یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که طی چند ماه گذشته زمزمه‌ی تغییر مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان به گوش می‌رسيد‌، سرانجام روز چهارشنبه دوم مهرماه مراسم توديع رضا محمدی‌اصل مدير پيشين و معارفه علی‌یاور عزیزپور‌فرد به عنوان مدیر کل جدید اداره ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.
پيشرفت ورزش لرستان‌، اراده‌ جدی مسوولان ارشد استان را می‌طلبدمحمدی‌اصل علی‌رغم تمامی تلاش‌هایش و اين كه او را به عنوان چهره‌اي ورزشي و نيز داراي سابقه در مديريت مي‌دانستند نتوانست ورزش به کما رفته‌ی لرستان را به حالت طبیعی برگرداند. کمبود منابع مالی که دستاورد سیاست‌های پوپولیستی دولت گذشته بود  عرصه را بر کل ورزش ایران به خصوص استان لرستان بسیار تنگ و طاقت‌فرسا ساخته بود كه البته این مشکل همچنان پا برجاست و یکی از مهم‌ترین موانع پيش روي مدیر کل جدید اداره ورزش و جوانان لرستان نیز به شمار می‌رود.
سياست‌هاي غلط دولت قبلي ضربه‌ای سهمگین بر پیکره‌ی ورزش کشور وارد ساخت. جهش ناگهانی و روزانه دلار در زمینه‌هایی چون خرید تجهیزات‌، لوازم و دستگا‌ه‌های وارداتي‌، بالا رفتن دستمزد مربیان خارجی تیم‌های ملی، هزینه‌های بسیار بالای اعزام تیم‌های مختلف به مسابقات برون‌مرزی، نیمه‌تمام ماندن 3500 پروژه‌ی ورزشی در سراسر کشور‌، بدون اغراق ورزش کشورمان را در حالت کما قرار داد.
خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، روزنه‌هایی از امید بر پیکر نحیف و نیمه‌جان ورزش کشور و لرستان گشوده شد‌. ثبات اقتصادی‌، تخصص‌گرایی و واقع‌بینانه با مسایل مواجه شدن، جای‌گزین شعارهای احساسی شد تا کشور در تمامی ابعاد، نفس راحتی بکشد‌.
اما ورزش لرستان که طی يك دهه گذشته افول غم‌انگیزی را پشت سر گذاشت، این بار چشم امید به برنامه‌های دکتر عزیزپور دوخته  است‌. بی‌شک مدیر کل جدید اداره ورزش و جوانان در مسیری پرفراز و نشیب گام نهاده است‌. وي علی‌رغم تمامی توانایی‌هایش به تنهایی قادر نیست کشتی طوفان‌زده‌ی ورزش لرستان را به ساحل آرامش رهنمون سازد‌. عزم و همت والای مسوولان ارشد استان، می‌تواند روند پیشرفت و رشد ورزش لرستان را سرعت بخشیده و فضایی سرشار از امید را به جامعه ورزشی بازگرداند‌.
نمایندگان لرستان در مجلس‌، استاندار ورزش‌دوست لرستان و مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست دست کم رمق و خسته‌ی ورزش لرستان را در دستان خود گرفته و برای نیل به افتخارآفرینی حمایت همه‌جانبه‌ای از ورزش داشته باشند‌.
اولین و اساسی‌ترین کار عزیزپور در آغاز برنامه‌هایش، شناخت کامل نيروهاي اداره کل ورزش و جوانان و توانایی‌ها و تخصص آن‌ها به است. متاسفانه در بخش‌های مهم اداره‌ی کل ورزش و جوانان، شاهد حضور كساني هستیم که فاقد تخصص و شایستگی لازم جهت تصدی آن مسوولیت هستند. سامان دادن و انتقال بخشی از کارهای اداره‌ی کل به اداره‌ی شهرستان و فعال کردن آن‌ها، می‌تواند حجم کاری اداره کل را تا حدودی کم نماید.
بخش پایانی مطالبم خطاب به مدیر کل جدید اداره ورزش و جوانان لرستان است:
‌اگر قصد دارید در زمان ریاست خود کارنامه‌ای درخشان و قابل دفاع بر جای گذارید، لطفاً موارد زير را با دقت مطالعه نماييد:
1- استفاده از افراد متخصص و کارشناسان ورزش جهت نشستن بر صندلی ریاست هیات‌های ورزشی‌. (در حال حاضر بالغ بر 15 هیات دارای رؤسایی هستند که هیچ سابقه‌ای در ورزش نداشته‌اند)
2- جذب اسپانسر و ایجاد فضایی جهت ورود بخش خصوصی به ورزش لرستان‌.
3- پرهیز از سیاسی‌کاری و طایفه‌گرايی و پرهیز از احساس تعلق خاطر به محدوده‌ی جغرافیایي خاص و جلوگیری از  انتقال نیروهای کم‌ظرفیت از دیگر نهادها و شهرهای استان به اداره کل ورزش و جوانان لرستان‌)
4- اطلاع‌رسانی شفاف و تعامل مناسب با تمامي اصحاب رسانه‌.(‌لازم به ذکر است که در لرستان کم‌تر از 7 نفر خبرنگار تخصصی ورزش وجود دارد‌، استفاده از نظرات و پیشنهادات این قشر می‌تواند راه‌گشای بسیاری از بن بست‌ها باشد)
5- تشکیل اتاق فکر متشکل از اساتید دانشگاه، مربیان، داوران، پیشکسوتان و ورزشی‌نویسان سراسر استان
6- تعامل و برنامه‌ریزی بلندمدت با ورزش آموزشگاهی و ایجاد اتصال حلقه‌ای بین تربیت‌بدنی آموزشگاهی و اداره ورزش و جوانان در تمامی شهرهای استان
7- تجهیز و تعمیر برخی از سالن‌های ورزشی استان
8- بسترسازی جهت برگزاری کلاس‌های پیشرفته مربی‌گری برای رشته‌های ورزشی به خصوص رشته‌های مدال‌آور
9- توجه ویژه به استعدادیابی و استفاده از مرکز پیکرسنجی اداره کل ورزش و جوانان لرستان
10- تلاش برای ارتقا و توسعه سرانه ورزشی در لرستان (‌در حال حاضر سرانه ورزشی استان بین 52 تا 53 سانتی‌متر است که می‌بایست حداقل یک متر باشد‌)
11- دل‌جویی و امید واقعی دادن به قهرمانان لرستانی که به دلیل کمبود اعتبارات مالی، علی‌رغم درخشش در مسابقات کشوری، آسیای و جهانی آن چنان که باید و شاید مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند‌)
12رضا طولابي- مرتفع نمودن مشكل زیرساخت‌های ورزش لرستان‌.
امیدواریم در این مسیر سخت، موفق و سرافراز باشید.
 
رضا  طولابی / خرم‌آباد
 
 گزارش تصويري مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جوانان و ورزش لرستان
 

دیدگاه‌ها  

#1 دیوار 1393-07-15 12:25
خوبه یه چیزی یاد گرفتید دولت قبلی دولت قبلی!
آمو واسه پاچه‌ خواری دنبال یه چیزه دیگه بگرد آخه کارمندا که عوض نشدن . ضمناً دولت قبلی هر جا خراب کرد تو ورزش که خوب بود اگه خراب کرده سند بیار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا