یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عيادت از غلام گرشاسبي - يافتهپیشکسوتان، سرمایه‌های بزرگ ورزش کشور هستند و همواره باید در پاس‌داشت مقام و جایگاه آنها تلاش کرد.

این قشر  اعتبار جامعه و ورزش هستند و مردم همواره احترام زیادی برای قشر پیشکسوت ورزش کشور قائل بوده و هستند. باید به پیشکسوت احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد.

در اسلام، توصیه‌ها وسفارش‌های زیادی نسبت به ارج نهادن به پیشکسوتان وجود دارد و بر همین اساس هر نسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی بر عهده دارد.

متولیان ورزش کشور باید تجلیل از پیشکسوتان را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنند و تلاش نمایند همچون مراسم تقدیر از قهرمانان که در پایان هر سال برگزار می‌شود، مراسمی نیز تحت عنوان تقدیر از پیشکسوتان را برنامه‌ریزی کنند تا از این طریق به نحوی جایگاه این عزیزان برای نسل جوان تبیین شود.

یکی از پیشکسوتان ورزش لرستان "غلام‌حسین گرشاسبی" است. او متولد 1337 در خرم‌آباد و بازنشسته آموزش و پرورش استان است.

کارنامه 40 ساله‌ای در ورزش استان و شهر خرم‌آباد دارد که تلاش‌های بی‌شائبه‌ای در راه اعتلای ورزش و موفقیت ورزشکاران انجام داده است.

عيادت از غلام گرشاسبي - يافتهسال 74 به مدت 5 سال دبیر هیأت ورزش باستانی و زورخانه‌ای، در سال 79 که اولین مجمع انتخابات جودوي استان برگزار شد به عنوان اولین رئیس هیأت جودو استان معرفی شد.

4 سال رئیس هیأت کشتی خرم‌آباد بود. از برگزار‌کنندگان اصلی سومین دوره مسابقات کشتی جام عیاران کشور در خرم‌آباد، عضویت در شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات، فعال مطبوعاتی استان، دارای گواهی‌نامه مربی‌گری و داوری در ورزش باستانی و دوومیدانی، از جمله سوابق درخشان ورزشی وی می‌باشد، اما فعالیت‌های این پیشکسوت فقط به حوزه ورزش ختم نمی‌شود.

گرشاسبی در حوزه کاری خود در آموزش و پرورش برای اولین بار در استان لرستان سال 84 دوره جوشکاری آرگن را برای کارآموزان هم‌استانی دایر نمود. وی بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی این صنعت، موفق به انجام این کار در استان شد که خوشبختانه شاگردانش هم‌اکنون در داخل کشور و خارج از کشور در پروژه‌های بزرگ نفتی و صنعتی مشغول به کار هستند.

وي با داشتن این تجربیات ارزشمند، دین خود را به جامعه دانش‌آموزی و ورزشی ادا کرده و تمام و کمال به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نموده و اين موضوع نشان می‌دهد فردی تاثیر‌گذار برای استان می‌باشد.

او بهترین سرمایه برای جوانان امروز بوده که مسئولین با حمایت از آنها نباید به راحتی از کنار وی و تجربیاتش بگذرند بلکه می‌بایست با جذب آنها برای پرورش و تربیت جوانان مسبب کسب افتخارات برای استان و کشور شد. اما در حال حاضر مسئله‌ای که به وضوح قابل لمس است عدم حمایتی است که از پیشکسوتان صورت می‌گیرد و پیشکسوتانی که از نظر رفاهیات، امورات ورزشی و سایر امورات مربوط در مضیقه هستند و آن‌چنان مورد توجه و حمایت مسئولان بخصوص مدیران ارشد استان قرار نمی‌گیرند.

همین بس که تا کنون مسئولان از غلام‌حسین گرشاسبی با کوله‌باری از تجربه که هم‌اکنون به علت جراحی قلب در منزل دوران نقاهت را سپری می‌کند عیادتی نکرده و جویای احوال وی نشده‌اند!

این پیشکسوت عزیز بعد از طی آزمایش‌ها از طریق پزشکان متوجه عارضه قلبی و مسدود شدن حدود 4 رگ از قلب خود شد. این یعنی عمل جراحی قلب که می‌بایست در بیمارستان تخصصی قلب خرم‌آباد انجام گیرد. خوشبختانه این جراحی توسط دکتر وحدانی پزشک پنجه‌طلایی که همه لرستانی‌ها قدر وی را باید بدانند، دکترپوریا، دکتر رشیدزاده، دکتر امیر رئوفی و دکتر بیهوشی حسن تیموری با موفقیت انجام گرفت و این پیشکسوت ورزش بعد از عمل جراحی قلب، هم‌اکنون در منزل به سر می‌برد و سلامتی کامل خود را با لطف و کمک خداوند، تلاش پزشکان و دعای خیر دوستان و مردم به دست آورده و دوران استراحت خود را در منزل طی می‌کند.

گرشاسبی از کلیه پرسنل بیمارستان قلب خرم‌آباد صمیمانه سپاسگزاری نموده و از  همه اعم از دوستان، مردم، ورزشکاران، پیشکسوتان و مسئولان که با تلفن و عیادت حضوری پیگیر بیماری او شدند، کمال تشکر و سپاسگزاری را دارد.

وي اظهارات امیدواری کرد روزی بتواند با حضور مجدد در میادین ورزشي در انتقال تجربیاتش به جوانان کوشا باشد و جبران محبت آن‌ها نمايد.


 

دیدگاه‌ها  

#1 ع ع 1392-09-30 14:06
اقاي گرشاسبي خدا رو شكر كه خطر رفع شده و بخيرگذشت.
اين روزها ديگه مرام ومعرفت در ورزشم اثاث كشي كرده و رفته . بعيد ميدونم كه ديگه برگرده!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا