشتي رشیدزاده و انوشیروان رضایی خرم‌آباد شناسنامه و تاریخچه کشتی این ديار بوده و خاطرات نيم قرن اخير کشتی استان در این سالن‌ها مدفون است.
چطور به خودمان اجازه می‌دهیم این سالن‌ها را از جامعه کشتی بگیریم و کشتی‌گیران را به حاشیه‌ي شهر و خیلی دورتر از این سالن‌ها هدایت کنیم؟ اگر واقعاً قصد دلسوزی داریم و نمی‌خواهیم تاريخ کشتی لرستان را نابود کنیم چرا هر دوی این سالن‌ها را بازسازی و تجهیز نمی‌نماییم‌؟ چرا خانه کشتی را در محل همین دو سالن بنا نمی‌کنیم؟ اصلاً از صاحبان اصلی کشتی که پیشکسوتان هستند در خصوص جابه‌جایی این سالن‌ها مشاوره‌ای گرفته‌ایم و نظری خواسته‌ایم‌ یا به صرف ارائه گزارش عملکردی به مقامات بالادست به دنبال اجرایی کردن این تصمیم غیرکارشناسی هستیم؟
به هرحال از قبل هم هشدار داده بودیم که ورزش لرستان فرصتی برای آزمون و خطا ندارد و می‌بایست اولویت ورزش استان برنامه و کار کارشناسی و توسعه زیر‌ساختی ورزش باشد،  اما متاسفانه طي چند ماه اخیر شاهد هستیم برنامه‌ها بر اساس آزمون و خطا در ورزش سپری می‌شوند و مسوولان ارشد استان نيز همچنان آزمون‌ها و خطاها را نادیده می‌گیرند!
سید احمد  موسوی
 مطلب منتشر شده در روزنامه خبر ورزشی، ضمیمه لرستان
 

دیدگاه‌ها  

#1 لر 1394-02-05 10:20
انتقال سالنهاي كشتي و داشتن يك خانه مستقل و مجهز انهم در وسط شهر { خ وليعصر} كار بسيار جالب و به نفع كشتي است . به نظر من خيلي هم خوبه!!!
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1394-02-05 10:27
مشکل اصلی لرستان در حوزه ورزش سومدیریت است به قول آقای موسوی هنوز توان تعیین تکلیف هیات کشتی لرستان را نداشتیم . !!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#3 کشتی گیر 1394-02-05 10:35
هیات کشی لرستان با دست خالی توانست در همه مسابقات کشتی گیران را اعزام کنند و عناوین مختلفی را در 4 سال گذشته بدست آورده حال مسولین ورزش استان برای مردم و جامعه کشتی توضیح بفرمایند چه گلی به سر کشتی زدند!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#4 سینا 1394-02-05 11:53
تا الان که سالن اختصاصی نداشتند حالا که داری سالن شده اند آن هم وسط شهر کجایش آقایان به ظاهر کشتی دوست ایراد دارد جناب مدیر کل فعلی همه وقتش را صرف ورزش استان نموده این دیگر بی انصافی است تا آلان مدیر لایق و پی گیر نداشته ایم حالا که جناب عزیزپور با تمام توان در حال کار هستند مدام برایشان حاشیه درست میکنند این انتقادات از طرف ما مردم نیست از طرف کسانی است که دستشان از منافع شخصی کوتاه شده بهترین نقطه شهر خیابان ولی عصر میباشد چرا ذهن مردم را خراب میکنند ما که از مدیر ورزش راضی هستیم واز ایشان میخواهیم با قدرت از اعتبار ورزش دفاع و آن را قانونمند کنند
نقل قول کردن
#5 ابدالی 1394-02-05 12:13
از کی تا حالا خیابان ولیعصر وسط شهر ما خبر نداشتیم که سا لنها رو بیار نزدک خونتون اقای ...
نقل قول کردن
#6 ورزشکار کشتی 1394-02-05 14:22
متاسفانه اجازه نمیدهند که مدیر متخصص و با صداقت کارش را ادامه دهد خیلیها دوست دارن با به حاشیه بردن مدیر کل ورزش مانع از پیشرفت ورزش استان شوند
در دوره قبلی با وجود بودجه زیاد ارث بدهکار برای مدیر جدید گذاشتند
دیگر جایی نیست که طلبکار اداره کل نباشد وقتی پولی نیست چگونه باید کار کرد
جز معدودی ریس هیات بقیه ول معطلند از اول بسم اله دنبال پول گرفتن از ادره هستند تا اعزام تیمها به مسابقات کشوری ریس هیاتی که نتواند تیم داری وکسب درآمد کند به چه دردی میخورد
متاسفانه اجازه ورود دیگران را نمیدهند
ورزش لرستان با بی اخلاقی عجین شده وقتی در مسابقات برنده میشوند خودشان خرج مسابقه را داده اند وقتی هم میبازند مدیر کل مقصر است
نقل قول کردن
#7 امید 1394-02-05 22:26
جناب آقای موسوی اکثر دلسوزان عرصه ورزش بر این باورند که حوزه ورزش استان به شدت نیاز به تغییر دارد. و اگر این تغییر در مدیریت ایجاد نشود مدام تشویش ها رو به افزایش گذاشته تا جایی که منجر به هرج و مرج شود
نقل قول کردن
#8 خرم آبادی 1394-02-05 23:15
جناب ورزشکار مثلا کشتی!!!
هنر یه مسئول ششدانگ اینه که توی چنین شرایطی خودشو نشون بده
هیاتها یک ساله که پولی دریافت نکردن
اگه اداره پول داشت { که واسه از ما بهترون داره} که من نوعی هم میتونستم بچرخونمش
نقل قول کردن
#9 داوود 1394-02-05 23:47
اسامی ورزشکارهای ابتدای متن بر چه اساسی تنظیم شده؛ کسوت، قهرمانی، مدیریت...اگه چارچوب های روزنامه نگاری، تهیه ی خبر و قواعد نگارش رو رعایت کنیم، خالی از لطف نیست!
_________________________
يافته: « در مثل مناقشه نيست!»
نويسنده هنگام ارسال مطلب فرمودند كه از بين مسوولان، مربيان و قرهمانان گذشته كشتي لرستان، شماري را براي مثال نام برده‌اند. پرواضح است كه ذكر نام همه قهرمانان در چنين مطلبي نمي گنجد.
شما هم اگر نام‌تان در اين مطلب نيست، در عوض نام دوست يا هم‌دوره‌تان هست. سخت نگيريد چون چند فقط نام نفر براي مثال از جمع درياي بيكران كشتي لرستان ذكر شده است.
نقل قول کردن
#10 میرزایی 1394-02-06 22:03
باسلام وعرض ادب خدمت همه دوستان بخصوص دوست عزیزم سیداحمدموسوی
خدمت همه دوستان عرض کنم که؛ هرانتخاباتی بخصوص انتخابات هیاتها قوانین ومقررات وآیین نامه خاص خود را دارد. مثلا درآیین نامه هیاتها, شرایط و مدت سرپرستی, مهلت اگهی, مهلت ثبت نام کاندیداها, مهلت بررسی صلاحیتها وچگونگی صدورحکم سرپرست یا رییس ذکرشده که با مطالعه کامل آیین نامه میتوان فهمیدکه اداره کل ورزش وجوانان استان بخوبی به وظایف قانونی خودعمل نموده ومتاسفانه این فدراسیون کشتی است که ازوظیفه خود به هردلیل عدول نموده ودرصدد عدم اجرای قانون یاطرفداری ازکاندید یاکاندیداهای خاص میباشد!
وقتی قانون اساسی کشورمان که برگرفته ازکتاب آسمانی ماست میگوید همه در برابر قانون مساویند یعنی اگر شخص دلخواه ما یاخودمان به خواسته مان نرسیدیم قانون را تضعیف نکنیم؟
نقل قول کردن
#11 گل آقا 1394-02-08 09:12
بععععله جناب آقای میرزایی تا جایی که بنده ارادت خدمت جنابعالی دارم جدیدا به عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی داخلی و برون مرزی اداره کل ورزش و جوانان منصوب شدید! از زمان انتخاباتتون! البته باز خدا رو شکر تحلیلگر سیاست داخلی فدراسیونها و یا وزارت ورزش نیستید وگرنه احتمال داشت پول تو جیبی مردم استان رو هم صادر کنید برای شهر و طایفه خودتان...!
آقا اینجوریه که میگن سیاستمدار عین قارچ ییییهویی میزنه بیرون!
:lol:
نقل قول کردن
#12 محمد صادق امرایی 1401-06-28 11:23
باسلام وعرض ادب
بنده و شاید دیگران امروزه انتقادات زیادی درمورد
کشتی لرستان هست شما ببینی خیلی از استانها صاحب نام نیستند ولی ما میبینیم اون یک نفر د المپیک صاحب مدال میشوند متاسفانه لرستان یک نهر ع المپیک صاحب مدال نشده است جرا ما نمیتونیم مثل مازندران باشیم خواهشا بفکر کشتی لرستان باشید استان تل
ما باید یکی از بهترین کشتی گیران
باشند ازبکار کیری بهترین مربی استفاده کنید
به امید روزی که کشتی گیران لرستان در عرصه های
جهانی و المپیک بدرخشند و خوش رنگترین مدالها را تصاحب کنند باتشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا