یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از بخش‌‌های اصلی و موفق ورزش کشور، حوزه بانوان است. موفقيت‌ها و سوابق ورزشکاران در این حوزه ثابت نموده که انگیزه و روحیه بالای بانوان در ورزش اگر بیش‌تر از آقایان نباشد، کمتر هم نیست‌.

حضور بانوان قهرمان كشورمان در میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و المپیک و کسب عناوین متعدد قهرمانی نه تنها جایگاه آن‌ها را در ورزش تثبیت و حتي ارتقاء داده، بلکه وظیفه مسئولان را نیز در این زمینه دو چندان نموده و آنان را وا داشته که بیش‌تر از گذشته به ورزش بانوان توجه داشته و سرمایه‌گذاری کنند.

بانوان ورزشکار در لرستان نیز مستثنی از این قضایا نیستند و پابه‌پای بانوان سطح کشور در میادین جهانی خوش درخشیدند و به الگویی ممتاز و مناسب برای سایر ورزشکاران استان‌ها در برخي رشته‌ها تبدیل شدند؛ به طوری که در بعضی ورزش‌ها مانند جودو‌، ووشو، هاكي، سوارکاری و ... بانوان لرستانی همیشه در كشور سرآمد بوده‌اند و با درخشش خود در میادین مختلف، باعث شده‌اند تا مسئولان ورزش کشور حساب ویژه‌ای روی آنان باز نمايند.

اما بیان این واقعیات بدین معنی نیست كه حوزه ورزش بانوان در استان خالی از ضعف و اشکال است. همان طوری که سنگ بنای موفقیت ورزش  در هیات‌های ورزشی می‌بایست بر اساس برنامه‌ريزي و بودجه مناسب شکل بگیرد، می‌بینیم مسئولان ورزش استان متأسفانه در بعضی ورزش‌ها نگاه سطحی و غیر حرفه‌ای به آنان داشته و آن طور که سایر استان‌ها در خصوص امکانات و تجهیزات و دوره‌های آموزشی در حد معقولی به ورزش بانوان بها داده می‌شود، در استان ما نه توجه خوبی می‌شود و نه برنامه‌ریزی خاصي در این خصوص صورت می‌گیرد.

نداشتن سالن‌های تخصصی بانوان بخصوص در مرکز استان و نداشتن برنامه‌ای برای احداث سالن‌های جدید برای این قشر، عدم توجه کافی روسای بعضی هیأت‌های ورزشی به دوره‌های آموزشی مربیان و پرورش مربیان با داشتن علم روز ورزش، عدم به کارگیری بانوان متخصص در ورزش‌های مختلف بانوان، نبود اطلاع‌رسانی مناسب و فراخوان جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی، نبود تعامل و همراهی با مسئولان ورزش بانوان در سطح فدراسیون‌ها از جمله موارد ضعف و ایرادی است که می‌توان به حوزه ورزش بانوان در استان گرفت.

تعداد بانوان لرستانی که در اکثر رشته‌های ورزشی تخصص لازم و دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند کم نیستند و از آن‌جائی که روند حاکم بر ورزش استان و بخصوص بانوان یک روند یک‌نواخت و  تقریباً قانونمند نبوده بانوان متخصص تا کنون جایی در ورزش استان پیدا نکردند که با توجه به استعداد بالا و علاقه شدید همه جوانان استان و بانوان هم‌استانی به ورزش، ضرورت توجه و نگاه حرفه‌ای به ورزش بانوان از جانب مسئولان لازم به نظر می‌رسد.

متأسفانه در استان ما وقت و انرژی لازم در حوزه بانوان به اندازه ورزش آقایان صرف نمي‌شود و همین موضوع باعث تضعیف و رکود ورزش بانوان در بعضی از رشته‌ها شده است. آقایان مسئول با کمی توجه و برنامه‌ریزی در خصوص ورزش حوزه بانوان و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور روسای هیات و نواب رئیس بانوان و ارائه برنامه و در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات کافی، مي‌توانند زمینه را برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر ورزشکاران بانوی لرستانی فراهم آورده و نشاط و انگیزه مضاعف از دست رفته بعضی بانوان را به آنان برگردانند.

به علت همین بی‌توجهی‌‌ها و عدم برنامه‌ریزی در حوزه ورزش بانوان و بی‌اهمیتی نسبت به کسب افتخارات آنها در میادین جهانی و المپیکی و آسیایی، عده زیادی از بانوان به طور کلی از ورزش دلسرد و بی‌انگیزه شده و حتی در بعضی موارد مشاهده شده که ورزشکاران به کلی ورزش را کنار گذاشته و عطایش را به لقایش بخشیدند!

از طرف دیگر، بعضی از بانوان ورزشکار از استان کوچ کرده و تمام تجربیات و داشته‌های ورزشی خود را در قالب مسابقات مختلف به نام استان دیگری هزینه می‌نماید که برای ما جای نگرانی و تاسف فراوان دارد!

در صورتی که بانوان لرستانی ادامه راه را برای فعالیت در ورزش هموار ببینند و در استان خود ورزش را دنبال کنند، مطمئناً سال‌های سال جایگاه‌تیم‌های ملی را برای لرستان به ارمغان خواهند آورد، نه این که بانویی در اوج جوانی و ابتدای عمر ورزش خود به علت موارد بی‌اهمیت ،كم‌توجهی و عدم قدرشناسی، توسط مسئولان، ورزش را کنار بگذارد و به سراغ زندگی عادی خود برود!

متاسفانه برخي مسئولان گمان می‌کنند که حمایت از ورزشكاران فقط و فقط جنبه مادی و پول است! در صورتی که فراموش کرده‌اند حمایت‌های معنوی و تشویق‌ها و قدردانی‌های جزیی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی،  شرکت در جلسات بانوان و بررسی مشکلات و در اختیاردادن امکانات، واگذاری هیات‌ها به افراد ورزشی و صاحب برنامه در حوزه ورزش بانوان‌ نیز می‌تواند جای خالی مادیات را پر کند!

در پایان باید این را هم اضافه کنیم که تا تفکر و نگاه‌مان نسبت به حوزه موفق ورزش بانوان در لرستان عوض نکنیم، نباید انتظار داشته باشيم از وضع موجود رهایی پیدا نماییم.

منبع: ضمیمه روزنامه خبر ورزشی

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا