یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در جلسه‌اي كه مصطفي آجرلو با نامزد تاييد نشده‌ي انتخابات فدراسيون فوتبال داشت به جاي نطق انتخاباتي و ارائه برنامه‌هاي خود‌؛ قندان بزرگ روي ميز را در دست گرفت و با اشاره به قندان كوچك گفت: «ببينيد من اكثر آرا را در اختيار دارم و الان هم اگر دوست داريد همان چند راي ديگر را به من بدهيد. چون من اكثريت آرا را در جيب دارم و مشكلي ندارم...»
صحبت‌ آجرلو، نوعي خودزني بود و همين امر باعث شد آرا تاثيرگذار اپوزيسيون، تمام و  كمال به سبد تاج منتقل شود!
از اولين روز شروع به كار هيات رييسه فدراسيون فوتبال در تاريخ تاريخ 15 اسفند 90 شهاب‌الدين عزيزي‌خادم عضو لرستاني هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال به عنوان سردمدار اپوزيسيون با بسياري از اقدامات و ابهامات كفاشيان مخالف بود و شعله‌هاي اين اختلاف هر روز كه مي‌گذشت حرارتش بيشتر و داغ تر مي‌شد. جنگ قدرت بين عزيزي‌خادم و مديران ارشد فدراسيون  از زماني براي اهالي فوتبال آشكار شد كه اعضاي هيات رئيسه در نامه‌اي به كفاشيان خواهان بركناري هادي آيت‌الهي (رئيس هيأت فوتبال فارس و نايب رئيس فدراسيون) و مهدي محمد‌نبي شدند.
به طور طبيعي در اولين روزهاي آغاز به كار كفاشيان و دوستانش در دومين دوره‌ي مديريتي تنها عضو معترض عزيزي‌خادم بود اما با گذشت زمان و به وجود آمدن ابهامات بزرگ چون: عملكرد شركت پزشكي ورزشي ايفا و شركت افق سبز (‌فدراسيون تمام قراردادهاي پيمان‌كاري خود را با اين شركت كه زيرمجموعه‌ي خودش بود منعقد مي‌كرد) نقل و انتقال بودجه فدراسيون فوتبال به حساب شخصي هوشنگ مقدس و اقدام عجيب در دريافت 400 هزار دلار پول فيفا به صورت نقدي از وزارت امور خارجه(اين كار برخلاف اساسنامه فدراسيون بود) و عدم ثبت دريافت اين مبلغ در حساب‌هاي فدراسيون از طرفي حجم مشكلات و تصميمات اشتباه‌؛ پر از ابهام و غيرقانوني حلقه‌ي اصلي مديريت حساسيت ديگر اعضاي هيات رييسه را نيز برانگيخت.
حيدر (همايون) بهاروند عضو هيات رييسه و رئيس هيأت فوتبال لرستان كه دوستي ديرينه‌اي با علي كفاشيان داشت و يكي از نفرات اصلي براي ساماندهي آراي مجمع  انتخاباتي و تاثير به‌سزايي در پيروزي كفاشيان ايفا كرده بود خيلي زود متوجه شد فدراسيون از ريل شفافيت و قانون خارج شده است و پس از عزيزي‌خادم به جمع مخالفان پيوست.
غلامرضا بهروان نيز پس از آن كه بدون مشورت او را از نايب رييسي دوم كنار گذاشتند به مرور زمان به جبهه‌ي مخالفان پيوست. پس از آن برخي از جلسات هيات رييسه با تنش و جنجال همراه شد. شرايط نابه‌سامان و پر از ابهام فدراسيون باعث شد به تناوب فريدون اصفهانيان؛ فريده شجاعي  و بعدها مهدي تاج نيز ايراداتي به فدراسيون بگيرند. به يك باره كفاشيان؛ آيت‌الهي و محمد‌نبي خود را در مقابل گروهي قدرتمند و تاثيرگذار تنها ديدند.
 پس از بركناري علي‌رضا رحيمي از مدير عاملي وقت پرسپوليس‌؛ كفاشيان منصور قنبرزاده را جانشين وي در هيات رييسه كرد و هيچ وقت فكر نمي‌كرد كه اين عضو پازل مخالفانش را كامل كند. با آمدن قنبرزاده درگيري و اختلافات به اوج خود رسيد.
هر روز كه مي‌گذشت قدرت عزيزي‌خادم و يارانش بيشتر مي‌شد؛ از همين رو كفاشيان تصميم به حذف عزيزي‌خادم از هيات رييسه فدراسيون گرفت. اين پروژه قرار بود در 16 آبان‌ماه 1392 رسما در مجمع سالانه فدراسيون عملي شود؛ اما صبح روز مجمع با انتشار گزارشي از عددسازي و كسري بودجه  20 ميلياردي فدراسيون از سوي روزنامه اعتماد ورق برگشت و طناب داري كه كفاشيان براي رييس اپوزيسيون بافته بود بر گردن خودش افتاد.
فضاي متشنج جلسه باعث شد با پيشنهاد كفاشيان كميته‌اي 6 نفره به نمايندگي از اعضاي مجمع اسناد و مدارك مالي و اصلاح بودجه را بر عهده بگيرند.
علي فتح‌الله‌زاده مدير عامل وقت استقلال؛ منصور قنبرزاده مديرعامل وقت نفت تهران؛ امير عابديني مديرعامل داماش  گيلان؛ علي‌اكبر ابرقويي رييس هيات فوتبال استان اصفهان و كريم بهرامي رييس هيات فوتبال استان قم اعضاي اين كميته‌ي 6 نفره را تشكيل دادند.
عدم تمايل كفاشيان و مهدي محمدنبي به همكاري با اين كميته و عدم پاسخ‌گويي و ارائه اسناد و مدارك باعث شد معادلات پيچيده‌اي بين مخالفان و موافقان شكل بگيرد. رسانه‌اي شدن اين اختلافات و ابهامات و جو متشنج هيات رييسه باعث دودستگي و شكاف عميق بين اعضا شد. البته برخي از اعضاي هيات رييسه براي حفظ جايگاه؛ موقعيت و كرسي خود منفعل عمل نموده و در حالي كه  اشراف كامل به موارد پر از ابهام و تخلفات داشتند ولي چشمان خود را بسته و لب نگشودند.
سرانجام با فشارهاي شديد از جانب اپوزيسيون و ارجاع برخي اسناد و مدارك مبهم مالي فدراسيون به كميسيون اصل 90  و همچنين امضاي 7 نفر از اعضاي هيات رييس در راستاي عزل كفاشيان، وي چنان عرصه را بر خود تنگ ديد كه به ناچار حكم عزل مهدي محمد‌نبي و هادي آيت‌الهي را صادر كرد.
 اپوزيسيون براي رسيدن به اهداف خود اقدام به تشكيل يك اتاق فكر كردند، سعيد عباسي(مدير عامل تراكتورسازي) عبدالكاظم طالقاني (رييس هيات فوتبال خوزستان) محمود شيعي(‌مديرعامل پيكان) منصور قنبرزاده(مديرعامل نفت تهران) و حيدر بهاروند (‌نماينده هيات هاي فوتبال در هيات رييسه فدراسيون) نفراتي بودند كه سياست‌گذاري كلان را براي تاثيرگذاري در انتخابات فدراسيون انجام دادند.
پشت پرده انتخابات فدراسيون فوتبال/ اپوزيسيون‌؛ تاج را بر تخت نشاند
پس از جنجال‌هاي فراوان كفاشيان موفق شد تصميمش براي برگزاري مجمع را در سال 95 تحميل كند. او همراه دوستانش قصد داشتند كه مجمع را در نيمه‌ي دوم سال 95 برگزار نمايند كه اين پروژه‌ي آن‌ها براي اصلاح اساسنامه در آستانه‌ي انتخابات با مخالفت و فشار اپوزيسيون همراه و كفاشيان مجبور به تسليم شد. عزيزي‌خادم و گروه 40 نفره‌اش آن قدر قدرت گرفته بودند كه همه اذعان داشتند همه چيز را در انتخابات گروه اپوزيسيون رقم خواهند زد.
با مهندسي انجام گرفته و به دليل آن كه سوابق مديريتي شهاب‌الدين عزيزي‌خادم كم بود؛ مسوولين وزارت قوانين را تفسير به راي و مقدمات حذف وي را فراهم كردند. اعتراض رهبر اپوزيسيون به اين راي ره به جايي نبرد، چون كفاشيان به خوبي واقف بود حذف عزيزي‌خادم كه از اولين مخالفين وي محسوب مي‌شده است مي‌تواند پازل انتخابات را بر هم زده و گروه اپوزيسيون در جهت نشان دادن حمايت خود از عزيزي‌خادم راي سفيد در صندوق انداخته و به  دليل عدم اخذ دو سوم آرا توسط نامزدها انتخابات را به چند ماه ديگر موكول خواهد كرد، كه با خريد زمان و اصلاح اساسنامه كفاشيان و دوستانش مي‌توانند طراحي جديدي براي حفظ كرسي خود در نظر بگيرند.
عزيز محمدي،مهدي تاج و مصطفي آجرلو هر كدام مذاكرات طولاني با رهبر اپوزيسيون داشتند و هر كدام پست‌هاي مختلف را وعده دادند. آن‌ها به خوبي مي‌دانستند بدون حمايت عزيزي‌خادم و گروه 40 نفري‌اش هرگز نخواهند توانست دو سوم آرا را به دست بياورند. ساعت 8 صبح روز برگزاري انتخابات گروه اپوزيسيون تصميم خود را گرفت با حمايت از مهدي تاج او را بر صندلي  رياست فدراسيون فوتبال نشاند، اين اقدام تمامي رشته‌هاي كفاشيان را پنبه كرد.
علي كفاشيان درصدد بود كه اعضاي اپوزيسيون در اين دوره نيز راهي به هيات رييسه پيدا نكنند، اما با برنامه‌ريزي دقيق عزيزي‌خادم و گروهش محمود شيعي و طالقاني طبق برنامه‌ي از قبل طراحي شده توانستند به عنوان نماينده باشگاه و هيات استاني وارد هيات رييسه شوند، اما براي انتخاب 3 كارشناس جنجال‌هايي به پا شد، كفاشيان تلاش مي‌كرد از حضور بيشتر  اعضاي گروه عزيزي‌خادم در هيات رييسه به هر نحوي جلوگيري كند.
كفاشيان تلاش زيادي كرد تا حيدر بهاروند و هدايت ممبيني كه هر دو عضو گروه اپوزيسيون بودند نتوانند راي بياورند اما عكس اين موضوع اتفاق افتاد و بهاروند و ممبيني با اكثريت آرا عضو هيات رييسه شدند. نكته‌ي قابل توجه اين كه در مقابل چشمان وزير و كفاشيان اعضاي رضا طولابي / يافتهگروه عزيزي‌خادم جهت كسب تكليف نزد عزيزي‌خادم مي‌رفتند و مواردي را با يك ديگر هماهنگ مي‌كردند.
و اما آيا ياسر هاشمي‌رفسنجاني براي حمايت از مهدي تاج با عزيزي‌خادم تماس گرفته است‌؟
آيا اسحاق جهانگيري  معاون اول رييس جمهور در پروسه انتخابات فدراسيون دخالت كرد‌؟
عزيزي‌خادم به عنوان مرد تاثيرگذار انتخابات فدراسيون هيچ وقت پاسخ شفافي به اين اخبار و مصاحبه‌هاي تند آجرلو نداد.

رضا طولابي
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا