یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخاب غيرتخصصي برخي رؤساي هيات‌هاي ورزشي جهت دلبري براي مديران بالادستي!مطلبي كه در پي خواهيد خواند تنها متعلق به دوره‌ي كنوني اداره‌ي كل ورزش و جوانان نيست و در اكثر ادوار اين پديده وجود داشته است.

ما نيز در اين مطلب به دنبال كوبيدن شخص يا دادن بهانه دست كسي نيستم و رسالت ما به عنوان قلم به دستان ورزشي، اصلاح سيستمي غلط است، لذا به عنوان زبان گوياي ورزشكاران ديارمان، اين نكات را مطرح مي‌كنيم.

انتخاب فردي مناسب و توانمد به عنوان رييس يك هيات ورزشي موضوعي بسيار مهم و اساسي به شمار مي‌رود‌. انتخابي كه اگر بر اساس تخصص‌، عشق و علاقه و مقبوليت انجام گيرد‌، مي‌تواند روند پيش‌رفت و رشد  هر رشته‌ي ورزشي را سرعت ببخشد. و

البته عكس اين موضوع نيز صادق است: انتخابي كه مثلاً به سفارش يكي از نمايندگان مجلس و يا مديران استاني صورت گرفته باشد بي‌شك بزرگ‌ترين ضربه را به ورزش خواهد زد‌.

در اكثر دوره‌ها، مديران اداره‌ي كل ورزش و جوانان‌، تاب فشارها را نداشته و به اجبار تن به خواسته‌هاي غيرمنطقي مي‌هند كه ضرر آن تا سال‌ها رشته‌هاي ورزشي را با پس‌رفت مواجه مي‌سازد‌.

فردي غيرتخصصي كه حتي در طول دوران زندگي‌اش از ورزش صبحگاهي غافل بوده و فرق فوتبال دستي و ورزش را نمي‌داند، بر مسند يك هيات ورزشي مي‌نشانند تا صندلي رياست خود را حفظ كنند. به نوعي مي‌توان گفت‌: منافع جمعي و گروهي يك رشته‌ي ورزشي را فداي منافع شخصي خود مي‌كنند.

بعضاً نيز مشاهده شده برخي آقايان جهت خوش‌خدمتي و يا شيرين كردن خودشان‌، رياست يك هيات ورزشي را به يكي از بستگان و يا نزديكان نمايندگان مجلس يا مديراني كه به نحوي بالادست او محسوب مي‌شوند‌، تقديم مي‌نمايند!

يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه سد راه توسعه در كشور ما به شمار مي‌رود، سپردن كار به كساني است كه فاقد تخصص در آن رشته هستند‌.

با استقرار كادر جديد مديريتي در اداره‌ي كل ورزش و جوانان، انتظار مي‌رفت با توجه به ورزشي بودن آن‌ها‌، افرادي جهت هدايت هيات‌هاي ورزشي لرستان انتخاب شوند كه حداقل در حد يك ورزش صبحگاهي، اين وادي را تجربه كرده باشند‌.

متاسفانه انتخاب برخي رؤساي هيات‌ها در لرستان از چارچوب‌هاي ورزشي خارج شده و تبديل به بده و بستان‌هاي منفت‌طلبانه شده است‌.

طي هفته‌هاي آتي، اين موضوع را به صورت شفاف‌تر موشكافي خواهيم كرد...

رضا  طولابي

دیدگاه‌ها  

#1 يه نفر 1393-04-17 08:30
با سلام خدمت جناب اقاي طولابي و خوانندگان محترم يافته
لازم به توضيح است كه بجز چند رشته ورزشي.. ديگر هياتها را غير ورزشي ها يا كساني كه در ان رشته هيچگونه تخصصي و سابقه اي ندارند اداره ميكنند كه دود آن مستقيما به چشم ورزشكاران آن رشته ميرود. متاسفانه بعضي از مديران بله قربان گو براي حفظ ميز ميشوند. اين نوع انتخاب روسا خيلي ها را دلزده كرده..
نقل قول کردن
#2 اصغر 1393-04-17 08:42
چند تا سوال داشتم؟ با تمام احترامي كه براي تماميه مديران محترم قايلم و با اطلاع كامل از توانمندي انها در دستگاههاي خودشان مدير كل سابق محيط زيست تخصصشان در چه رشته اي ميباشد كه رييس انجمنهاي ورزشي لرستان است؟
مدير كل ثبت احوال چه تخصصي در رشته اتومبيلراني و موتور سواري دارد؟ مدير كل نوسازي و مدارس چرا رييس هيئت تنيس ميشود!!!! اقاي ... هاكي بلد است / فلاني شنا را بلده؟ و و و و و
نقل قول کردن
#3 ابي 1393-04-17 08:49
بعضي از روسا نيز هيات را ارث پدري خود ميدانند! ... آقا ديگه رها كنيد و هيات را به نيروهاي جديد با فكراي جديد واگذار كنيد تا حال چه قدم مثبتي برداشته ايد بغير از شعار. درجا زدن و پس رفت؟ يافته مرگ من منتشر كن
نقل قول کردن
#4 تفنگ چی 1393-04-17 12:06
تو را به خدا فکری به حال هیئت تیراندازی هم بکنید .
نقل قول کردن
#5 خرم بین 1393-04-17 16:06
سلم
نقل قول کردن
#6 خرم بین 1393-04-17 16:16
سلام درخصوص انتصاب مدیران به عنوان رئیس هیت ها در اول کا ر که تقریبا از بیست سال پیش در تربیت بدنی استان کلید خورد به خاطر این بود که از ظرفیت اداره ای که مدیر ان منصوب میشود چه از نظر بودجه و استخدام قهرمان ورزشی استفاده کنند که در ان سالها تا حدودی این طرح جواب داد از چمله اقای ازدگان مدیر برق که تعدادی از کشتی گیران را جذب و چند اداره دیگر که قطا اقای جایدری شاید اطلا عاتی از ان نیروها داشته باشد ولی متاسفانه چند سالی فقط این مدیران که در راس هیتهای ورزشی هستند نه تنها به علت عدم تخصص بلکه مشغله کاری و عدم حمایت مالی باعث دلسردی پیشکسوتان و ورزشکاران شده اند و معلوم نیست چه منافعی برماندن به این منصبهای اسمی دارند.
نقل قول کردن
#7 خرم بین 1393-04-18 01:49
باسلام در خصوص ریس هیئت شدن خاطره ای برای خودم در 22سال پیش در زمان مدیریت اقای کریمی اتفاق افتاد که خالی از لطف نیست در ان سالها به پیشنهاد یکی از دوستان به عنوان سرپرست هیت دوجرخه سواری منصوب شدم و اطاق هیئت را که در ته سالن تختی بود با امکانات موجود سه عد دوچرخه ثابت و و وزنه و مقداری وسایل دیگر تحویل دادند ما هم با چند نفر از دوستان بعداز ظهرها به محل هیئت رفته دور پیست چمن چند دور می دویدیم با وسایل کار کرده دو ماهی گذشت دیدیم هیچ خبری از ورزشکاران دوچرخه سوار نیست یک روز جمعه در مسیر جاده الشتر برای شنا در کاکارضا می رفتیم دیدم تعدادی جوان با دوچرخه مشغول رکاب زدن و ما پشت سر انان با ماشین بودیم . کنار جاده ایستادن من هم رفتم جلو واز یکی از انان پرسیدم چرا نمی ایید در هیئت و مسابقه بدید یکی از انان گفت قبلا می امدیم ولی حالا یکی را ريیس هیئت کرده اند که اصلا دوچرخه سوار نیست. من علی رغم اینکه در رشته دیگری قبلا حرفه ای ورزش می کردم دیدم واقعا راست میگوید رشته من نیست فردا رفتم تربیت بدنی ماجرای قهر کردن ورزشکاران را گفتم و استعفا دادم که کسی را بگذارند که واقعا تخصصش باشد.
نقل قول کردن
#8 ع م 1393-04-18 07:38
آقاي خرم بين دورود بر شرفت
نقل قول کردن
#9 خرم بين 1393-04-18 15:31
با سلام خدمت عزيزان لرستاني
البته اين غيرتخصص گرايي و ناكارآمدي در ورزش تنها متعلق به استان لرستان نبوده و در ديگر استان ها نيز رواج دارد. وقتي كه در رأي ورزش و رشته هاي ورزشي اين موضوع لحاظ نمي شود و افراد غيرورزشي و ناكارآمد و بي تدبير را بر مسند فدراسيون هاي ورزشي مي گمارند ديگر چه انتظاري از استان ها آن هم استان لرستان كه در همه زمينه ها بحران زده است. مثلا رؤساي فدراسيون هاي فوتبال و هاكي و ... كدامشان ورزشكار آن رشته بوده اند. آقاي شفيع رئيس فدراسيون هاكي كه در كار خود نيز هيچ گونه تبحري ندارد و ورزش هاكي ايران را به قهقرا برد چرا بايد در مسند باشد. هاكي لرستان در دهه 80 قطب هاكي كشور بود و يكي از مدال آورترين رشته هاي استان لرستان اما حال با بي تدبيري و بي لياقتي آقاي شفيع و كنار نهادن يكي از بهترين زخمت كشان ورزش لرستان اين رشته ورزشي را در لرستان تعطيل كرد. البته اگر در اين ايام مقامي از سوي ورزشكاران اين رشته كسب مي شود حاصل تلاش ها و زجمات همان مربي دلسوز گذشته است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا