یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در لرستان هماره استعدادهای ورزشی زیادی وجود دارد که بیش‌تر آنها به سبب کمبود امکانات به جایی نمی‎رسند، در این بین قضیه‎ی فوتبال با سایر رشته‎ها فرق دارد؛ چون تقریباً به جز فوتبال در بقیه‎ی رشته‎ها، مسابقات قهرمانی کشور در رده‎های سنی مختلف برگزار می‎شود و ورزشکاران لرستانی می‎توانند، خودشان را در پیکارهای کشوری نشان دهند اما بیچاره فوتبالیست‎ها!

فدراسیون فوتبال در رده‎های سنی مختلف، لیگ را در چند دسته برگزار می‎کند که متأسفانه لرستان در این لیگ‎ها جایگاهی ندارد و هرازگاهی تیمی مثل گهر به سطح اول فوتبال کشور راه پیدا می‎کند اما در همان ابتدا انگشت‎نما شد و اتفاقاتی برای این تیم رخ داد که خوانندگان از بس آنها را شنیده‎اند، همه را حفظ هستند و در این نوشته دیگر به آنها نمی‎پردازیم.

هزینه‎های فوتبال از بقیه‎های رشته‎های ورزشی بیشتر است و کمتر کسی می‎تواند در این رشته‎ هزینه کند و دوام بیاورد. براین اساس تیم‎های بخش خصوصی لرستان هم یکی پس از دیگری کنار رفته و مالکان آنها عطای تیم‎داری را به لقایش بخشیده‎اند. مالکان داتیس و دارتاک- قصد فروش امتیاز تیم‎هایشان در لیگ دسته سوم را دارند و می‎گویند اگر بهاروند رئیس هیأت فوتبال لرستان اجازه این کار را ندهد، تیم را منحل می‎کنند و این دعوای "مجازی" کماکان ادامه دارد و بهاروند هم روی اعتقاداتش پافشاری می‎کند و اجازه خروج امتیاز هیچ تیمی را در استان نمی‎دهد و کسی هم در استان برای تیم‎داری جلو نمی‎آید و با این شرایط باید شاهد منحل شدن این تیم‎ها باشیم.

فصل 91-90 نوید روزهای خوب را برای فوتبال لرستان داد که این نوید به 6 ماه نکشید و رنگ باخت به‎طوری که تیم‎های موفق آن فصل، در فصل بعد نتایج افتضاحی گرفتند و همه به یک دسته پایین‎تر سقوط کردند. فوتبال لرستان به حدی بی‎بخار شده که هیچ تیمی از این استان برای حضور در جام حذفی کشور اعلام آمادگی نکرد و بهاروند مشکلات مالی را سبب این کار عنوان کرد، همچنین تیم گهر که طبق قانون باید در دور سوم به مسابقات جام حذفی اضافه می‎شد، سازمان لیگ این تیم را هم به‎علت بدهی کنار گذاشت تا لرستان در این جام بی‎نماینده باشد.

فصل قبل در هر حالی که گهر می‎توانست از بازیکنان جوان بومی استفاده کند اما مسوولان این تیم مایل به استفاده از بومی‎ها نبودند تا حالا در لیگ دسته اول عصای دست‎شان شود و غیر بومی‎های گهر هم راهی تیم‎های دیگر شدند.

به هر حال با این شرایط فوتبال لرستان با سرعت نور به عقب حرکت می‎کند و شاید سال‎های آینده دیگر نامی از فوتبال این دیار نباشد و...

در مورد فوتبال استان صحبت زیاد است اما فقط می‎توانیم بگوییم؛ متأسفیم متأسف...

منبع: نشریه طلوع ورزش لرستان

 

 

 


دیدگاه‌ها  

#1 علی عزیزی 1392-07-03 17:25
لطفا در مورد تیم فوتسال امید شن سای لرستان که قهرمان ایران و در لیگ برتر فوتسال امید کشور حضور داشت هم بنویسید الان این تیم کجاست مسئولان تیم چه بلایی بر سر تیم آوردند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا