یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دنیای فوتبال، امروزه محلی برای برقراری ارتباطات فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی در دنیا است و در این میان کشورهایی که دارای برنامه‌ریزی‌، تشکیلات و سازماندهی در این عرصه هستند بهره‌های فراوانی را نصیب خود کرده‌اند.

به گزارش یافته  در کشور ما نیز سال‌ها است که مسابقات فوتبال در قالب لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود و این مسابقات دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده که در برخی موارد سازنده و در مواردی نه چندان کم نیز شاهد بی‌اخلاقی‌هایی در هنگام برگزاری مسابقات بوده است و عوامل مهم آن هم نبود برنامه‌ریزی مناسب برای فرهنگ سازی و مدیریت صحیح فوتبال کشور بوده است.

تیم‌های حال حاضر لیگ برتر به طور عمده از مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور هستند که در اغلب موارد با حمایت های همه‌جانبه مالی و اقتصادی مناسب از سوی مسئولان و صنایع بزرگ استان‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را در لیگ برتر فوتبال حفظ کنند و در برخی موارد نیز آن را ارتقا دهند.

در این میان سال گذشته تیمی گمنام به نام "گهر" از شهر گمنام و محروم دورود توانست با همت و تلاش بازیکنان و مربیان و حمایت همه‌جانبه هواداران با تعصب خود علی‌رغم همه بی‌توجهی‌ها برای اولین بار از استان لرستان به لیگ برتر فوتبال صعود کند و یک شگفتی در فوتبال کشور خلق کند.

با ورود تیم گهر به لیگ برتر انتظار می رفت تیمی که نماینده قشر عظیمی از جمعیت کشور و استان های لر نشین کشور است مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد و در راه پیشرفت خود در روند برگزاری لیگ برتر به مانعی برخورد نکند، اما متاسفانه با حضور این تیم در لیگ برتر مسائل و مشکلات نیز شروع شد و از بی مهری داوران تا کارشکنی سازمان لیگ در اعطای حق میزبانی به این تیم و از همه مهم‌تر عدم حمایت مناسب مسئولان استانی از این نماینده لرستان موجب شد تا پیکر نحیف و رنجور تیم گهر روز به روز ضعیف و ضعیف‌تر از قبل شود و هواداران این تیم هم که کاری از دستشان بر نمی‌آمد تنها و تنها با دنیایی از درد و ناراحتی شاهد سقوط تدریجی گهر به لیگ دسته یک شدند.

بدون شک هیچ کس نمی‌تواند نقش تیم گهر و هواداران با فرهنگ و خونگرم آن را در ایجاد نوع جدیدی از فرهنگ والای هواداری فوتبال در کشور انکار کند ، که این امر در برگزاری اولین دیدار خانگی این تیم به اثبات رسید و موجبات تحسین تمامی فوتبال دوستان از اقصی نقاط کشور را فراهم آورد . از همه مهمتر تمامی هجمه ها و تبلیغات منفی که علیه این تیم و هواداران آن می‌شد را خنثی کرد و باعث تغییر نگرش مردم کشور به خطه سرسبز لرستان گردید؛ به طوری که یکی از تبعات مثبت آن شناخته شدن هرچه بیشتر این شهر و دیار را در سال گذشته می‌توان به استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران کشور در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته از استان لرستان و شهرستان دورود و جاذبه های گردشگری آن عنوان کرد.

متاسفانه این تیم محبوب و مظلوم چند صباحی است که از مسائل و مشکلات و حاشیه‌های متعدد رنج می‌بر‌د. مسائلی که برطرف کردن آن ها کار چندان سخت و مشکلی نیست و تنها با وحدت و همدلی میان مسئولان استان و شهرستان دورود به راحتی قابل حل و فصل شدن است ولی دریغ از حمایت و توجه به این تیم که نمونه آن داستان تکمیل استادیوم دورود است که پس از وعده و وعیدهای فراوان هنوز تکمیل نشده است و از همه مهمتر مسائل و مشکلات مالی این تیم است که پس از قول ها و وعده های متعدد متاسفانه کمر این تیم زیر بار مشکلات و کمبود ها در حال خرد شدن است.

مسئولان محترم استان توجه داشته باشند که کارکرد فوتبال امروزه تنها به فوتبال ختم نمی شود و حضور یک تیم از استان لرستان در لیگ برتر فوتبال کشور می تواند موجبات جذب سرمایه‌های فراوان اقتصادی و زیربنایی در استان شود. ثمرات مثبت این امر می تواند به تمامی نقاط استان تسری پیدا کند و موجات رشد و شکوفایی استان را فراهم سازد که حضور مجدد تیم گهر دورود در لیگ برتر فوتبال می تواند این مهم را تحقق بخشد و بار دیگر فضای همدلی و صمیمیت را در سراسر استان به وجود آورد.

پس می توان این گونه بیان کرد که تا فرصت باقی است و هنوز امیدها در دل هواداران این تیم وجود دارد با یک همبستگی و همدلی و تلاش دوباره فرصت حضور مجدد فرهنگ والای فوتبالی را در فضای آشفته فوتبال کشور به تیم گهر و هواداران آن داده شود .

 گرجی / تهران

 

 

 

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 امیرحسین 1392-10-09 11:28
سلام
دورود بر شرف حرف دل همه هوادارای گهر رو زدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا