یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرانه ورزشی لرستان با توجه به استانداردهای لازم و استعدادها و قهرمانان ورزشی استان بسیار پایین است کمبود و پایین بودن سرانه ورزشی در لرستان یک نقطه‌ضعف اساسی برای مسئولان متولی بوده که بایستی تلاش شود این ضعف اساسی جبران شده و سرانه ورزشی در استان لرستان افزایش یابد. نبود سالن مسابقات در مرکز استان
سرانه ورزشی مراکز برخی استان‌ها به دلیل مشارکت بخش خصوصی ۲.۵ متر است اما در لرستان نه ازنظر استانداردها و نه ازنظر مشارکت بخش خصوصی نتوانستیم در بالا بردن سرانه ورزشی موفقیتی چشمگیر کسب کنیم و علاوه بر کمبود شدید فضاهای ورزشی در استان، متأسفانه لرستان تنها استانی است که مرکز آن جهت برگزاری مسابقات مهم کشوری و بین‌المللی فاقد سالن مجهز و استاندارد مسابقاتی است و این خلع ورزشی همیشه و بخصوص در زمان میزبانی خرم‌آباد در مسابقات مهم کشوری خود را نمایان نموده و متأسفانه مدیران ورزشی استان به این مهم تاکنون بی‌توجه بودند.

هوشمندی مدیرکل وقت ورزش استان
سال 91 بود که مدیرکل وقت ورزش استان توجه جدی به نبود سالن مسابقات در مرکز استان نمود و پیگیر اخذ موافقت در جهت احداث سالن بزرگ مسابقات در شهر خرم‌آباد شد که خوشبختانه بعد از رایزنی با مسئولان وزارتی موفق به اخذ اعتبار لازم جهت ساخت سالن 5000 نفری مسابقات در خرم‌آباد شد و قرار شد این طرح سرنوشت‌ساز برای مسابقات برون‌مرزی و افزایش سرانه در محل مجتمع سوارکاری شهید فتحی محمدی در دره گرم احداث گردد کار به مرحله برگزاری مناقصه رسید و کلنگ احداث این طرح مهم و ضروری به زمین زده شد حتی پیمانکار ساخت طرح مشخص و با دریافت ظاهراً 500 میلیون تومان از کارفرمای پروژه یعنی شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور، تجهیز کارگاه انجام و عملاً احداث سالن مسابقات اجرایی شد و اهالی ورزش استان بابت این اتفاق بسیار مهم خوشحال شدند چراکه اجرای این طرح، یکی از مهم‌ترین معضلات ورزش استان را به‌طرف می‌ساخت.

تغییر و تحول مدیریتی و توقف طرح
اما بعد از تغییر و تحولات مدیریتی ورزش استان در اواخر اسفند 91 شاهد کندی پیشرفت فیزیکی پروژه شدیم و به‌یک‌باره طرح متوقف و کارگاه نیز تعطیل گردید و به‌راحتی آب خوردن دیگر کارگری در پروژه سالن بزرگ مسابقات خرم‌آباد که با کلی پیگیری و رایزنی بعد از سال‌ها عملیاتی شده بود رؤیت نشد و به‌طور تعجب‌برانگیزی ساخت سالن 5000 نفری در مرکز استان به فراموشی سپرده شد و انگارنه‌انگار که میلیون‌ها تومان از بیت‌المال در این طرح هزینه شده!

عدم پیگیری مسئولان و تعطیلی پروژه
چه جریانی باعث شد که این پروژه حیاتی ورزش لرستان راکد بماند؟ میلیون‌ها تومانی که به پیمانکار آن پرداخت گردید چه نظارتی بر هزینه کرد آن داشتیم؟ چرا و به چه علت مدیران ورزش استان طی سال‌های 92 تا به امروز نسبت به ادامه ساخت این مطالبه مهم ورزشی بی‌تفاوت بودند؟ آیا وظیفه مدیران ورزش به‌جز پیگیری مطالبات به‌حق جامعه ورزشی چیز دیگری است؟ جای تأسف است که مرکز استان فاقد سالن مسابقاتی استاندارد است و مسئولان ورزش آن حتی پیگیر طرحی که هم دارای اعتبار بوده و هم پیمانکار بوده نیستند! و به‌راحتی از کنار آن گذشتند
رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان در این رابطه می‌گوید: طرح احداث سالن پنج‌هزارنفری خرم‌آباد در سال 91 و بااعتباری در حدود 15 میلیارد تومان آغاز شد اما طی چند سال گذشته به علت نداشتن اعتبار متوقف‌شده و به قرارداد پیمانکار خاتمه داده شد و فعلاً ظرف چند سال گذشته راکد و به همین علت نیز این طرح متوقف است.

توقف طرح سیاست وزارت ورزش بوده
فلاح نژاد ادامه داد: تعطیلی این پروژه به دلیل سیاست وزارت ورزش و جوانان بوده است که اولویت را برای تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر قراردادند.
وی افزود: مجری پروژه سالن مسابقاتی خرم‌آباد، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هست و اداره کل ورزش و جوانان در واگذاری این طرح نقشی نداشته است.
رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش استان در پایان اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص ازسرگیری ساخت سالن مسابقات در خرم‌آباد از طریق نمایندگان مجلس پیگیر جذب اعتبار این پروژه مهم است و قرار است انشاالله به‌زودی مقدمات ادامه ساخت سالن آغاز گردد.

ناکامی اداره کل ورزش در پروژه سرنوشت‌ساز
این دلایل قطعاً نمی‌تواند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ورزش لرستان باشد که ازنظر سرانه ورزشی حدود بیش از 25 سانتی‌متر نسبت به سرانه استاندارد کشوری عقب است! طی سال‌های 91 به بعد که موافقت احداث این طرح اعلام گردیده قطعاً تأمین اعتبار آن پیش‌بینی و لحاظ شده و موضوعی که در این نا عدالتی محرز است تبعیض آشکار مسئولان ورزش در سطح وزارت ورزش نسبت به استان و همچنین عدم پیگیری به‌موقع و بی‌توجهی به تداوم ساخت پروژه از ناحیه مسئولان ورزش در استان است که جای تأسف و شرمندگی برای مدیران متولی ورزشی می‌ماند که در این‌چنین مواردی قدرت چانه‌زنی و رایزنی بر سر منافع ورزش استان ندارند و اهالی ورزش این‌چنین بایستی شاهد از دست رفتن فرصت‌های طلایی ورزش استان باشند انتظار می‌رود هر چه زودتر حداقل سرنوشت نامعلوم این پروژه مهم و حیاتی ورزش مشخص گردد!

سید احمد موسوی/ روزنامه‌نگار


 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1396-11-28 11:38
دورود بر سید واقع بین و دلسوز ورزش درخرم آباد.مرسی ار پیگیری شما.واقعا نبود سالن مسابقاتی ورزشی در شهر ما به شدت احساس میشه
نقل قول کردن
#2 محمد 1396-11-28 11:41
آقلی موسوی لطفا پیگیر این مجتمع ورزشی شهید سبزی پرور در میدان کریم خان هم باشید.با تشکر.جوانان ورزش دوست خرم آباد
نقل قول کردن
#3 مسعود 1396-11-28 11:43
مرسی آقاس موسوی که انقد پیگیر مسائل ورزشی شهرمون هستی.
نقل قول کردن
#4 سید نصیر 1396-11-28 18:06
سلام بهتر است به حال وروز استخر کوثر خرم آباد 60 متری برسند که در اثر بی احتیاطی به نابودی کشیده شده وهمچنین در کل بهتر است هرگونه ساخت و ساز سالن های ورزشی رابه مسکن و شهرسازی بسپارند تا فنی تر اجرا و نظارت صورت پذیرد ان شاء الله....
نقل قول کردن
#5 سلطانی 1396-11-28 23:10
خرم آباد فقط یک مجموعه ورزشی دارد که آنهم سال ۱۳۴۶ ساخته شده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا