یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 تالارمجازی اندیشه‌ی لرستان«تالارمجازی اندیشه‌ی لرستان» كه اعضاي آن در LINE گرد هم مي‌آيند، در اجرای سلسله برنامه‌های خویش، این بار در نظر دارد ورزش لرستان را به کندو کاو بنشیند.
به گزارش يافته، از هفته‌های پیش زمان برگزاری بحث ورزش به آگاهی اعضای تالار رسانده شد، ورزشکاران بنامی به تالار دعوت شدند از جمله‌ی آنان آرش میراسماعیلی فرزند رشید لرستان و قهرمان جودوی جهان بود.
تلاش‌های زیادی شد تا مسوولین ورزش لرستان به تالار دعوت شوند. دكتر فرید بهرامی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در آخرین دقایق بحث به تالار پیوست، دکتر علي‌ياور عزیزپورفرد مدیر کل ورزش و جوانان استان نتوانست به تالار بپیوندد، هر چند آقاي مرادی از اداره ورزش و جوانان به جمع حضار در تالار مجازي پیوست اما بسیاری از خبرنگاران و صاحب‌نظران باورداشتند که حضور کنشگرانه‌ی جناب عزیزپور می‌توانست به نتیجه‌گیری بهتری منجر شود!
به هر حال، بحث حول محور ورزش استان لرستان انجام گرفت. آغاز بحث دوستان موانع و مشکلات توسعه‌ناپذیری ورزش استان را فهرست‌وار برشمردند از جمله به نکات زیر اشاره نمودند:
- والدین به متولیان ورزش از آن جایی که شناخت کافی از آنان ندارند باور هم ندارند!
- افرادی که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد و وضعیت مالی مناسبی دارند فرزندان خود را تشویق نمی‌کنند تا دررشته‌های ورزشی فعالیت کنند.
- مدیران ورزشی معمولاً افرادي ناتواني در اين حوزه هستند و کاربه کاردان سپرده نمی‌شود!
- در محیط‌های آموزشی امکانات ورزش کافی وجود ندارد.
- مدیران دولتی به هزینه کردن در ورزش باور قلبی ندارند.
- برخی از مدیران دولتی اعتبارات تخصیص یافته برای ورزش را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند!
-در میدان‌های ورزشی، قهرمانان پیشکسوت حضور ندارند و از وجود نخبگان ورزشی استان بهره‌ی لازم برده نمی‌شود.
- در عرصه‌های ورزشی، برخی افراد نامناسب و بداخلاق ورود پیدا کرده‌اند.
- اعمال نظر گروه‌های سیاسی در ورزش استان خود قوز بالا قوز شده است!
خلاصه این که به بیکاری و فقر نیز به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل توسعه‌نیافتگی ورزش استان اشاره گردید.
خیلی از دوستان بسیاری از مشکلات را یادآوری کردند. از جمله این که رقابت ورزشی تنها رقابت تن و عضله نیست! سرمایه‌گذاری باید از همان دوران کودکی صورت گيرد. امکانات موجود ورزشی برای بانوان مناسب نیست! رياست هیأت‌های ورزشی به افراد ورزشي و باتجربه واگذار نمی‌شود. بزرگ‌ترین اشتباه این بود که شورای جوانان با اداره‌ی ورزش به هم آمیخته شدند. قرار بود ورزش و تحصیل برای مردم رایگان باشد، اما نيست. دل بستن به بودجه ی دولتی دوای درد ورزش نیست و گزیده این که یک شیرپاک خورده‌ای جان کلام را بارگذاری کرد و نوشت: باید شورای ورزش استان به ریاست استاندار، یک سندچشم‌انداز 20 ساله ورزشی بر اساس بزنگاه‌ها و تهدیدها و امکانات لرستان تدوین کنند.
بحث ورزش کامل نشد هر چند مطالب زیادی مطرح شد اول به دلیل این که موضوعات روشن نشده بود!
دوم به دلیل این که مسوولین و متولیان اداره كل ورزش و جوانان لرستان نتوانستند سروقت به تالار بپیوندند. این بحث را در نظر داریم در یک‌شنبه‌شب آينده پی‌گیری کنیم اما در 4 بخش:
الف: ورزش قهرمانی
ب: ورزش همگانی
پ: ورزش دانش‌آموزی
ت: ورزش بانوان
با توجه به محدودیت زمانی، دو ساعت گفت‌وگو در تالار مجازي، زمان را به 4 بخش تقسیم می‌کنیم و نیم ساعت را به هر بخش اختصاص می‌دهیم. اهالی محترم تالار اندیشه، می‌توانند مطالب خود را در 2 بخش نخست مشکلات و معضلات و دو دیگر پیشنهادها و راه‌کارهای ویژه آن بخش، ارایه نمایند.
با سپاس از مهمانان گران‌سنگ به ویژه کسانی که در بحث مشارکت نمودند: آرش میر اسماعیلی، سلمان پارسامهر، حشمت اسدی، عبدالرضا قاسمی، علي‌رضا مقسمی، سيدمجتبی صورتیان، رحیم پورهاشمی، عطا سپهوند، فاطمه اسدیان، محسن نادری، احمد مرادپور، احمد ساکی، مهدویان، وحيد مصطفوی‌، مریم مهری، محمدرضا گودرزی، کیارش طاهرپور، دیانوش چراغی، دکتر محمدجعفر ایرانی، روزبهانی، شرفی، عزت‌الله خورشیدوند، مصطفي رشيدي، مجتبي رومانی، امير زیدی‌نژاد، رضا جایدری و دکتر فرید بهرامی و سپاس ویژه از مهندس پيام فراشی و گروه فناوری تالار اندیشه لرستان.
 
تنظیم و ارسال:  علی  گودرزیان (ع - پایدار)
 

دیدگاه‌ها  

#1 نعمت الهي 1393-10-23 07:41
لطفا راجب نداشتن تنها استاني كه در مركز استان خانه وزنه برداري ندارند هم بحث رو به اشتراك بزاريد { با داشتن 15 مدال ناب اسيا...
نقل قول کردن
#2 خواننده قدیمی 1393-10-23 09:19
با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید چطور ما هم میتوانیم وارد این تالار و گفتگوها بشیم متشکر
______________________________
سلام. از طريق يكي از اعضاي تالار كه شماره تلفن همراه ايشان را داريد مي‌توانيد به گروه دعوت شويد
نقل قول کردن
#3 یک مشتاق ورزشی 1393-10-23 10:53
با سلام وخسته نباشید و تشکر از دغدغه اعضای محترم تالار نسبت به ورزش آیا برای ورود به تالار مجازی نیاز به اجازه یکی از اعضا میباشد و همچنین آیا فقط در وقت تعیین شده مطالب ارائه میشود یا از قبل ارسال میشود
_____________________________
يافته: مدير گروه (آقاي گودرزيان) يك شب در هفته را تعيين مي‌كنند و مسوول مربوطه نيز جهت پاسخگويي به صورت آنلاين در آن شب و آن ساعت مقرر در گروه حضور مي‌يابد)
نقل قول کردن
#4 Raptor 1393-10-23 11:02
سلام خدمت دوستان، خواستم خدمت اقای علی گودرزیان عرض کنم خلاصه بحث يكشنبه شب در مورد ورزش استان كه جمع بندي فرموديد و براي خبرگزاری های استان ارسال نمودید در قسمت تشکر از دوستان بیشتر دوستانی که اسم برده شده در بحث حضور نداشتند و كساني كه حضور داشتند اسمي برده نشد، جهت اطلاع
____________________________
يافته: سلام. لطفا اين‌جا بنويسيد تا اضافه كنيم. متاسفانه برخي دوستان قوانين تالار را رعايت نكرده و با اسم و هويت مشخص در گروه حضور نمي‌يابند يا اسم خود را عوض مي‌كنند
نقل قول کردن
#5 تالار اندیشه لرستان 1393-10-23 11:21
با تشکر
کاش بجای لوگو لاین از لوگو تالار استفاده میکردین تا کم کم در ذهن ها ثبت بشود
______________________
يافته: سلام. لوگو را نداريم. لطفاً آن را ابراي ما ايميل كنيد
نقل قول کردن
#6 Raptor 1393-10-23 12:31
اصلا بعضی از اسامی مثل ارش ميراسماعيلي گروه را ترک کردند
نقل قول کردن
#7 Raptor 1393-10-23 12:37
گفتگو ها را مطالعه میکردید متوجه میشدید چه کسانی حضور دارند،اینجور نباشه که اسامی نفرات گفته شده ثابت باشد حالا به هر دليل (مسوول،معروف ...)بقیه دوستان هم که نظرشان را می دهند زحمت میکشند
__________________________
يافته: استاد گودرزيان خبر را به همين صورت براي ما ايميل كردند. مشكل را به ايشان در لاين منتقل كنيد
نقل قول کردن
#8 لرستانی 1393-10-23 16:47
با سلام خدمت عزیزان اندیشمند و فر هیخته تالار اندیشه خصوصا جناب گودرزیان لطفا اگر مقدور است در خصوص واگذاری شرکتها و کارخانجات یه یغما رفته همجون پارسیلون/ یخچالسازی/ پوشاک لرستان / صنایع گچ کوهدشت / کشن وصنعت در دوره قیل و نحوه واگذاری انها همچنین وامهای اخذ شده از سال 82 تا حالا و وضعیت فعلی تولید این کارخانجات مورد کنش قرار گیرد. ضمنا اینجانب مدارک ومستنداتی جهت واکاوی دارم
نقل قول کردن
#9 پیمان 1393-10-23 18:57
امیدوارم عملکرد مدیرعامل برق استان در اين زمينه پاسخگو باشد ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا