یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ورزش لرستان طي سال‌هاي گذشته شاهد چالش‌ها و نارضایتی‌های زیادی بوده است.
کمبود سرانه ورزشی، نارضایتی قهرمانان و ورزشکاران، نگاه تبعیضانه به برخی هیات‌ها‌، عدم پرداخت اعتبار لازم به هیات‌های ورزشی، عدم اراده جهت بازسازی و تعمیرات اماکن فرسوده‌، عدم برگزاری منظم جلسات ستاد سامان‌دهی جوانان‌، عملکرد نه چندان مطلوب در حوزه وسیع جوانان‌ و به کارگیری نیروهای کم تجربه ورزشی؛ برخی از چالش‌های کاری ورزش هستند.
 رسانه‌های استان بر اساس رسالت ذاتی که بر عهده دارند، بارها و بارها معضلات دامن‌گیر ورزش استان را جهت رفع آن‌ها منعکس کردند اما اراده آن‌چنانی در رفع مشکلات این حوزه تا کنون دیده نشده است.
رها نمودن و بی‌توجهی به نگه‌داری از اماکن ورزشی
در فصل تابستان هستیم و نوجوانان و جوانان جهت پر کردن اوقات فراغت با کمبود شدید فضاهای ورزشی مواجه هستند و فاصله بیش از 20 سانتی‌متری سرانه ورزشی لرستان با استاندارد کشوری گواه این مدعاست.
شماري از اهالی منطقه گلدشت شرقي خرم‌آباد طي تماس با اهالي رسانه خواستار تهیه گزارش از وضعیت مجموعه ورزشی شهید سبزی‌پرور شدند که بر حسب وظیفه اقدام به بازدید از این مجموعه کردیم. به محض حضور در این مجموعه بی‌توجهی به حفظ و نگه‌داری‌، ناکارآمدی در استفاده بهینه از اماکن موجود برای‌مان به وجود آمد چرا که زمین‌های بلا استفاده‌ای که در این مجموعه می‌باشد به راحتی می‌تواند به مکان‌های ورزشی برای جوانان تبدیل شود. بياد با آماده‌سازی و تسطیح اين زمين‌ها آن هم با کم‌ترین اعتبار مورد نیاز در راستای آماده‌سازی اماکن ورزشی در جهت پرکردن اوقات فراغت اقدام می‌كردیم.
 از سوي ديگر، استان لرستان تنها استانی است که فاقد زمین فوتبال ساحلی است. به رغم این که استان در این چنین مواردی حتی ابتدایی‌ترین امکانات مورد نیاز که همان زمین تخصصی است را ندارد اما جوانان مستعد فوتبال ساحلی لرستان سال گذشته در لیگ دسته اول کشور حضور داشتند و به علت نبود زمین مجبور بودند بازی‌های خود را در دیگر استان‌ها برگزار نمایند.
اگر مسئولان قدری هنر و ذوق به خرج می‌دادند از دو سال گذشته تا به حال از زمینهای بلا استفاده‌ای که در مجموعه سبزی‌پرور به حال خود رها شده‌اند به این مهم اختصاص می‌دادند تیم فوتبال ساحلی ما هم اکنون در لیگ حضور داشت و همچون دیگر استان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دادند و شاهد سقوط آن نمی‌شدیم، اما متاسفانه نه تلاشی در حفظ و نگه‌داری این مجموعه داشتیم و نه توانستیم از امکاناتش حداقل استفاده را ببریم. گرد و خاک و خار و خاشاک بهترین امکاناتی است که در این مجموعه حضور دارند و از جوانان استقبال می‌کنند.
 بی‌توجهی به نگه‌داری اماکن ورزشی لرستان + عكس
عدم رعایت شان و جایگاه شهدا
یکی از مواردی که از این مجموعه باعث نگرانی و اعتراض اهالی این محل شده وضعیت تابلوی نام مجموعه است. این مجموعه  مزین به نام یکی از شهدای این شهر است که به خاطر رفاه و آسایش امروز ما جان خود را تقدیم نموده است.
تصویر تابلو همه گفته‌ها را نشان می‌دهد که چقدر به این مجموعه بی‌توجهی شده و حتی شان و جایگاه این شهید را رعایت نکرده‌ایم. پاره شدن بنر تابلو با توجه به این که عکس چهره شهید نیز روی آن حک شده ضعف مسئولان متولی را می‌رساند. آن‌ها حتی نتوانسته‌اند در نگه‌داری این تابلو و حفظ شان شهدا قدم بردارند.
پیشنهاد می‌شود اگر مسئولان نمی‌توانند كم‌ترین وظايف ذاتی خود را انجام دهند، به خاطر حفظ حرمت این شهید تابلو را از وضعیت فعلی خارج نمایند.
 
نارضایتی اکثر نمایندگان از وضعیت ورزش
نمایندگان مردم در مجلس نيز هر کدام به نوعی از وضع موجود ورزش لرستان گله‌مند هستند و نارضایتی خود را به مسئولان وزارت ورزش منتقل كرده‌اند؛ از نمایندگان مرکز استان گرفته که مراجع معترض از عملکرد دستگاه ورزش استان کم ندارند تا نمایندگان دیگر شهرستان‌ها كه در بحث ورزشکاران و جوانان و سرانه موجود ورزشی از محرومیت و فقر در حوزه انتخابیه خود به مسئولان تذکر می‌دهند.
به يقين مدیری موفق است که انتقاد‌پذیر بوده و جهت رفع انتقادات کوشا باشد. دو هفته پیش وقتی انتقادات جدی يكي از نمايندگان لرستان در يك نشريه محلي نسبت به عملکرد حوزه ورزش منتشر شده و توسط موزع نشريات در حال توزیع بود با عکس‌العمل برخی كاركنان اداره کل ورزش مواجه شد كه با اقدامی نسنجیده همه نسخه‌ها را جمع‌آوری و اجازه توزیع ندادند!  حال اگر نهادي دارای ضعف نباشد و از انتقاد واهمه‌ای نداشته باشد چه دلیلی دارد مسئولين آن، چنین رفتار نسنجیده‌ای با رسانه‌ها بنماید‌؟ با توجه به مصاحبه منتشر شده در نشریه که رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملکرد مدیریت ورزش را به نقد کشیده بود آیا این رفتار توهین به آن مقام عالی نیست؟!
به هرحال نمایندگان مردم در خانه ملت بایستی نگاهی متفاوت به حوزه ورزش و جوانان داشته باشند چرا که گستردگی این حوزه و وجود سيد احمد موسویمشکلات و معضلات و برخی ناکارآمدی‌ها ایجاب می‌کند که بحث ورزش در اولویت کاری منتخبین مردم در مجلس قرار گیرد.
 بنابراین بسياري از اهالی ورزش لرستان منتظر می‌مانند تا نمایندگان در اين حوزه به سمت توسعه حرکت كنند؛ البته احتمال ديگري هم وجود دارد و آن اين كه این که آن‌ها نیز در قبال اين موضوع سکوت اختیار ‌کنند و با روند موجود ورزش استان کنار بیایند!
 

سيد احمد موسوی
عکس: کریم فولادوند
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-04-13 00:21
فقر مطالبه گری در این شهر کاملا مشهوده .......مخصوصا در جنوب شهر ....
نقل قول کردن
#2 سینا 1395-04-13 15:21
کا ش مطلب نوشتن شما از سر دلسوزی باشد اقای نگارنده با این شرایط اقتصاد مقاومتی و نوسازی اماکن فرسوده پول هنگفتی میخواهد که از توان بودجه استان خارج می باشد وقتی مجموعه تختی در حال با ز سازی بود شما ها با قلم شیوایتان اجازه ادامه ندادید
نقل قول کردن
#3 لرستانی 1395-04-13 16:10
چرااستان لرستان بایدتنها استانی باشدکه فاقد زمین فوتبال ساحلی باشد؟
چرادهکده المپیک پیشرفتی ندارد؟
مسئولان احساس مسئولیت درقبال جوانان داشته باشند
هرشخصی را که به عنوان مسئول ومدیرمیخواهندمع رفی کننداول بایدازلحاظ حرفه ای و شایستگی تایید شود و براساس لیاقت وتوانایی وروحیه مطالبه گری که داردبه مقام وریاست برسد
ما لرستانیها خواهان مدیرانی لایق وحرفه ای وبامدیریت شایسته وقوی هستیم تادر جهت ترقی وپیشرفت وشکوفایی استعدادهای جوانان ودست یافتن به موفقیتها جدی وپرتلاش باشندوموفق عمل کنند
هرمدیرومسئولی که که توانایی انجام وظایف وبرآورده کردن خواستهای بحق مردم رانداردبرکنارشو دتافرصتهاوامیده ای مردم ازدست نرودمحرومیت درلرستان نبایدهمیشه نهادینه شودومردم مجبوربه تحمل محرومیت شوند
ما لرستانی آباد و پیشرفته و پرازامید و موفقیت خواهانیم
دیگر مردم رابا محرومیت رنج ندهید
درهای توسعه وپیشرفت رابه روی لرستان بگشایید
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1395-04-13 16:12
وظیفه دولت است باانتخاب مدیران حرفه ای و شایسته و ودراختیار قراردادن سرمایه کافی در زمینه های ورزشی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و شهرسازی و جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی چهره محرومیت رااز لرستان بزداید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا