اگر بخواهیم واقع‌بینانه ورزش لرستان در سالی که گذشت را مورد واکاوی قرار دهیم، بدون تردید با توجه به کمبود اعتبارات مالی نسب به گذشته، روند نزولی از نظر توسعه و ترویج ورزش در سطح همگانی، ناتوانی در اتمام پروژه‌های عمرانی و داشتن پروژه‌هاي عمراني جدید، ورزش استان را در حالت کما قرار داد؛ به نوعی جای هیچ دفاعی را برای اداره ورزش و جوانان باقی نخواهد گذاشت.
انتخاب برخی افراد ضعیف در پست‌های حساس اداره‌ی کل ورزش و جوانان، نارضایتی ورزشکاران از کاستی‌ها و بی‌مهری‌ها، دلسردی و یاس را بر جامعه ورزش لرستان مستولی ساخت.
در نقطه مقابل، مثنوی هزار برگ مشکلات اداره کل ورزش و جوانان، ورزشکاران لرستانی با درخشش در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی چون قبل، ثابت کردند که دارای پتانسیل بالایی هستند و اگر از نظر امکانات و مسایل مالی مشکلات‌شان مرتفع شود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
با تمام مشکلات و نارسایی‌ها، چند هیأت ورزشی در حد توان موفق ظاهر شدند و از نظر آموزشی، تربیت مربی، داور، اعزام‌های منظم و حضور موفق در مسابقات کشوری توانسته‌اند برای لرستان آبروداری کنند؛ هیات‌هایی چون تکواندو، جودو، بوکس، والیبال، جانبازان و معلولین و هاکی. دست خالی هیات‌های ورزشی و چشم دوختن به کیسه‌ی خالی اداره کل ورزش و جوانان در چند نوبت، اعزام تیم‌ها را به مسابقات کشوری متوقف ساخت و در دقیقه‌ی 90 ورزشکاران راهی منازل خود شدند.
در ماه‌های پایانی سال درخشش تیم فوتبال بانوان ازنا و صعود به لیگ برتر، صعود تیم والیبال کهمان الشتر به لیگ والیبال کشور، حضور وحید امیری و علی‌رضا بیرانوند در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال و اعزام به مسابقات جام ملت‌های آسیا، دعوت چند کشتی‌گیر نوجوان و جوان به اردوهای تیم ملی فرنگی و آزاد و ... تا حدودی مرحمی بر زخم‌های ورزش لرستان بود.
امیدواریم با برون‌رفت از وضع موجود و استفاده از افراد متخصص و با‌تجربه در اين عرصه، شاهد درخشش بیش‌تر ورزش لرستان در سال 94 باشیم.
رضا  طولابي
* این مطلب 24 اسفندماه 1393 در صفحه 12 شماره 312 هفته‌نامه سیمره منشتر شد.