یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بر هم زدن جو مسابقات ورزشي - يافته«بیخود کرده! مگه دست خودشه؟! باید بازی را برگزار کند!»

چنین جملاتی به وفور در مسابقات ورزشی معتبر که زیر نظر فدراسیون‌های ورزشی در بروجرد و شاید استان ما برگزار می‌شود از زبان بعضی اطرافیان بعضاً هیچ‌کاره تيم‌ها و ورزشكاران شنیده می‌شود و جالب است بدانید مخاطب‌شان درگفتن این جملات، ناظران اعزامي فدراسیون‌های ورزشی هستند!

"ناظر" بنا به دلایلی بازی را متوقف می‌کند، اطرافیان با گفتن جملاتی به مانند سخنان بالا، ناظر فدراسیون را مورد نوازش زبانی قرار می‌دهند!

دوستان فکر می‌کنند که فلان آقايی که خیلی ساده و با یک کیف زیر بغل به عنوان ناظر فدراسیون برای نظارت به فلان مسابقه ورزشی به شهر و دیار ما می‌آید، همین طوری خودش بلند شده آمده و ما هر جور دل‌مان خواست می‌توانیم با وی برخورد کنیم و حتی برای سر‌پوش گذاشتن به نقاط ضعف میزبانی‌مان می‌توانیم یک چیزی هم از ناظر ورزشی طلب‌کار باشیم.

جالب است که هنوز که هنوز است بعضی‌ها در جریان نیستند که ناظر فدراسیون‌های ورزشی که برای نظارت بر مسابقات معتبر راهی شهر و استان ما می‌شود، با پشتوانه قرص و محکم فدراسيون به شهر ما می‌آید و هر گونه که لازم بداند می‌تواند مسابقه را برگزار یا لغو نماید.

فقط کافی است با همان خودکار ارزان‌قیمتی که در دستانش جابه‌جا می‌شود دو سه خط در رابطه با میزبانی ما، به نفع یا به ضرر ورزش شهر و ديار ما بنویسد، چنان ورزش مورد نظر را زیر و رو می‌کند که صد تا متخصص امر هم نمی‌توانند به داد ما برسند.

نمونه‌ي دم‌دستی این مورد، گزارش ناظر مسابقه دو سال قبل تیم‌های پولاد‌گسترش بروجرد با همیاری اراک از سری مسابقات لیگ دسته دوم ایران در بروجرد بود که با گزارش ناظر در رابطه با تخلفات تماشاگران مسابقه و 10 دقیقه توقف آن بازی، تیم پولاد گسترش چند میلیون‌ ریال جریمه نقدی محکوم گردید و طبق آئین‌نامه انضباطی اگر تخلف بار دیگر به هنگام میزبانی ما بروجردی‌ها تکرار می‌شد، طبق آئین‌نامه، جریمه‌ها و حتی محرومیت‌های بسیار بزرگی شامل حال ورزش ما می‌شد.

فرهاد داودوندي - يافتهبنابراین لازم است حد و حدود خود در میزبانی مسابقات ورزشی را بدانیم و همچنین در جریان باشیم که ناظر فدراسیون، فردي تام‌الاختیار است و نباید پا را از حد و حدود خود فراتر بگذاریم و سعي كنيم او يا داور مسابقه را زير فشار رواني قرار دهيم و با الفاظ ناشايت هتك حرمت نماييم.

 برگرفته از وبلاگ آقای

فرهاد داودوندی/ يافته- بروجرد

 



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا