یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرانجام و پس از برگزاری ۳۴ بازی لیگ برتر دوازدهم با همه تلخی‎ها و شیرینی‎هایش به پایان رسید و گهر با لیگ برتر وداع کرد. کسب ۱۹ امتیاز از ۳۴ بازی آماری خجالت‎آور است و کسب حدود ۵۵ صدم امتیاز از هر بازی به هیچ وجه رضایت بخش نیست. گهر در ۷ هفته پایانی بازی را واگذار کرد و با اختلاف امتیاز زیاد نسبت به تیم‎های دیگر یکه‎تاز قعر جدول شد.

با این حال شاید این دوره لیگ برتر همیشه در خاطر لرستانی‎ها بماند چون پس از سال‎ها نماینده‎ای از لرستان در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت و با وجود نبود امکانات اما دیدارهای نیم‎فصل دوم در دورود برگزار شد. هنوز صحنه‎های دیدار گهر با استقلال در خاطرمان است که چه‎طور مردم دورود تلاش می‎کردند زمین را برای برگزاری دیدار آماده کنند.

شاید حکمت حضور گهر در لیگ برتر این بود که همگان بدانند استان لرستان چقدر محروم است و چقدر در حق مردمی که در انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشته‎اند، اجحاف شده است. استانی که حتی یک استادیوم استاندارد نداشت و در بازی آخر مجتبی تقوی سرمربی سایپا تأکید کرد: «قصه گهر قصه مظلومیت لرستان است» و سعید دقیقی مهاجم سایپا هم با اشاره به کمبود امکانات گهر پس از بازی گفت: «ورزشگاه تختی دورود در حد لیگ برتر نیست و این شهر هیچ‎گونه امکاناتی ندارد».

گهر این فصل مشکلات زیادی داشت که حساب آنها از دست‌مان رفته و به‎راستی لقب عجیب‎ترین تیم تاریخ لیگ برتر برازنده‎ی تیم دورودی بود. خیر سرمان خوشحال بودیم که ما لرستانی‎ها از نعمت تیم لیگ برتری بهره‏‎مند شده‎‏ایم اما "زهی خیال باطل!"

گهر با اقتدار، قعر جدول را به خودش اختصاص داد و پیش‎بینی کارشناسان درست از آب درآمد. قبل از شروع فصل در یادداشتی با عنوان «حضور گهر در لیگ برتر به چه قیمتی؟!» تأکید کرديم: «حضور گهر در لیگ برتر به چه قیمتی است؟ به قیمت زیر سوال رفتن قوم لر؟ به قیمت گل‌باران شدن در هر دیدار؟ به قیمت نداشتن زمینی برای برگزاری دیدارهای خانگی؟ چه اصراری داریم گهر در لیگ برتر شرکت کند؟ چرا در هر برنامه ورزشی صداوسیما بحث گهر است و به‏‎نوعی این تیم را به سخره می‏‎گیرند، آیا این برای ما ننگ نیست؟ اگر قرار است گهر در لیگ برتر حضور یابد و زنگ تفریح حریفان شود، همان بهتر که لیگ برتر با ۱۷ تیم و بدون نماینده لرستان برگزار شود».

متأسفانه همین طور هم شد و گهر با آبروریزی سقوط کرد و اتفاقاتی پیرامون این تیم افتاد که خنده‎دار و در فوتبال کشور بی‎سابقه بود. محمد شهرابی دبیر تحریریه روزنامه ورزشی تماشا چند روز قبل از شروع لیگ برتر مطلبی را با عنوان «شهامت داشته باشید و گهر را کنار بگذارید» نوشته بود که اهالی ورزش لرستان به این موضوع خیلی اعتراض داشتند. راستی کسانی که آن موقع خرده گرفتید، دیدید حق با شهرابی بود!

به هر حال گهرِ لیگ برتری آسانسور شد و بلافاصله پس از صعود، سقوط کرد. خداحافظ گهر لیگ برتری، خداحافظ رویایی که واقعی شدی و دوام نیاوردی، خداحافظ خاطره‎ای که همیشه در یادمان می‎مانی، خداحافظ آدم‎هایی که سعی می‎کردید دایه‎های مهربان‎تر از مادر باشید و با ندانم‎کاری گهر را خشک کردید.

می‎گویند آخرین سنگر سکوت است، ما هم سعی می‎کنیم پناه ببریم به این سنگر و در مورد خیلی مسائل مهر سکوت را به لب‎ بزنیم.

مهران مریدی

 

در همين زمينه مطلب ديگي در مورد گهر بخوانيد (كليك كنيد)

 


 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا