یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در شرايطي كه سال گذشته حضور تيم خيبر خرم‌آباد در ليگ دسته اول فوتبال باشگاه‌هاي كشور علاوه بر زنده نگه‌داشتن نام اين شهر و استان لرستان در رسانه‌هاي مختلف، باعث جذب بسياري از جوانان اين خطه به ورزشگاه پير خرم‌آباد شد تا ساعتي به دور از برخي مشكلات اجتماعي، هيجان و انرژي خود را صرف تشويق تيم ديارشان كنند، وضعيت حضور پرقدرت نماينده لرستان در مسابقات امسال در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري يافته، اكنون فقط بازيكنان بومي خيبر در اين تيم ماندگار شده‌اند كه برخي از آن‌ها 2 هفته است تمرينات انفرادي خود را آغاز كرده و تمرينات تيمي نيز به شكل غيررسمي (به دليل مشخص نشدن سرمربي) از هفته گذشته آغاز شده است.
مربیان حاضر در تمرین روز گذشته خيبر اردشیر نعمت‌‌الهی و کیانوش کهزادی (مربيان دروازه‌بان‌ها)، کاظم بهاروند، روزبه خمان(مربي بدن‌ساز) و محمدرضا چگني (پزشكيار) بودند.
تمرین دوشنبه با حضور بازیکنان بومی فصل قبل و چند بازیکن رده سني امید از تیم سرخ‌پوشان خرم‌آباد برگزار شد.
فرزاد بهاري، محمد‌صادق نادرپور، مسعود ستاری، امیر منصوریان، مصطفی علیخانی،  حسین بهاروند، فرشاد امامی، مسلم پروانه‌پور، محمد بیرانوند، میثم جهانگیری، یاسر درویشی، شهاب دارایی و سجاد خسروی روز گذشته به تمرين پرداختند.
علی صدرا نيز به علت مصدوميت نظاره‌گر تمرينات بود.
در شرايطي كه اكثر تيم‌هاي ليگ يك از يك ماه قبل كار اماده سازي خود را زير نظر مربيان جديد يا فصل قبل آغاز كرده‌اند، خيبر خرم‌آباد، ايران‌جوان بوشهر، فولاد يزد، استقلال اهواز،  راه‌آهن یزدان تهران و فجر سپاسی شيراز 6 تيم از جمع 18 تيم هستد كه هنوز سرمربي ندارند و از قافله جا مانده‌اند.
علاوه بر اين، بازيكنان خيبر از مشكلات مالي رنج مي‌برند و با توجه به اين كه همگي بومي بودند، فصل قبل به عشق ديارشان و با مبلغ ناچيزي براي اين تيم بازي كردند، اما تداوم اين روند احتمال دارد باعث جدايي برخي از آن‌ها شود كه ناچارند براي تامين معاش، دنبال شغل و كاري ديگر بروند.
از جمع بازيكنان خيبر در فصل گذشته، محمود قائدرحمتي به ساهان اصفهان در ليگ برتر پيوست. همچنين حميد گلزاري و رضا حاتمي دو بازيكن همداني خيبر به ترتيب راهي گل‌گهر سيرجان و پارس جم جنونبي بوشهر شدند و قرارداد امضا كردند. علی گودرزی مدافع و محمد‌علی نعمتی دروازه‌بان فصل قبل خيبر نيز با نساجی قائمشهر به توافق رسيدند. محمد ويزواري نيز در تمرينات آلومينيوم اراك حضور دارد و چنان‌چه موفق به جلب رضايت داود مهابادي شود، به اين تيم ملحق مي‌شود.
با توجه به اين خيبري‌ها 3 هفته ديگر در اولين بازي ليگ دسته يك بايد با فولاد يزد در زمين حريف بازي كنند، اميدواريم مسئولين باشگاه خيبر هر چه زودتر تكليف سرمربي اين تيم را روشن كنند. گويا گزينه اول باشگاه "عاي نيكبخت" سرمربي فصل قبل است كه شناخت بيشتري از بازيكنان و نيز ليگ يك دارد.
 بازگشت باغيرت‌ها/ خيبر خرم‌آباد مظلومانه تمريناتش را شروع كرد
سهمیه 2.5 تیم به سود لیگ برتر است نه لیگ یک
از سوي مسئولين سازمان ليگ حرفه‌اي فوتبال اعلام شد كه در اين فصل 2.5 سهميه براي صعود به ليگ برتر در نظر گرفته شده است. يعني تيم‌هاي اول و دوم مستقيم مسافر ليگ برتر مي‌شوند و تيم سوم نيز راهي بازي پلي‌آف با تيم چهاردهم ليگ برتر خواهد شد.
تجربه ثابت کرده در بازی های پلی آف این تیم لیگ برتری است که تیم دسته اولی را شکست می‌دهد و به واقع پلی‌آف یک پوئن برای تیم لیگ برتری است نه تیم دسته اولی. چون تیمی که برای حضور در لیگ برتر بسته می‌شود به مراتب قوی‌تر از تیمی است که برای حضور در دسته اول بسته می‌شود. بنابراین پلی‌آف جدال نابرابر است.
این که سهمیه صعود از دسته اول به لیگ برتر از 2 تیم به 2.5 تیم افزایش پیدا کرده خیلی تفاوت نکرده و 2.5  تیم همان 2 تیم است.
این ها به کنار، تیم‌های لیگ برتری مجاز به استفاده از بازیکن خارجی هستند اما تیم‌های دسته اولی از به خدمت گرفتن بازيكن خارجي منع شده‌اند و طبیعی است در جدال پلی‌آف، تیم لیگ برتری از یک پوئن ویژه برخوردار باشد.
لیگ یک قرار است از این پس حرفه‌ای برگزار شود. مانع شدن از حضور بازیکن خارجی در لیگ حرفه‌ای در هیچ جای دنیا متداول نیست. پس بهتر است سازمان لیگ برتر دست کم در آینده‌ای نزدیک این قانون را اصلاح کند.
اگر پلی‌آف بین تیم های دسته اولی برگزار می‌شد، مثلاً تیم‌های سوم و چهارم با هم بازی کنند و از بین آن‌ها یک تیم به عنوان تیم سوم به لیگ برتر صعود کند، اين موضوع ایرادی نداشت، اما جدال تیم دسته اولی با لیگ برتری در مرحله پلی‌آف یک جدال ناعادلانه است و به سود تیمی است که در لیگ بالاتر حضور دارد.
از جمع 18 تيم ليگ يك در پايان 3 تيم نيز به ليگ دسته دوم سقوط مي كنند.
 
تیم‌های لیگ یک 21 بازیکن بزرگ‌سال می‌گیرند
از این پس تیم‌های دسته اولی می‌توانند 21 بازیکن بزرگسال در اختیار بگیرند که منظور بازیکنان بالای 23 سال است.
پیش‌تر که حضور بازیکنان بالای 23 سال در تیم‌های لیگ برتر محدود شد و از 21 بازیکن به 18 بازیکن کاهش یافت، تیم‌های دسته اولی هم مجاب شدند از این قانون پیروی کنند، اما به تازگی به تیم‌های دسته اولی ابلاغ شد که می‌توانند برای فصل جدید 21 بازیکن بزرگ‌سال به خدمت بگیرند.
به نظر می‌رسد این موضوع به خاطر اعتراض تیم‌های دسته اولی بوده است. آن‌ها معترض بودند که تعداد بازی‌های بیشتری به نسبت تیم‌های لیگ برتر انجام می‌دهند و قادر به جذب بازیکن خارجی هم نیستند، پس باید به آن‌ها اجازه داده شود همانند گذشته بازیکن بزرگ‌سال به خدمت بگیرند تا یارای مقابله با تیم‌های حریف را پیدا کنند. در نهایت سازمان لیگ برتر با این درخواست موافقت کرد.
هم چنین تیم‌ها می توانند 9 بازیکن زیر 23 سال و 5 بازیکن زیر 21 سال در فهرست معرفي كنند.
 
تیم‌های بدون مربی در ليگ يك
 تا به امروز فقط 12 تيم از 18 تيم سرمربي خودرا مشخص كرده‌اند. این در حالی است كه حدود 3 هفته به شروع فصل جدید رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور باقی مانده است و تیم‌ها اکنون نه‌تنها باید مربیان خود را شناخته بودند بلكه باید دست کم دو هفته از تمرینات آماده‌سازی را با همه نفرات پشت سر مي گذاشتند!
بی‌دلیل نیست که لیگ یک ما لیگ بی‌کیفیتی است و تماشاگران و هم‌چنین رسانه ها اقبال زیادی به گرم كردن تنور لیگ یک ندارند و بی‌دلیل نیست که این لیگ نمی‌تواند ماموریت خود را در بازیکن‌سازی در فوتبال باشگاهی پیاده کند.
 6 تا 8 هفته تمرین با همه نفرات یک اصل در فوتبال حرفه‌ای است و وقتی حدود 3 هفته به شروع مسابقات 6 تیم از جمله خيبر خرم‌آباد بدون مربی هستند آن لیگ نمی‌تواند لیگ با‌کیفیتی باشد.

تیم

سرمربی

استقلال اهواز

؟

راه‌آهن یزدان تهران

؟

ملوان انزلی

محمد احمدزاده

فجر سپاسی شيراز

؟

مس رفسنجان

علی کلانتری

خونه به خونه بابل

علی‌رضا مرزبان

مس کرمان

منصور ابراهیم زاده

نساجی مازندران

محمود فکری

آلومینیوم اراک

داوود مهابادی

نفت مسجد‌سلیمان

سهراب بختیاری‌زاده

گل‌گهر سیرجان

وینگو بگوویچ

خیبر خرم‌آباد

؟

ایران‌جوان بوشهر

؟

فولاد یزد

؟

بادران تهران

اکبر میثاقیان

اکسین البرز

فیروز کریمی

سپیدرود رشت

علی نظر‌محمدی

پارس جنوبی جم

مجتبی تقوی

 
قابل ذكر است فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور از 17 مردادماه آغاز می‌شود.
سيامك كوهگردزاده/ پايگاه خبري يافته 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1395-04-29 09:03
اخ سی دس تنگ ، مگر بچون شهر خومو دلسوز خیبر خومو بان
درود وه شرف تک وه تکشو
پویا عالی خانی هم داره افرادی تمرین میکا امیدوارم بای خیبر و کمک حال تیم با
نقل قول کردن
#2 حسین 1395-04-29 10:16
فاز منفی نمیدم "تز غیرت" هم نباید داد تیمهای خونه به خونه،بادران تهران،مس کرمان،راه آهن وغیره الان حدود یکماهه تمرینات شون شروع شده باز هم خیبر باید به سختی تلاش کنه در دسته یک بمونه واقعا اگه خیبر در دسته یک بمونه با این همه بی توجهی مسئولین استان "باید چپیشی نذر کرد" خخخخ
نقل قول کردن
#3 علی دونگا 1395-04-29 13:40
خیلی سخته و خیلی ناراحت کننده ـ این تصویر گویای همه چی هست ـ امیدواریم که خیبر بهترین نتایج رو بگیره و دورازدسترس نیست اما دست خالی تا کی ؟ بدون منابع مالی چقدر تلاش بچه ها و هوادارا جواب میده؟ برخی مسئولین همچنان درخواب هستند

خداقوت خیبریهای با اراده
نقل قول کردن
#4 انرژی مثبت 1395-04-29 14:24
اینا همشون عشق هستن بااین همه مشکلات چطور دارن تمرین می کنن اون هم بدون سرمربی!!
پس نماینده هایی که فرستادیم مجلس کجا هستن؟؟
آقایون شما که 5هزار شغل هم نمی تونید ایجاد کنید! پس حداقل خیبر ساپورت کنید تاخاطره خوبی ازشما توذهن ما باقی بمونه
نقل قول کردن
#5 خورموه 1395-04-29 15:12
سی چی ایما باید بی پیل بایم
که چنی ای جوونا که کوه غیرتن که کوه شرفن سر وه زیر بان در صورتی که تک و تک ای تیما نه تماشاگری دارن نه بازیکن بومی دارن نه تعصبی دارن در رفاه و آسایش سی خوشو تمرین میکن خدایا شکرت وا ای تقدیرت سی چی لر چنی وش بیا خدا
نقل قول کردن
#6 مهران رشیدی 1395-04-29 15:14
:cry: اوضاع وخیم لرستان و شنیدین این اخبار فقط چهره مارو این شکلی :cry: میکنه
اگه لرستان دلسوز و کاردان داشت تا الان اتفاقی افتاده بود من رسما اعلام نا امیدی میکنم واسه بازیکنای با شرف و با غیرت خیبر در تمامی مراحل زندگیشون آرزوی بهترینها رو دارم
نقل قول کردن
#7 مجید از تهران 1395-04-29 16:46
باتشکر از سایت خوب یافته
سوال من به عنوان یک خرم ابادی که ساکن تهرانم وهیشه پیگیر بازی های خیبرم اینه که چرا نباید تیم خیبر از بودجه میلیاردی که در اختیار استانه سهمی داشته باشه اخه مگه کلا هزینه یه تیم توی لیگ یک چقدره که نمیتونن واسه این تیم سرمربی بزارن به خدا خیلی زشته این شرایط واسه یه استان که یه تیم نمیتونن اداره کنن !!!!
نقل قول کردن
#8 روح االه بیرانوند 1395-04-29 18:19
سلام
واقعا این جونها تا کی باید سر بزیر باشن و سکوت کنن
اینا معرقت و غیرت دارن چون دارن برا نماد ورزش شهرشون بازی میکنن (خیبر واقعا نماد ورزش لرستانه)
این مسئولین کی میخوان به داد این تیم برسن
فصل نقل وانتقالات تموم شد و تیم ن سر مربی داره ن بازیکن جدید گرفته
2 هفته دیگه هم بازیها شروع میشه
نقل قول کردن
#9 رضا 1395-04-29 18:27
درود به بازکنان باشرف و با تعصب خیبر ۰درود درود درود
نقل قول کردن
#10 وحدت شیرها 1395-04-29 21:07
حمایت همه جانبه از خیبر خواهیم کرد. فقط یادتان نرود.خرم آباد نقطه حساسی است برای ایرانیان.چون خرم آباد و لر پایتخت غیرت پارسیان وایرانیان است.
نقل قول کردن
#11 خورموه 1395-04-29 22:45
یافته جان ای عکس مینم اعصابم بد جور خراو موه
ای بازیکنا باید سربلند بان مسئولین باید چنی سر وه زیر بان نه ای شیر کریا لر نه ای کریا با غیرت که بی پیل عزت و آبروی ورزش لرستانن
که وا دس خالی میرن وه جنگ وا میلیاردرها
نقل قول کردن
#12 انرژی مثبت 1395-04-29 22:54
به نقل از خورموه:
سی چی ایما باید بی پیل بایم
که چنی ای جوونا که کوه غیرتن که کوه شرفن سر وه زیر بان در صورتی که تک و تک ای تیما نه تماشاگری دارن نه بازیکن بومی دارن نه تعصبی دارن در رفاه و آسایش سی خوشو تمرین میکن خدایا شکرت وا ای تقدیرت سی چی لر چنی وش بیا خدا

برارم تقدیری وجود ناره! ایمالرا خومو مقصر هیسیم! پشت یک نیسیم چی آذری ها
نقل قول کردن
#13 انرژی مثبت 1395-04-29 23:07
ببخشید یافته عزیزدوباره کامنت میذارم امایک پیشنهاد خوب برای اسپانسر خیبر دارم
آقای بهاروند خواهشا با سامانه 3090 که متعلق به همراه اول هست مذاکره کنید الان تراکتورسازی از این طریق کمک های مالی خوبی به دست آورده!
مشترکین ازاین سامانه میتونن باهزینه کمی به یاری خیبر بیان! خواهشا اگرکسی می تونه به ایشون خبربده
نقل قول کردن
#14 خورموه 1395-04-30 01:29
به نقل از انرژی مثبت:
به نقل از خورموه:
سی چی ایما باید بی پیل بایم
که چنی ای جوونا که کوه غیرتن که کوه شرفن سر وه زیر بان در صورتی که تک و تک ای تیما نه تماشاگری دارن نه بازیکن بومی دارن نه تعصبی دارن در رفاه و آسایش سی خوشو تمرین میکن خدایا شکرت وا ای تقدیرت سی چی لر چنی وش بیا خدا

برارم تقدیری وجود ناره! ایمالرا خومو مقصر هیسیم! پشت یک نیسیم چی آذری ها

اره داداش وات موافقم خومو حق طلب نیسم یک
دو خیلیا چش دیین پیشرفتمونه نارن نمیهان لر پیشرفت بکه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا