یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شكست پرسپوليس تهران برابر خيبر خرم‌آباد 1365

خیبر خرم‌آباد تیم ریشه‌دار فوتبال لرستان که خاطرات شيرين دهه 60 آن یادآور رشد و شکوفایی فوتبال استان و معرف و پايه‌اي براي حضور بازیکنان مطرح لرستاني طي دهه‌هاي بعد در كشور شد.

بعداز سال‌ها بی‌توجهی و ضعف مسوولتن ورزش استان‌، این تیم امسال کار خود را  با تلاش‌ها و رایزنی‌های هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش استان در لیگ دسته سوم آغاز کرد.

خیبر نه تنها در لرستان بلکه در غرب کشور و حتی کل کشور برای خود نام و نشانی داشت و همواره حریفی سر سخت برای رقیبان خود بود. تیم‌های مطرح کشور این تیم حساب مي‌كردند.

همچنين بازیکنان مطرح بزرگی در این تیم پرورش یافتند كه بعدها از بازیکن گرفته تا مربی همه و همه به نوعی در استان و کشور وزنه‌ای در فوتبال محسوب شده و موفقیت‌های این تیم در لیگ‌های مختلف کشور باعث شده بود که از گذشته تا کنون جامعه ورزش و ده‌ها هزار هوادار مشتاق لرستاني انتظارات زیادی از نام خیبر داشته باشند.

اما آن‌چه اكنون مشهود است باقي ماندن نامي و سايه‌اي از آن خيبر در حال حاضر است. در حال حاضر نتوانسته‌ایم مدافع موفقیت‌ها و سوابق درخشان این تیم پرطرفدار باشیم. حضور تيمي ضعیف در لیگ دسته سوم کشور با نام خيبر در رقابت‌هاي فصل اخير، گویای عدم برنامه‌ریزی و عدم حمایت مسوولان است، حمایتی که می‌توانست با محوریت اداره کل ورزش استان سبب پیش‌رفت روزافزون این تیم باشد.

تیمی که براي حضور در رقابت‌هاي اين فصل از ادغام 3 تیم(دارتاك، داتيس و پرسپوليس خرم‌آباد) شکل مختلف با گلچيني از بازيكنان خوب آن‌ها گرفت، ابتدا سطح انتظارات را بالا برد و به ما نويد روزهای خوش برای فوتبال لرستان را داد اما بعد از به اتمام رسیدن فصل، همه دیدیم که تیم خیبر در لیگ دسته سوم نه تنها نتوانست موفقیتی کسب کند بلکه برای بقا و ماندن در لیگ دسته سوم می‌جنگید و دست و پا می‌زد!

متاسفانه سال‌هاست که کام فوتبال لرستان به علت کمبود منابع مالی و نبود برنامه‌ریزی مشخص و همچنین مدیریت‌های ضعیف، تلخ است و ظاهراً قرار است همچنان تلخ بماند.

خیبر فصل گذشته با امتياز باشگاه دارتاک كه بيش از يك دهه در لیگ‌های استان‌، دسته دوم و سوم کشور فعالیت می‌نمود که متاسفانه به علت عدم حمایت مسوولان از این باشگاه، علی‌رغم میل باطنی مدیریت تیم، امتیاز آن واگذار شد، اما این واگذاری از آن‌جایی که پشتوانه مناسب و برنامه اصولی نداشت، باعث به یغما رفتن زحمات چندین ساله مدیریت قبلی شده و همچنین خیلی زود از صحنه مسابقات کنار رفت.

سوال این‌جاست که اگر قرار بود به همین منوال در استان تیم‌داری شود پس با کدام برنامه و توجیه منطقی دارتاک را به خیبر تغییر نام دادیم؟

از آن‌جایی که مدیریت قبلی تیم به تيم‌داري  علاقه‌مند بود و نيتش اين بود كه به جوانان هم‌استانی خدمتی کرده باشد(که در 10 سال گذشته آن را اثبات نمود) هر ساله در حد توان و بضاعت مالی هزینه‌هایی برای تیم و جوانان انجام می‌داد. چه اشکالی داشت که نام تيم همان دارتاک باشد و آن تیم را تقویت می‌نمودیم و همين كمك‌هايي كه به خيبر كرديم را به دارتاك مي‌كرديم؟!

بعداز کنار گذاشتن بخش خصوصی در فوتبال بیاییم عملکرد خودمان را در این فصل منصفانه به نقد بگذاریم تا ببینیم چه عملکردی داشته‌ایم؟ كار فوتبال ما در استان به جایی رسیده که در هر بازی تماشاگران به 50 نفر هم نمی‌رسند این در حالی است که روزگاري بیش از 20 هزار تماشاگر از مسابقات دیدن و استقبال می‌کردند.

بايد سعي كنيم از تجربيات كساني كه طي اين سال‌ها به عنوان بخش خصوصي در فوتبال لرستان تيم‌داري كرده‌اند به نحو احسن استفاده كنيم و مسوولان نيز از اين قشر حمايت بيش‌تري به عمل آورند. متاسفانه در حال حاضر از دارتاک، پرسپولیس‌، داتیس نيز همچون خيبر فقط نامي به جاي مانده است! آن نيز يك به يك منحل شدند و به تاريخ پيوستند!

به هر حال امیدواریم فوتبال لرستان از طرف کلیه مسوولان استان و بخصوص استاندار محترم که با شعار حمایت از فوتبال لرستان وارد استان شد، به معناي واقعي حمايت شود تا بار دیگر شاهد حضور 20 هزار تماشاگر مشتاق فوتبال در ورزشگاه پير شهر خرم‌آباد باشیم.

اي كاش عملکردمان به گونه‌ای نباشد که هر ساله نگوييم دريغ از پارسال!

سیداحمدموسوی
نماینده روزنامه خبر ورزشی در خرم‌آباد

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 پشته حسین اباد 1393-03-27 15:38
باسلام در این که استعدادهای وجود دارد شکی نیست ما یک زنجیره داریم که هرساله در فوتبال استان فقط نفرات عوض میشوند
اقای محمدی اصل کمک خیبر کرده تا اینا امده است
در عین بی بودجه ای
در حال حاضر بنظر بنده باید این فوتبال لرستان پوست عوض کنه وجای خودرا بامربیان جوانی همچون وحید مصطفوی (فوتسال کلاسیک) بدهد من یک بار از نزدیک تمرین دهی ایشان را در چمن برای تیم جوانانی دیدم سطح بالایی دارد بابا ضرر نداره حتما اطلاع رسانیی کنید تشکر به امید رونق فوتبال لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا