یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از حدود یک سال و نیم پیش، ژیمناستیک استان لرستان با لبریز شدن کاسه‌ي صبر برخي مربیان و پیشکسوتان و به قول خود آن‌ها پس از حدود 5 سال طرد شدن از جانب رییس هیأت وقت، دچار چالش شد.
این تنش‌ها از چند ماه پیش، با برخي تحولات در اداره کل ورزش و جوانان استان تشدید شد.
برخي از پيشكسوتان و مربيان معترض به مسائل پيش آمده براي اين رشته، دلایل تشدید اعتراضات را این‌گونه بیان می‌کنند‌:
1- چرا مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان با مفقود شدن مقادیر بسیار زیادی از تجهیزات سالن خانه ژیمناستیک شهرستان خرم‌آباد، پس از پی‌گیری توسط هیأت، با درخواست از سرپرست وقت هیأت مانع شکایت از اشخاصی گردیدند که مسبب مفقودی بیت‌المال بودند؟ همچنين چرا با وجود شناسايي مسببین این عمل‌، کلیه‌ي تجهیزات را پس نگرفتند؟ آیا این حرکت مسوولان اداره کل باعث تشویق بانیان این بدعت نادرست نمی‌شود‌؟
2- چرا مسوولان اداره کل ورزش و جوانان بدون باز پس‌گیری اموال عمومی و با علم کامل به این که چه کسانی این تجهیزات را از سالن خارج نموده‌اند در خصوص کاندید شدن شخص خاطی در انتخابات، با آغوش باز برای انتخابات ریاست هیات ژیمناستیک استان ثبت نام به عمل می‌آورد؟ آیا این گونه باید امین بیت‌المال بود؟
3- چرا با وجود صدور نامه از سوی یکی از سازمان‌های نظارتی مبنی بر خاطی بودن شخص مورد نظر و نیز با وجود این که مسوولین اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به این قضیه علم کامل داشته‌اند، مسوولین ذی‌ربط از این قضایا چشم‌پوشی کرده‌اند و از شخص خاطی به عنوان کاندید ثبت نام به عمل آورده‌اند‌؟ به راستی این همه لطف مسوولین اداره کل به شخصی خاطی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد‌؟
4- علت این که مسوولین اداره کل ورزش و جوانان استان 3 نفر از شاگردان شخص خاطی که هنوز حتی به سن بلوغ شرعی نرسیده‌اند و قوه تمیز و تشخیص ندارند، به عنوان رای دهنده به مجمع انتخابات ریاست هیات دعوت کرده‌اند چه بوده است‌؟ در صورتی که طبق قانون انتخابات، کسانی حق شرکت دارند که بالغ، قاصد و مختار باشند.
5- طبق آیین‌نامه رسمی وزارت ورزش و جوانان می‌بایست قسمت اعظم انتخابات هر هیات ورزشی را دبیر هیات ورزش مربوطه به عنوان دبیر مجمع انجام دهد که مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان با سپردن این وظیفه به یکی از معاونان با نام اجرای عدالت، قانون فوق را نقض کرده است. حال سوال این است که آیا هدف از قانون، اجرای عدالت نیست‌؟ اگر این‌گونه است چرا قانون فوق با نام اجرای عدالت نقض شده است‌؟ آیا اجرای عدالت این است که قانون نادیده گرفته شود‌؟ آیا قانون با عدالت در تضاد است‌؟
6- چرا شخص مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان و معاون ایشان در جلسه‌ای محرمانه به سرپرست وقت هیأت(حسن نصيري- معاون دادگستري لرستان) پیشنهاد می‌دهند که "آیا اگر مجمع انتخابات را به گونه‌ای سمت و سو دهیم که شما به عنوان رییس هیات انتخاب گردید حاضرید شخص خاطی(شخصی که تجهیزات بسیار زیادی را از سالن به صورت غیر قانونی برداشته بود) را به عنوان دبیر هیات منصوب کنید‌؟" که با توجه به درستکار بودن سرپرست وقت هیات ژیمناستیک استان، وي اين پیشنهاد را نمی‌پذیرد و این پیشنهاد را بی‌احترامی قلمداد کرده و چند روز قبل از انتخابات از سرپرستی استعفا می‌دهد ولی باز با اصرارهای فراوان عده کثیری از مربیان و ورزشکاران ژيمناستيك استان تنها به عنوان کاندیدا به جلسه انتخابات می‌آید.
7- دبیر هیات ژیمناستیک استان لرستان به عنوان دبیر مجمع انتخابات فهرستي را به اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه می‌دهد که روند اخذ کارت‌های مربیگری عده‌ای از مربیان استان مشکل دارد. همچنین فرامرز سنگینی دبیر فدراسیون ژیمناستیک کشور نیز اذعان می‌دارد که در صدور کارت برای افراد مذکور اشتباه رخ داده که این اشتباه از سوی فدراسیون بوده است اما با وجود این، از ورود مربیان مذکور به جلسه ممانعت به عمل نمی‌آید و به عنوان برترین مربیان استان با بالاترین درجه کارت مربی‌گری توسط اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان به جلسه دعوت می‌شوند و جالب این است که آقای سنگینی نیز که شخصاً به همراه آقای جعفر درویش‌زاده ریاست فدراسیون در جلسه مجمع انتخاباتی حضور دارند، ورود ایشان را با آغوش باز می‌پذیرند و هیچ‌گونه اعتراضی نسبت به اين تخلف نمی‌کنند! 
8- چرا علی‌رغم اطلاع کامل مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان از دلیل لغو ابلاغ رییس اسبق هیات ژیمناستیک استان توسط مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان، از دلایل لغو ابلاغ چشم‌پوشی کرده و مجدداً ایشان را به عنوان کاندیدای ریاست هیات دعوت می‌نمایند؟
9- در طول دوره تصدی رییس هیات ژیمناستیک استان، کلیه مربیان و پیشکسوتان استان از این ورزش طرد شده و این هیات توسط عده‌ای از خواص و بستگان ایشان اداره می‌گردد؟ آیا غیر از این است که پیشکسوتان سرمایه‌ی جامعه ورزشی کشور هستند؟ پس به راستی علت این همه انحصار‌طلبی چیست‌؟
رضا شاكرميبا توجه به موارد ذكر شده، عده‌ی کثیری از مربیان و پیشکسوتان ژیمناستیک این استان انتخابات انجام شده را به هیچ عنوان سالم نمی‌دانند و درخواست نظارت بیشتر مسوولان ذی‌ربط بر عملکرد نهادهاي مرتبط در اين قضيه را دارند تا تكليف برخي از زحمتكشان ژيمناستيك استان مشخص شود.
 ارسال کننده:
رضا شاکرمی
دبیر سابق هیات ژیمناستیک لرستان
 
توضيح: يافته به عنوان رسانه‌اي بي‌طرف كه سعي در شفاف‌سازي مسائل مختلف استان دارد، اعلام مي‌دارد چنان‌چه ديگران نيز در اين زمينه توضيحاتي دارند، اين پايگاه خبري آمادگي انتشار توضيحات آنان را نيز اعلام مي‌دارد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 منتقد 1393-11-12 07:35
با احترام
با اطلاعات اندكي كه اينجانب در خصوص برگزاري مجامع دارم بند 8 كه دبير سابق هيات به ان اشاره نموده اند كاملا غير قانوني است و اعتراض بجا و قابل پيگيري است
نقل قول کردن
#2 رضايي 1393-11-12 07:39
پيشنهاد سرپرستي به اقاي نصيري توسط مدير كل قبلي به اقاي نصيري داده شد كه اگر من بجاي ايشان بودم به هيچوجه اين پيشنهاد را قبول نميكردم. مي بايست مدير كل جديد شخص ثالثي را به عنوان سرپرست معرفي كنند كه اين مشكلات رقم نميخورد!
نقل قول کردن
#3 احسان الله فاضل پور 1393-11-12 09:55
دست شما درد نکنه جناب شاه کرمی عزیز، انشالله که با پیگیری حق جوانان این شهر بازپس گرفته شود.
نقل قول کردن
#4 چمران 1393-11-12 14:46
اعتراض بیجا نکنید حالا که نصیری رای نیاورده همه مقصر هستند الا شما این همه علامت سوال چیه گذاشتی
نقل قول کردن
#5 علمدار 1393-11-12 15:52
بایددرنظر دادن انصاف داشته باشیم ومنافع استان را در نظر بگیریم نه دنبال صرفا ایجاد مانع و رکود ،الحمدا... ژیمناستیک استان با درخششی که فرزندانمان درمیادین کشوری داشتند نوید آینده ای درخشان با همت مربیان وزحمتکشانرا میدهد . پس قدر دان باشیم وکمک کنیم که این روند ادامه داشته باشد .
نقل قول کردن
#6 دلسوخته 1393-11-12 20:48
با عرض سلام خدمت همه ی دوستان
در شش ماه گذشته که آقای نصیری سرپرست هیأت ژیمناستیک بودند، ژیمناستیک استان لرستان که چند سال است در خواب بود یعنی ژیمناستیک استان، نه فقط خرم آباد، حالا هم که اینجوری انتخابات رو برگزار کردند ، آخه نمیخوان که استان پیشرفت کند ، ژیمناستیک استان که فقط 10نفر نیستند که تمام وقت و هزینه برای آنها گذاشته شود، باور کنید که بقیه شهرستانها و ژیمناست ها هم در ژیمناستیک استان جای دارند، به امید خداوند بزرگ و عادل که حق به حقدار خواهد رسید :-) :-) :-) :-) :-)
نقل قول کردن
#7 man13 1393-11-13 20:24
باسلام خدمت تمامی دوستان :
، چرا بعضیا خودشون رو مالک بعضی پست ها و مکان ها میدونن و از اونا برای رسیدن به اهداف خود و جلوگیری از پیشرفت افراد دیگر که توانایی و استعداد بیشتری دارند استفاده میکنند.
اقای شاکرمی انشاا.. که باتلاش های شما راهی برای پیشرفت و شکوفایی استعداد های استان لرستان باز شود.
نقل قول کردن
#8 برازجان 1393-11-17 22:17
باسلام
یه سری افراد که از ژیمناستیک هیچ اطلاعی ندارند. وزی
خودشونو بزور جایگاهشون میخواستن وارد این کار حرفه ای بکنند.که به بزرگی حق،حق به حقدار رسید.
نقل قول کردن
#9 شهروند لرستانی 1393-11-24 23:13
از کی تا حالا رشته پارکور با ژیمناستیک یکی شده که ما نمیدونیم. جالبه کسایی که الفبای ژیمناستیک رو نمیدونن خودشون رو مدعی این رشته میدونن مثل این میمونه که منم تو کوچمون فوتبال بازی کردم خودمو مدعی هیات فوتبال و پیشکسوت معرفی کنم
نقل قول کردن
#10 خوزستان 1393-11-25 00:51
آقای محترم موفقیت این نیست که همه از شما راضی باشن بلکه اینه که خدا از شما راضی باشه و به سمت هدف متعالی پیش بری.خیلی ها از امام علی راضی نبودن آیا این دلیلی بر عیب کار این بزرگوار هست.ژیمناستیک استان شما تو این چند سال به جایی رسیده که حرف اول رو تو سطح کشور میزنه حالا شما این همه موفقیت رو نادیده میگیرین. عجب ........
نقل قول کردن
#11 یاس 1393-11-27 01:00
ای کسانی که الفبای ژیمناستیک رو بلدید و ادعای بالایی دارید آیا خودتون تا حالا درد حرکت رو چشیدید؟ اصلاْ یکبار امتحان کردید که حرکات ژیمناستیک چگونه اند؟ چرا قهرمان هایی که از خودتون دور کردید رو نمیگید ها!!!!! واقعاْ با خودتون چی فکر کردید؟اینکه باید در ورزش رو به همه بست؟ ورزش ژیمناستیک با این کارای شما ها خودش رو از خودش شرمنده میدونه !!! میدونید چرا ؟ آخه یه بچه که ده ساله هستش چه هیزم تری به شما ها فروخته که باید بزنید توی گوشش و پرده ی گوشش پاره بشه ؟ یه بچه به جای اینکه بهش امید بدی تا تمرین کنه و ورزش، باید به زور و کتک بهش حالی کنید ؟ آخه مگه حیوونه!!!!!! شماها مشکلتون اینه که خودتون رو عقل کل میدونید ولی متاسفانه اینطور نیست ،
آقای شاکرمی موفق میشید....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا