یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که همه ما به این امر واقفیم که رشد و پیشرفت  ورزشکاران جوان در گرو حمایت همه‌جانبه اداره ورزش و جوانان هر شهری در استان لرستان قرار دارد، اما نقش پدر و مادرها را هم در اين زمينه نمي‌توان ناديده انگاشت.

چند سالی هست که به یک باره با استقبال خانواده‌ها از ورزش نمودن فرزندان‌شان، راه و روش قدیمی ورزش در زمین‌های خاکی و زیر نظر مربیان محلی از رونق افتاده است.

اینک دیگر به مانند سالیان قبل نیست که یک ورزشکار نوجوان و یا حتی جوان بدون حمایت خانواده بتواند به ورزش ادامه بدهد. قدیمی‌ترها در جریان هستند که یک زمانی حتی خانواده‌ها از نوع و راه و روش ورزش فرزندان‌شان خبر نداشتند و بارها اتفاق می‌افتاد که بزرگان یک خانواده به طور اتفاقی در یک سالن و یا ورزشگاه به نوع ورزش فرزندان‌شان پی می‌بردند.

اما در این دوران، خانواده‌ها روی نوع ورزش، راه و روش، شخص مربی، انتخاب سالن و .... برای فرزندان‌شان نظر مستقیم و غیر مستقیم می‌دهند و حتی بعضی وقت‌ها دخالت‌های آنها در نوع تغذیه و بدن‌سازی و .... بیش‌تر از حد می‌شود، بدون این که در جریان باشند که ممکن است این‌گونه دخالت‌ها تاثیر منفی در رشد فرزندان‌شان داشته باشد.

به هر حال با این که مسوولان ورزش وظیفه دارند در قبال فرزندان ورزشکار این استان دست به استعدادیابی و پرورش چنین استعدادهائی بزنند، اما خانواده‌ها نیز باید در جریان باشند ورزشکار باید روی پای خود بایستد.

دخالت‌های بیش از حد در زندگی فرزندان‌شان، مطمئناً در درازمدت نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

فرهاد داودوندي

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا