یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سالن پشت بازار خرم آباد - يافتهدر حالی که بيش از يك ماه از فصل رنگارنگ پاییز را پشت سر گذاشته‌ایم‌، همراه با يكي از همكاران مطبوعاتي جهت واکاوی شرایط سالن ورزشی محله پشت‌بازار خرم‌آباد عازم می‌شویم‌.

علی‌رغم این که در محله‌ی قديمي پشت‌بازار اکثر خانواده‌ها‌، کم‌درآمد بوده و با مشکلات شدید مالی دست به گریبان هستند، اما از گذشته‌های دور  تا به امروز جوانان این محله ثابت نموده‌اند که پتانسیل رسیدن به قله‌های تکامل و پیشرفت را در رشته‌های مختلف ورزشی  دارند.

متاسفانه با گذشت 30 سال از احداث سالن ورزشی در این محله‌، هنوز این پروژه تکمیل نشده و تا حدودی به متروکه‌ای مخوف با راهروهای تاریک که تار عنکبوت در آن تنیده‌، تبدیل شده است‌.

به آن‌جا كه مي‌رسيم درب ورودی توسط "حشمت‌الله درویشی" مسوول زحمتکش سالن به روی ما گشوده می‌شود. در کنار یکی از دیوارهای سالن، 9 پسربچه که اکثر آنها دمپایی به پا دارند مشغول بازی گل‌کوچک هستند. گوشه‌هاي زمین آسفالت که بچه‌ها آن‌جا با شور و شوق مشغول بازی هستند، زمین خاکی كوچكي با حشمت درويشي- يافتهپوششی از خارها ديده مي‌شود.

در فاصله‌ی قدم زدن‌های ما تا رسیدن به درب ورودی سالن چندین مرتبه توپ به زمین خاکی که سراسر آن را خار و خاشاک تشکیل داده‌اند ارسال شد و پسربچه‌ها با دمپایی به دنبال توپ مي دويدند...

اطراف سالن نیز تعریفی ندارد و جز خاک‌های انباشته شده و پوشش فراوان خار و آشغال چیز دیگری مشاهده نمی‌شود‌. داخل سالن می‌رویم. سه سرویس بهداشتی که بهتر است لفظ غیربهداشتی به آن اطلاق گردد در گوشه‌ی سمت چپ این مجموعه واقع شده است. درب ورودی دوش‌ها توسط زنجیر قفل شده‌! راهروها تاریک و در برخی نقاط ديدن تارهای عنکبوت‌، صحنه‌هایی از فیلم‌های وحشتناک هالیوودی را به ذهن انسان متبادر می‌سازد‌.

اکثر شیشه‌ها شکسته شده، سیستم سرمایشی و گرمایشی تعطیل است! در تمامی لحظاتی که مشغول دیدن و نوشتن این صحنه‌ها هستم تصویر معصوم و نجیب آن 9 پسربچه‌هايی که بیرون از سالن بر روی آسفالت و خاکی مشغول بازی هستند سلول‌های خاکستری مغز ما را تحریک می‌کند‌.

سالن فوتسال تاریک، تورها پاره و سکوت محض‌ حاکم بر محیط، ولی هر چه باشد این‌جا سالن ورزشی  است! کف‌پوش نسبتاً خوبی دارد. درصد مصدومیت ورزشکاران کم‌تر است. حداقل از دویدن بر روی آسفالت و خاکی و خار خیلی بهتر است! اما باز هم بچه‌ها بیرون از سالن هستند‌!

پس از گذشت 30 سال از احداث این سالن تنها دو هفته‌ی پیش به همت و پی‌گیری درویشی که خودش نیز از اهالی پشت‌بازار است مشکل آب لوله‌کشی سالن برطرف شد‌! ولی همچنان مشکل گاز، سیستم سرمایشی و گرمایشیف آسفالت محوطه‌ی جلوي سالن و ... پابرجاست‌.

بی‌تفاوتی و عدم مسوولیت‌پذیری برخی آقایان در قبال این مجموعه‌ی وسیع ، سوالات فراوانی را در ذهن ایجاد می‌کند. مسوولان ذی‌ربط  و عزیز، آیا می‌دانید با تکمیل این سالن چندین جوان می‌توانند اوقات فراغت خود را در محیط پاک ورزش سپری کنند‌؟ آیا می‌دانید در این محله‌ها‌، زمینه برای به انحراف کشیده شدن جوان‌ها فراوان است‌؟ و آیاد می‌دانید برای جلوگیری از ناهنجارهای اجتماعی و جذب جوانان این محله، بهترین و ساده‌ترین راه ممکن‌، ایجاد بستر مناسب جهت ورزش می‌باشد‌؟ آیا می‌دانید در بین همین پسربچه‌هایی که با دمپایی در میان خار و خاشاک به دنبال توپ می‌دوند می‌توان چهره‌هایی ملی‌پوش کشف کر‌؟

شاید نمی‌دانید‌؟! شاید هم مي‌دانيد اما خودتان را به آن راه می‌زنید که ندانید‌؟ رضا محمدی‌اصل مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان  که خود از چهره‌های ورزشی و شناخته شده به شمار می‌رود در این مسیر می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را ایفا نماید‌. انتظار جامعه‌ی ورزش و اهالی پشت‌بازار از این مدیر ورزشی چیزی جز تکمیل سالن برای انجام تمرینات نیست‌.

علي دولتشاهي كه براي مسابقات كشتي و حضور ورزشكاران خارجي و خبرنگاران پايتخت‌نشين در خرم‌آباد، ميلياردي پول شاباش كرد، مگر بچه همين پشت‌بازار نيست؟! پس چرا براي ورزشكاران اين محله ريالي هزينه نمي كند؟!

در انتهای گزارش به حرف‌های حشمت‌الله درویشی گوش می‌سپاریم‌: از سال 70 که مسوولیت سالن به بنده واگذار شد با رشته‌ی کاراته و ورزش رزمی شروع کردیم‌. ضمن پذيرفتن مسوولیت سالن‌‌، مربی‌گری کاراته را نیز به عهده داشتم‌. در آغاز سالن فاقد شیشه بود و هزار مشکل دیگر که به مرور و تا جایی که در توان داشتیم موانع را برطرف کردیم‌، ولی اگر اوضاع بر همین منوال باشد و مسوولان چون قبل‌، این سالن را رها کنند احتمال تخریب طبیعی آن نیز وجود دارد‌.

درویشی خاطرنشان ساخت‌: اداره کل ورزش و جوانان در قبال اجاره سالن ماهیانه 500 هزار تومان از من دریافت می‌کند‌! بیش‌تر هزینه‌های تعمیرات را نیز خودم پرداخت کرده‌ام‌. به طور مثال پس از 30 سال دو هفته‌ی پیش لوله‌کشی آب سالن را انجام دادیم‌. تنها مدیری که هر ماه به سالن پشت بازار می‌آمد و اوضاع را از نزدیک رصد می‌کرد آقای کشفی بود‌. ایشان شاید نتوانست هزینه‌ای آن‌چنانی برای تکمیل سالن در اختیار ما بگذارد ولی همان آمدن باعث دلخوشی ما بود‌.

وي تصريح كرد: خواسته‌ی ما از مسوولین اداره کل ورزش و جوانان تکمیل کامل سالن است‌. قول می دهم در صورت تکمیل سالن‌، ورزشکاران محله‌ی پشت بازار توانایی کسب افتخار برای لرستان و کشور عزیزمان را دارند‌.

در خاتمه به عنوان رسانه‌ای که در قبال ورزش استان‌مان احساس وظیفه می‌کنیم از استاندار ورزش‌دوست، باتدبیر و عمل‌گرای لرستان‌ تقاضا داریم امکانات لازم جهت تکمیل پروژه‌ی سالن ورزشی پشت بازار را در اختیار اداره‌ی کل ورزش و جوانان قرار دهند‌.

با توجه به اوضاع به هم ریخته و تصمیمات هیجانی دولت قبل و فشار تحریم‌ها و کمبود اعتبارات مالی که اکثر نهادها و ادارات سراسر کشور را دربر گرفته بود اینک با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید‌، امید آن می‌رود که ضمن بهبود معیشت مردم نسبت به تکمیل پروژه‌هایی چون سالن پشت بازار تمهیدات لازم اندیشده شود‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دیدگاه‌ها  

#1 مسعود حسین زاده 1394-08-14 18:38
لطفا گزارشی جدید از سالن پشت بازار تهیه کنید
این گزارش مال دو سال پیشه
ولی انگار کفپوشش رو عوض کردن
از دوماه پیش ک شروع کردن هنوز تکمیل نشده
حتما پشت بازار بیایین خوشحال میشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا