یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سال گذشته در حالی که صعود تاریخی تیم فوتبال گهر دورود ورزش لرستان را تحت تاثیر خود قرار داده بود، اما در ميان آن همه هياهو و شادي نباید از رشته‌های دیگر ورزشی و انتظارات دیگر ورزشکاران غافل می‌شدیم.

قبل از هر صحبت یا پیشنهادی مایلم به بحث سرانه و فضای ورزشی بپردازم. چرا که سوالی مبهم و کلافی سردرگم در لرستان می‌نمایاند!

چند صباحی است که در محافل ورزشی و رسانه‌ای استان صحبت از فضای ورزشی به میان می‌آید. این بحث آن‌چنان گرم است که یکی از دلایل شهرت یا عدم حسن شهرت روسای سابق یا فعلی ورزش استان است؛ تا جائی که هر رئیس را با متراژی می‌شناسند!

مؤید این مطلب این که تقریبا هر ماه مطلب یا مصاحبه‌ای در این مورد منتشر می‌شود. در این بین ورزشی‌نویسان هم بیکار ننشسته‌اند و مقاله‌ها نوشته‌اند. نقد نوشته‌اند، حتی نقد بر نقد!

آمار هر مسوول با مسوول قبلی متفاوت است تا جائی که در آخرین مطلب مرتبط، به نقل از رئیس اسبق اداره ورزش و جوانان لرستان خواندم که: زمین‌های خاکی از سرانه فضای ورزشی حذف می‌شوند. عجب! پس این چند سال زمین خاکی و احتمالاً پیاده‌رو‌ها هم لحاظ می‌شده است! پیاده‌روهایی که محل طردد جوانان بیکار این خطه است و تعداد ورزشکاران و نخبه‌های ورزشی در بین‌شان کم نیست!

در این‌جا سوال چند ساله باز هم در ذهن متبادر می‌شود که تعریف این فضا و کلاً معیار و سنگ محک فضای ورزشی چیست؟ و آیا این سرانه و فضای فعلی جوابگوی خیل عظیم ورزشکار در لرستان هست؟

به هر طریق تا تعریف کامل و جامعی از این سرانه نداشته باشیم؛ نمی‌توانیم نتیجه‌گیری دقیقی داشته باشیم.

مثلاً هر از چندگاهی با ارائه آمار و ارقامی نه چندان دقیق در قالب گزارش، رپرتاژ آگهی و بنرهای رنگارنگ درب اداره ورزش و جوانان؛ کور‌سوی امیدی در بین اهالی ورزش هویدا می‌شود. ولی افسوس که در عمل باز هم ورزشگاه چند 10 ساله خرم‌آباد و شهرستان های اطراف هم چنان میزبان ورزشکاران کم توقع لرستانی است! از طرفی آماراین  سرانه و فضای های ورزشی هر ساله افزایش می‌یابد!

برنامه‌ریزی صحیح، آموزش و استعدایابی؛ در سایه داشتن اطلاعات، آمار دقیق و اشراف کامل به زیر ساخت‌ها و منابع موجود ممکن و میسر است.

لذا امیدوارم اداره ورزش و جوانان ضمن ارائه دقیق این اماکن و سرانه ورزش استان با درج جداول مربوط؛ این سوال مبهم را برای همیشه حل کنند و کارشناسان و ورزشکاران؛ خود به قضاوت بنشینند که در این سال‌ها رشد و توسعه این اماکن و تجهیزات به چه میزان بوده است و تا چه حد مسوولین وقت؛ در حق شهرستان‌ها و هیات های ورزشی به عدالت و مساوات برخورد کرده‌اند.

مجید کرامتی‌مقدم

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 کوهنوردی و حس برتر 1392-07-14 09:44
سپاس جناب کرامتی مقدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا