نگارشی که پیش کش شما علاقه‌مندان ارجمند ورزش می‌شود، با هدف بهره‌گیری از برخی سرفصل‌های نظام آموزشی کتاب «اصول علمی – کاربردی آنالیز در ورزش‌های قهرمانی، آنالیز چیست ...؟ آنالیزور کیست ...؟» که در تکاپوی چاپ و انتشار آن هستم، تهیه و تدوین شده است.


 این نوشتار که گونه‌ای گزیده از برخی طرح درس‌های راه بردهای آنالیز و عوامل اثرگذار بر آن با انطباق بر نتایج فرآیندهای پشتیبانی و آماده‌سازی و شرکت تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو 2020 (2021) است در 8 عنوان و موضوع هم پیکر و در یکدیگر اثرگذار در 10 بخش، به ترتیب و با فاصله‌ی زمانی هر 48 ساعت یک عنوان و یا بخش و موضوع مشخص، پیش کش بهره‌وران ارجمند پایگاه خبری یافته و دوست داران سرفرازی فزون‌تر ورزش ملی و پرافتخار کشورمان یعنی کشتی می‌شود. امیدواریم مورد توجه شما بزرگواران قرار گرفته و در اندازه‌های خود اثر مفید برجا می‌گذارد.
 
 
1 – پیش گفتار
در هنگامه‌ای که یورش‌های دمادم و هم‌زمان و هم‌سوی بلاهای پلشت سیاسی – اقتصادی و اجتماعی و طبیعی ناشی از بی‌کفایتی‌ها و دشمنی برخی باندهای فراگیر مافیایی نیرنگ‌بازان و دغل‌کاران نفوذی اثرگذار در سرنوشت مردم مظلوم کشورمان، دمار از روزگار همه درآورده است، در هنگامه‌ای که بیماری مرموز بیولوژیکی کرونایی شکل و ماهیتی سیاسی و مافیایی اقتصادی و کالایی سرشار از سود بادآورده و ظالمانه تصاعدی ماندگاری به خود گرفته است، در هنگامه‌ای که جمعیت گرفتاران و بیماران کشورمان از چهار میلیون و قربانیان و کشته‌شدگان آمارهای رسمی از یک صد هزار تن فزون‌تر گشته است، در هنگامه‌ی روزگار غریبی که مردم بی‌پناه در اوج سوگواری غریبانه‌ی ماتم عزیزان خود، خون به دل در بیم و امید غم آب‌ونان و سرپناه و حتا هوای پاک و زنده ماندن، روزگار سیاه را غمگین‌تر و پژمرده‌تر از روزهای پیش سپری می‌کنند، در این کارزار سخت و روزگار غریبی و بی‌کسی و بی‌پناهی و به‌تنهایی و آهسته گریستن‌های بیشینه‌ی مردم ستم دیده ایران، سخن گفتن از ورزش و المپیک و دیگر پدیده‌های حاشیه‌ی زندگی کنونی، دل‌خوش می‌خواهد!
 در چنین روزگار پلشتی که برخی نامسوولان بیش از یک سال و نیم است نه شریک دزد، بلکه رییس دزدان و نه رفیق بلکه کاروان‌سالار قافله، برای کسب سود فوق تصور از کالاهای بیماری و جان مردم، در برابر ویروسی که مقهور اندیشه و خردورزی مدیران دیگر کشورهای جهان شده، خود را مفلوک و ذلیل و خوار نشان می‌دهند و با فرار به جلو، بسیار راحت، برابر متن نمایش‌نامه‌های خود، به همگان دروغ می‌گویند و بی‌راه نشان می‌دهند، شایسته است که تمام انرژی و تدبیر و هدف اصلی مردم، هزینه چاره‌جویی و مبارزه و ریشه‌کن کردن این بیماری سهمگین و جان‌سوز و دشمن بشریت شود.
 اگر مردم و آن گروه از مسوولان دل سوز مردم دیرتر بجنبند، بی‌کفایت‌ها و دشمنان مردم ایران، رکورد 98 – 94 سال گذشته‌ی سیاه زمان احمدشاه قاجار مفلوک که تنها در تهران روزی 1500 تن از قحطی و وبا و آنفلوانزای ره‌آورد جنایت‌کاران انگلیسی – تزاری و عثمانی مانند برگ‌های پاییزی بر زمین می‌افتادند را خواهند شکست...!
 برطرف سازی مشکلات دیگر پدیده‌های اجتماعی باید در حاشیه و در سایه‌ی مبارزه با ویروس‌های در حال جهش‌های پی‌درپی کرونایی – سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در گستره‌ی ملی و جهانی انجام شوند. در نتیجه، در حوزه‌ی ورزش، با تمرکز بر این هدف اصلی، ضروری است کوشش شود تهدیدهای هم سوی کرونایی و ویروسی سیاسی – اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم. با نگرش از این دریچه و دیدگاه انسانی است که خود را راضی کرده‌ایم در این آوردگاه و نبرد سترگ میان زندگی و مرگ اهریمن‌خو، در باره‌ی بازی‌های المپیک 2020(2021) توکیو، با شما دل سوزان فرهیخته، سخن بگوییم و برای سرافرازی فزون‌تر ورزش کشورمان چاره‌اندیشی کنیم ...





عسکر موسوی/ کارشناس ورزش

توضیح: این مجموعه در 11 قسمت منتشر خواهد شد.