یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

http://yaftenews.ir/images/93/93-10/talorestan.jpgدر راستای برنامه‌های هم‌انديشي «تالاراندیشه‌ی لرستان» این بار، با حضور علي‌ياور عزیزپورفرد مدیر کل ورزش و جوانان استان، فريد بهرامی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان و اعضای تالار اندیشه، بحث ورزش بانوان استان بررسی شد.
در این گفتمان که مسوولین به شکل آنلاین با اعضای تالار گفت و گو داشتند، نکات قابل توجهی درباره‌ی ورزش بانوان استان مطرح شد.
خلاصه‌ي مهم‌ترين مباحث مطرح شده در اين تبادل نظر يك ساعته به شرح زير است:
 
تالار اندیشه: اگر در همه‌ی شهرهای استان، پارک‌های ویژه‌ی بانوان درست شود، باعث می‌شود بانوان محترم، با امنیت و خیال راحت در فضای آزاد ورزش کنند.
عزیزپور دراین باره گفت: پارک مخصوص بانوان با امکانات ورزشی و فضای ورزشی در بیش‌تر شهرهای استان، ایجاد شده است.
وي افزود: بانوان برای ورزش کردن باید امنیت و آرامش روانی داشته باشند و فضاهای ورزشی در دسترس آنان باشد به همین منظور کلیه فضاهای ورزشی اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان قبل از ظهرها در اختیار بانوان است و در این راستا شرایط ایمن کردن محیط، برای ورزش بانوان به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ گردیده است.
 
تالار اندیشه: ورزش بانوان به دلایل زیادی از جمله هزینه‌های زیاد دراستان کم رنگ است. مثلن برای آموزش شنا، مربیان این امر مبالغ بالایی دریافت می‌کنند و دردیگر رشته های ورزشی مثلاً اسکیت، سالن مناسب در اختیار بانوان قرار داده نمی‌شود و دربخش خصوصی هزینه‌ی آموزش بسیار بالا است! الان توی هر کوچه پس کوچه‌ای اشخاصی هستند که باشگاه بدن‌سازی دارند و هیچ گونه امکانات مناسبی ندارند! این در حالی است که هزینه‌های گزافی از بانوان شرکت کننده گرفته می‌شود. شهریه‌ی بالای سالن‌های خصوصی و قیمت بالای وسایل و لباس‌های ورزشی هم در استقبال کم خانم‌ها در ورزش بی‌تاثیر نیست!
پیشنهاد می‌شود به بانوانی که اهل ورزش هستند «بن کارت ورزشی» داده شود تا بانوان ورزشکار، از مکان و امکانات ورزشی با تخفیف ویژه استفاده کنند این کار باعث انگیزه‌ی بیشتر در بانوان و سبب رونق ورزش بانوان می‌شود درحقیقت این کار، یک یارانه ورزشی است که به بانوان پرداخت می‌شود! ما می‌دانیم که از یک سو، کمبود اعتبارات ورزشی و همچنین مشکلات فرهنگی از موانع بزرگ توسعه و گسترش ورزش بانوان هستند از سویی دیگر، دردمندانه باید گفت جای ورزش بانوان در سند چشم‌انداز و سیاست‌های آینده‌ی کشورمان خالی است!
 
تالار اندیشه: باید قداست ورزش بانوان برای خانواده‌ها جا بیافتد و خانواده‌ها احساس نا‌امنی نکنند تا امکان مشارکت بانوان در کنش‌های ورزشی بیش‌تر و کاربردی‌تر شود!
بهرامی دراین باره پاسخ داد: جامعه بهتراست باورمند شود که بانوان به ضرورت باید متحرک شوند یعنی ورزش در سبد خانواده قرار بگیرد!
وی گفت: بی‌توجهی رسانه‌های استان به ورزش بانوان واقعاً نگران کننده است!
عزیزپور نيز متذكر شد: واقعیتی است که باید ورزش در سبد زندگی مردم وجود داشته باشد و این امر مستلزم پرداخت هزینه است.
 
تالار اندیشه: بهتراست از بانوانی که در حوزه‌ی ورزش، صاحب مقام و جایگاه هستند و یا دیگر بانوانی که جایگاه علمی و فرهنگی و اجتماعی شان در بین زنان روشن است و مقبولیت فراگیر دارند درجهت ترویج و رونق و فراگیر کردن ورزش بانوان کمک گرفت.
بهرامی دراین باره گفت: الگوهای مناسبی از ورزش قهرمانی بانوان در استان است، مربی تیم ملی جودوی ایران خانم مريم ولي‌بهاروند و سایر رشته‌ها خانم سلاحورزی و...! 
وي همچنین بيان داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از راه‌کارهای توسعه‌ی ورزش بانوان است الان ما در بعضی رشته‌ها مربی و داور بانو نداریم!
 
تالار اندیشه: از مشکلات اساسی که بیشتر بانوان و بانوان ورزشکار لرستان با آن روبه‌رو هستند، کمبود فضای ورزشی ویژه‌ی بانوان، دست‌رسی نداشتن آن‌ها به فضاهای ورزش عمومی، نبود یک پارک ویژه‌ی بانوان در شهرستان‌ها و عدم حمایت مالی از بانوان ورزشکار در مسابقات برون‌مرزی است.
باید گفت بانوان با وجود دارا بودن نیمی از جمعیت کشور، تنها 9 درصد ورزشکار هستند یعنی به تعبیری از جمعیت 35 میلیونی بانوان حدود 3 میلیون اهل ورزش هستند، هر چند هنوز نمی‌دانیم که این آمار، در استان لرستان چقدر است؟
 
 آیا در بوستان‌هایی که در برخی از شهرهای لرستان برای ورزش در نظر گرفته شده است، زنان می‌توانند به راحتی مثل مردان  ورزش کنند؟ با توجه به این‌که ورزش بانوان در رسانه‌ها بازتاب ندارد و به طور طبیعی هیچ کس هم روی تیم‌های ورزشی بانوان به دلیل نبود تبلیغ در رسانه‌ی ملی، حاضر به پشتیبانی مالی نمی‌شود، رقم بودجه‌ای که به ورزش بانوان در استان اختصاص یافته، چقدر است‌؟ آیا با این بودجه، بانوان ورزشکار می‌توانند که به مسابقات برون مرزی اعزام شوند؟ دکتربهرامی گفت: درآموزش وپرورش فضاهای ورزشی دختران و  پسران تقریباً از لحاظی برابر هستند.
 
تالاراندیشه: سالن‌ها را نبايد سانسي كنند! بايد برای راحتی بیش‌تر بانوان سالن‌های چند منظوره را به بانوان اختصاص دهند.
عزیزپور دراین باره گفت: به منظور امنیت در ورزش بانوان و با تدابیر وزارتخانه مجوز تفکیک باشگاه‌ها صادرخواهد شد و اجازه استفاده آقایان و بانوان در یک سالن حتی به صورت صبح و بعدازظهر داده نخواهد شد!
بهرامی نیز گفت: در آموزش و پرورش به عنوان مثال آموزشگاهای خدیجه کبری قاضی‌آباد، حضرت معصومه، فدک و ... سالن‌های اختصاصی برای بانوان وجود دارد.
 
تالاراندیشه: ورزش یوگا امروز یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیاست. متولیان امور ورزشی استان با الگو‌پذیری از استان‌های اصفهان، کرمانشاه، کردستان و ... سازوکارهای ساده‌تری برای ترویج این رشته داشته باشند. در لرستان موسسین باشگاه‌های ورزشی در این رشته، بسیار اندک هستند، در حالی که این کاربرای بانوان می‌تواند جنبه اقتصادی هم داشته باشد!
 
عزیزپور در اين خصوص اظهار داشت: بانوان در ورزش‌های همگانی همیشه پیشگام هستند. نمونه‌اش طرح پیاده‌روی بام لرستان بود. پیاده‌روی خانوادگی، کوه‌روی (دامنه‌ی کوه) و پیاده‌روی (مادران و دختران) از طریق ورزش‌های همگانی در دستور کار این اداره‌ی کل است. امروز بیش از 10 پست اداره‌ی کل در دست بانوان است و در همه‌ی ادارات شهرستان‌ها بانوان کارشناس و مدیر، مشغول ارائه خدمات ورزشی به بانوان می‌باشند.
 
با سپاس از مشارکت فرهیختگان تالار: علي‌ياور عزیزپورفرد، فريد بهرامی، حمزه‌ رامین، مرادی، فتح‌الهی، شیروانی، محمدرضا گودرزی، سيد مجتبی صورتیان، پرویز عینی، پورهاشمی، سپهوند، علي‌رضا مقسمی، نظرپور، رحمتی، رشیدی، محمدطاهر کنعانی، فاطمه  نیازی، احمد ساکی، قربانی، حسین قاسمی، هداوند و فاطیما
 
تهيه و تنظيم و ارسال: علي  گودرزيان

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1393-11-02 12:11
سلام بر یافته.
میشه در مورد این تالار اندیشه بیشتر توضیح بدین.
سپاس از شما
_____________________
يافته: سلام. اگر برنامه ارتباطي line را روي گوشي خود داشته باشيد، مي‌توانيد توسط يكي از 185 عضو كنوني اين تالار كه بعضا از مسوولان استان هستند به اين گروه اضافه شويد.
معمولا هفته‌اي يك بار يكي موضوع توسط اعضاي تالار انتخاب مي‌شود و از مسوولان مرتبط با آن حوزه دعوت مي‌گردد كه در روز و ساعت مشخصي پاسخگوي سؤالات اعضا باشند و با آنها به به تبادل نظر بپردازند
نقل قول کردن
#2 حامد 1393-11-05 15:25
مرسی از شما یافته عزیز.
فقط من الان باید چه کار کنم تا عضو شوم.از چه کسی کمک بگیرم تا من هم در لاین تالار عضو شوم.
____________________________
يافته: سلام. يكي از اعضايي كه نام آن‌ها زير مطلب هست مي‌توانند شما را به گروه دعوت كنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا