قليان- يافتهسال‌ها پيش در يكي از نشريات مكتوب مصاحبه‌اي از لوتار ماتئوس آلماني خواندم كه در جواب خبرنگاري  كه از وي پرسيده بود «راز ماندگاري شما تا سن 44 سالگي در سطح اول فوتبال اروپا چيست‌؟» پاسخ داده بود‌: «تمرين، تغذيه‌ي مناسب و هر شب ساعت 11 خوابيدن‌»!

طي روزهاي گذشته اخبار ناخوشايندي از شب‌زنده‌داري برخي از فوتباليست‌هاي خرم‌آبادي به گوش رسيد! اخباري مبني بر برگزاري ميتينگ‌هاي فوتبالي سرشب تا پاسي از نيمه‌هاي شب با طعم قليان ميوه‌اي و چاي!

اگر مي‌خواهيد با چشم‌هاي خودتان ببينيد، هر شب از ساعت 21 به طبقه انتهايي پاساژي چند طبقه در خيابان مركزي شهر خرم‌آباد برويد و از حال و روز برخي فوتباليست‌هاي امروزي شهرمان آگاه شويد‌!

اين توجيه كه در حال حاضر فوتبال باشگاهي لرستان در سطوح بالاي فوتبال كشور جايگاهي ندارد و اصلاً تيمي در اين شهر نيست كه بتوان به آن دلخوش بود، دليلي به مرگ انگيزه بين فوتباليست‌هاي جوان و روي آوردن به چنين كارهايي كه دور از شأن يك ورزشكار است، ندارد و نمي‌تواند توجيهي منطقي براي به بيراهه كشيدن آن‌ها باشد‌.

آقايان فوتباليست! شما در جامعه داراي جايگاه ممتازي هستيد‌. شخصيت يك ورزشكار مبرا از آلودگي اخلاقي، دود و شب‌زنده‌داري است‌. شما الگوي پسربچه‌هايي هستيد كه روياهاي بزرگي را در سر مي‌پرورانند‌، لذا مي‌بايست در مسيري حركت كنيد كه توده‌ي مردم تحت تاثير مرام و مسلك جوانمردانه‌ي شما به سمت زندگي سالم قدم بردارند‌.

در يك جمله‌: شما الگو هستيد و بايد مراقب رفتار و برخورد خود باشيد.