یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالله عزيزپور رييس هيات كشتي لرستان - يافتهکشتی ورزش پرطرفدار و هیجان‌انگیزي در سراسر جهان است و طرفداران بی‌شماری در کشور اسلامی ما دارد.

كشتي ايران طي دهه‌های گذشته تا به حال به عنوان قطبی در آسیا و جهان مطرح بوده و کشتی لرستان هم در این عرصه با داشتن استعدادهای شاخص سعی نموده خود را به عنوان قطبی در کشتی ایران معرفی نماید.

کشتی‌گیران شاخص لرستانی از جمله سیاوش نوری، غلام‌رضا محمدی، کریم سوری، محمد کوشکی، مهرداد کریم‌پور‌، طالب نعمت‌پور و ... با درخشش در میادین کشوری، آسیایی و جهانی، نام خود و لرستان را بر تارک کشتی کشور مطرح کرده و نشان دادند که لرستان از استان‌های صاحب کشتی است، ولی از آن‌جایی که لرستان از جمله استان‌های محروم کشور است از زمانی که پول وارد ورزش شد، کمی از قافله رقابت عقب ماند و نتوانست با استان‌های دارا مقابله نمايد.

با  این وجود و با اتکا به استعدادهای ناب، جوانان هم‌استانی توانستند نام خود و استان را در میادین بین‌المللی هر چند مختصر حفظ نمایند.

هیات کشتی لرستان تابه‌حال توانسته با هم‌دلی و هم‌کاری صاحب‌نظران در حد توان و با استفاده از مربیان کاربلد‌، کشتی‌گیران مطرحی پرورش دهد و روانه مسابقات نمايد كه اين ورزشكاران عناوین درخشانی برای استان به ارمغان آورند‌. افتخاراتي که در گذشته کم‌سابقه بوده و می‌توان تعبير كرد كه جرقه‌ای است برای شروعی طوفانی و بازگشت به دوران طلایی کشتی لرستان.

کسب مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در سال 91 در شیراز، کسب نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور درسال 91 در ایلام‌، کسب سوم کشوری در مسابقات منطقه‌ای کشور در سال 91 در ماه‌شهر‌، کسب مقام سوم مسابقات آزاد جوانان کشور در تبریز، کسب مقام سوم مسابقات فرنگی جوانان کشور سال 91 در نوشهر‌، کسب مقام سوم آزاد نوجوانان کشور در سال 91 مسجد‌سلیمان‌، کسب مقام سوم لیگ کشتی منطقه‌ای جوانان در تهران؛ تنها بخشی از عناوین کسب شده کشتی لرستان طي سال‌هاي اخير است.

با این افتخارات مشخص می‌شود که در چند سال اخیر توجه جدی به کشتی رده‌های پایه شده و همین کشتی‌گیران جوان در سال‌های بعدی با حمایت مسوولان می‌توانند تیمی منسجم و قدرتمند را در رده بزرگسالان تشکیل دهند.

خوشبختانه سال 92 که فدراسیون کشتی کشور عملکرد هیات‌های کشتی استان‌ها را بررسی و اعلام نمود، هیات کشتی لرستان که در مسابقات خوش درخشیده مزد زحماتش را گرفت و در رده‌بندی اعلام شده از بین 31 هیات استانی مقام ششم کشور را به خود اختصاص داد.

البته این را باید گفت که اختلافات بسیار کمی با رقبای بالای خود داشته و در حالی است که استان‌هایی مثل خوزستان‌، خراسان و تهران که سرشار از منابع مالی و صنعتی بوده امتیازاتی نزدیک به لرستان داشتند، یعنی مقام ششم برای هیات لرستان با دست خالی و نبود اسپانسر و عدم حمایت مسوولان از کشتی استان، نشان از لیاقت و شایستگی کشتی‌گیران مربیان و مسوولان هیات دارد و این مقام ششم تلنگری به مسوولان ارشد استان است که پیامش می‌توان این باشد که ما هم می‌توانیم در صورت کمی توجه بیش‌تر و ساپورت مالی به راحتی عناوین اولی یا دومی و همچنین عناوین آسیایی را کسب نماییم.

اما هیات کشتی لرستان با این عملکرد قابل دفاع دست‌خوش برخی جوسازی‌ها و حواشی شده که طبعاً به نفع کشتی استان نیست! عبدالله عزیزپور که ریاست این هیات را در اختيار دارد هم‌زمان معاونت ورزش اداره کل ورزش استان و عضو شورای شهر خرم‌آباد نيز هست که بر اساس بخش‌نامه‌های وزارتی دیگر نمی‌تواند مسوولیت هیات کشتی استان را بر عهده بگیرد و باید جای خود را به شخص دیگری بدهد و چند ماه دیگر عملاً دوره ریاست وي در هیات به پایان مي‌رسد.

همین مسائل باعث وجود برخی حواشی شده به طوری که هر روز شاهد شایعاتی مبنی بر انتصاب سرپرست جدید براي هیات كشتي لرستان هستیم. البته عزيزپور اعلام نموده که هیچ اصراری برای ماندن در این پست ندارد و هر لحظه که مسوولی متخصص که بتواند منابع مالی برای کشتی جذب کند پيدا شود، جای خود را به او خواهد داد چرا که خود وی نیز از این شایعات و نبود اسپانسر در این چند سال خسته شده است.

به گفته عزیزپور در این چند سال فقط با استفاده از مینی‌بوس‌های شهرداری توانستیم به مسابقات اعزام شويم و به سختی این عناوین را به دست آوریم!

لازم است این را هم اضافه کنیم ظاهراً قرار است یکی از مسوولان ارشد استان مسوولیت هيات کشتی استان را بپذیرد که البته اين شخص قول جذب منابع مالی زیادی را هم داده است.

اما بايد بگوييم كه خيلي ها قبل از قبول مسوولیت این‌چنین قول‌هایی مي‌دهند ولی به آن‌ها عمل نمی‌کنند! به هر روي اميدواريم اگر اين انتصاب صورت گرفت آن قول‌ها عملی شود و کشتی لرستان دست‌خوش تحولي بزرگ گردد.

در پايان، ضرورت برنامه‌ریزی هر چه سریع‌تر مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون کشتی جهت تعیین تکلیف هیات کشتی لرستان به نظر می‌رسد.

 


 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا