انتخاب غيرتخصصي برخي رؤساي هيات‌هاي ورزشي جهت دلبري براي مديران بالادستي!مطلبي كه در پي خواهيد خواند تنها متعلق به دوره‌ي كنوني اداره‌ي كل ورزش و جوانان نيست و در اكثر ادوار اين پديده وجود داشته است.

ما نيز در اين مطلب به دنبال كوبيدن شخص يا دادن بهانه دست كسي نيستم و رسالت ما به عنوان قلم به دستان ورزشي، اصلاح سيستمي غلط است، لذا به عنوان زبان گوياي ورزشكاران ديارمان، اين نكات را مطرح مي‌كنيم.

انتخاب فردي مناسب و توانمد به عنوان رييس يك هيات ورزشي موضوعي بسيار مهم و اساسي به شمار مي‌رود‌. انتخابي كه اگر بر اساس تخصص‌، عشق و علاقه و مقبوليت انجام گيرد‌، مي‌تواند روند پيش‌رفت و رشد  هر رشته‌ي ورزشي را سرعت ببخشد. و

البته عكس اين موضوع نيز صادق است: انتخابي كه مثلاً به سفارش يكي از نمايندگان مجلس و يا مديران استاني صورت گرفته باشد بي‌شك بزرگ‌ترين ضربه را به ورزش خواهد زد‌.

در اكثر دوره‌ها، مديران اداره‌ي كل ورزش و جوانان‌، تاب فشارها را نداشته و به اجبار تن به خواسته‌هاي غيرمنطقي مي‌هند كه ضرر آن تا سال‌ها رشته‌هاي ورزشي را با پس‌رفت مواجه مي‌سازد‌.

فردي غيرتخصصي كه حتي در طول دوران زندگي‌اش از ورزش صبحگاهي غافل بوده و فرق فوتبال دستي و ورزش را نمي‌داند، بر مسند يك هيات ورزشي مي‌نشانند تا صندلي رياست خود را حفظ كنند. به نوعي مي‌توان گفت‌: منافع جمعي و گروهي يك رشته‌ي ورزشي را فداي منافع شخصي خود مي‌كنند.

بعضاً نيز مشاهده شده برخي آقايان جهت خوش‌خدمتي و يا شيرين كردن خودشان‌، رياست يك هيات ورزشي را به يكي از بستگان و يا نزديكان نمايندگان مجلس يا مديراني كه به نحوي بالادست او محسوب مي‌شوند‌، تقديم مي‌نمايند!

يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه سد راه توسعه در كشور ما به شمار مي‌رود، سپردن كار به كساني است كه فاقد تخصص در آن رشته هستند‌.

با استقرار كادر جديد مديريتي در اداره‌ي كل ورزش و جوانان، انتظار مي‌رفت با توجه به ورزشي بودن آن‌ها‌، افرادي جهت هدايت هيات‌هاي ورزشي لرستان انتخاب شوند كه حداقل در حد يك ورزش صبحگاهي، اين وادي را تجربه كرده باشند‌.

متاسفانه انتخاب برخي رؤساي هيات‌ها در لرستان از چارچوب‌هاي ورزشي خارج شده و تبديل به بده و بستان‌هاي منفت‌طلبانه شده است‌.

طي هفته‌هاي آتي، اين موضوع را به صورت شفاف‌تر موشكافي خواهيم كرد...

رضا  طولابي