یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس يكي از هیأت ورزشی استان پایش را در یک کفش نموده بود که باید رئیس فعال آن هیأت در بروجرد عوض شود! بعد از مدتی به مرادش رسيد و رئیس هیات بروجرد را برکنار نمود، به بهانه‌ي این که می خواهم به نفر بعدی، کمک‌های بی‌شمار نمایم!

چند ماه از این ماجرا می‌گذرد و اینک همان رشته ورزشی بدون هيچ کمکی، به سراشیبی سقوط افتاده و از فعالیت‌های آن هیأت اصلاً و ابداً خبری نیست كه نيست!

سالیان سال است که اداره ورزش و جوانان استان لرستان از هیات‌های زیرمجموعه، نمی‌خواهد دست به شفاف‌سازی بزند و تمامی کمک‌های مادی و غیرمادی‌شان طی حداقل این چند سال اخیر را اعلام نمایند.

متاسفانه بیلانی از کمک‌های هیات‌های استان به زیر مجموعه‌های شهرستانی‌ اعلام نمی‌شود و همین مشکل در شهرهای استان به مانند دُملي چرکین سر باز می‌کند و رؤسای هیات‌های شهرستان‌ها را در مقابل ورزشکاران آن هیات قرار می‌دهد.

از طرفي، برای ورزشکاران شهرستانی قابل قبول نیست که هیات ورزشی مورد علاقه‌شان کمکی از استان دریافت نكرده است و از طرف دیگر هم اکثر هیأت‌های ورزشی استان توپ را به زمین هیأت‌ شهرستان‌ها می‌اندازند، تا جائی که اگر مسوول هیأتی درخواست حق و حقوق خود را بنماید، با تهدید به برکناری و عدم همکاری مواجه می‌شود!

بالطبع سلسله مراتب اداری، هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها را مجبور می‌کند که با هيأت استان همکاری داشته باشند، اما در مواقع ضروری بسیاری از هیات‌های استان متأسفانه از زیر مجموعه‌های خود حمایت لازم را به عمل نمی‌آورند.

کار به جائی رسیده است که اینک بسیاری از مسوولان‌هیات‌های ورزشی در شهرستان‌ها، در حال رایزنی با فدراسیون های خود هستند تا بنوعی هیات های استان را دور بزنند! در مواردی مسئولین هیات های ورزشی شهرستانها در فدراسیون های مربوطه خود دارای نفوذ هستند و حتی ممکن است به دور از چشمان هیأت استان کار خود را راه بیاندازند.

اما در این میان، وظیفه‌ي اداره ورزش و جوانان استان چيست؟ خوشبختانه مدت‌هاست تشکل‌های قوی برای برنامه‌ریزی جهت ورود ورزشکاران لرستانی در المپیک بعدی را‌اندازی شده و از دست‌اندرکاران خواسته‌اند راهکار ارائه بدهند، اما تا وقتی یار در خانه باشد و مسوولان ورزش استان نخواهند در جریان لج و لج‌بازی بعضی هیأت‌های استان با شهرستان‌ها وارد بشوند، در واقع باید گفت: «آب در کوزه است و همه دارند دور جهان می‌گردند».

دیده شده که هیات ورزشی فعالی که مثلاً در بروجرد می‌توانست رشد روزافزون داشته باشد، فقط به خاطر این که رئیس هیأت استان نخواسته با رئیس هیأت شهرستان کنار بیاید، روند نزولی آغاز كرده و ‌اکنون نيز کار به طومارنویسی کشیده شده و به زودی باید با حاشیه‌های جدیدتر این‌گونه هیأت‌ها مواجه شویم.

پس بهتر است دود این‌گونه اختلافات به چشم ورزشكاران هیأت‌های شهرستانها نرود، چون بدون شک، ورزش استان ضرر خواهد کرد. فقط شفاف‌سازی در رابطه با کمک‌‌های مسوولان هیات‌های استان به زیر مجموعه‌های شهرستانی خودشان می‌تواند حاشیه‌ها را کم کند.

بد نیست مسوولان بعضی هیات‌های کم‌کار در سطح استان و حتی شهرستان‌های استان لرستان  در جریان قرار بگیرند که در دورانی به سر م‌بریم که عصر ارتباطات نامیده شده و دیگر به مانند سالیان سال قبل، نمی‌توان به هیات‌های شهرستانها وعده و وعید داد. اینک با جستجو در اینترنت می‌توان سرعت رو به رشد ورزش استان‌های دیگر کشورمان را مشاهده كرد و با روند نزولي بعضی هیات‌های ورزشی شهر و استان ما مقايسه نمود.

پس بهتر است این سوال پرسیده شود: «آیا بهتر نیست طرفین دعوا و بخصوص بزرگترها در هیات‌های ورزشی استان، کمی از خواسته‌های خود کوتاه بیایند و در محیطی آرام و به دور از حاشیه، هدف‌شان فقط كمك به ورزش استان باشد، نه این که با لج و لجبازی ناخواسته به ورزش این استان و شهرهای تابعه ضربه وارد کنند؟»

فرهاد  داودوندی

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1394-02-20 00:58
من در تهران زندگی مکنمم و لرستان را خیلی دوست دارم ودوست دارم ورزش شهره عزیزم پیشرفت کند با توکل بر خدا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا