یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یک‌شنبه گذشته نوجوانی 13 ساله به‌قصد آب‌تنی وارد رودخانه کشکان و لحظاتی بعد غرق شد و جان خود را از دست داد.
متأسفانه به دلیل نبود استخر شنا در شهرستان پل‌دختر بسیاری از جوانان به جهت آب‌تنی در رودخانه کشکان و تالاب‌ها اقدام به شنا می‌نمایند. این شهرستان دارای جوانانی پرشور و علاقه‌مند به شنا است که نبود استخر موجب شده که علاقه‌مندان به این ورزش مفرح مدت زمان ساخت استخر پلدختر به ركوردي جهاني تبديل مي‌شودجهت آب‌تنی خود را به رودخانه کشکان بکشانند به ‌طوری که هر سال این رودخانه قربانی می‌گیرد و یا در تالاب‌ها تن خود را به آب بزنند که در این میان برخی با اتفاقات ناگواری مواجه و غرق می‌شوند.
پل‌دختر با جمعیت 80 هزار نفری فاقد استخر است و متأسفانه به علت نبود استخر شنا در پل‌دختر سالانه شاهد غرق شدن عده‌ای از جوانان و نوجوانان منطقه در رودخانه کشکان هستیم اما ظاهراً مرگ آن‌ها اهمیت زیادی برای کسانی که مسبب شرایط کنونی استخر هستند، ندارد.
نوجوانان و جوانان پل‌دختری در فصل تابستان به علت نداشتن استخر شنا راهی شهرستان‌های کوهدشت و یا دره‌شهر می‌شوند و یا در رودخانه کشکان شنا می‌کنند که این امر خطراتی را برای سلامت و جان جوانان به دنبال داشته است.
نبود استخر شنا در شهرستان پل‌دختر خانواده‌های زیادی را داغ‌دار کرده است. مردم پل‌دختر مصیبت‌ها دیدند و استخر ندیدند.
با توجه به نیازهای موجود در پل‌دختر و مطالبات مردمی در این زمینه در سفر هیئت دولت در سال 84 به لرستان احداث یک باب استخر سرپوشیده در پل‌دختر به تصویب رسید که با گذشته 11 سال هنوز از افتتاح این مصوبه خبری نیست.
پل‌دختر به عنوان گرم‌ترین شهرستان استان، تابستان‌های گرمی دارد و نیاز به ساخت استخر در آن ضروری است.
عملیات اولیه ساخت استخر در اوایل دهه هشتاد شروع شد که بعد از مدتی به دلیل کیفیت بد زمین انتخابی و رعایت نشدن برخی استاندارها این پروژه نیمه‌تمام رها و بعداً به سالن ورزشی تغییر کاربری داد.
در سال 84 هم مصوبه ساخت استخر به تصویب رسید که در سال 86 کار اجرایی آن شروع شد. در هشت سال دولت احمدی‌نژاد استخر پل‌دختر ساخته نشد. با آغاز بکار دولت روحانی در سال 92 انتظار می‌رفت استخر پل‌دختر بعد از هشت سال تکمیل شود اما در دولت یازدهم نیز پس از گذشت سه سال از عمر دولت هیچ پیشرفتی در ساخت استخر مشاهده نشده است. فراموش نکرده‌ایم آقای استاندار محترم در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، نماینده سابق پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستانی در محل احداث این استخر تشکیل‌شده بود قول داد که ساخت استخر پل‌دختر مورخ 31 خرداد 94 به اتمام برسد. جناب آقای استاندار سالگرد وعده داده‌ شده جناب‌عالی نزدیک است ولی از افتتاح استخر خبری نیست.
به دلیل عدم نظارت صحیح در انتخاب پیمانکار واجد شرایط و ساخت و ساز، این استخر هم به سرنوشت دیگر پروژه‌های کارشناسی نشده در لرستان دچار شده است.
بدون شک مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در طول 11 سال اخیر که نتوانستند ساخت استخر پل‌دختر را تکمیل کنند در مرگ این نوجوان 13 ساله و دیگر جوانانی که به دلیل نبود استخر در کشکان و تالاب‌ها غرق‌شده‌اند، نقش اصلی و غیرقابل انکاری دارند.
استخر پل‌دختر به عنوان نماد ناکارآمدی برخی مدیران استانی و شهرستانی در حافظه مردم این منطقه نقش بسته است.
این پروژه کوچک تاکنون سه دولت، دو وزیر، چهار استاندار، شش فرماندار، چندین مدیر ورزش و جوانان (تربیت‌بدنی سابق) و... به چشم دیده اما هنوز روبان افتتاح به خود ندیده است. پنج پیمانکار در این پروژه فعالیت داشته و خلعید شده‌اند. ناتوانی پیمانکارهای قبلی سبب شده این پروژه روند احداث مناسبی نداشته باشد.
امیدواریم شاهد تلاش مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی برای راه‌اندازی استخر شنای شهرستان باشیم تا مجتبي پسندخدای‌ناکرده شاهد حوادثی این‌چنینی نباشیم.
مشکل تکمیل استخر شهرستان پل‌دختر در حالی است که برخی از سرمایه‌گذاران پل‌دختری آمادگی خود را برای ساخت استخر شنا در پل‌دختر اعلام کرده بودند.

مجتبی پسند
پلدختر

دیدگاه‌ها  

#1 علایی پور محسن 1395-03-11 12:17
درود بر جناب مهندس,پسند //بخاطر بیان مصیبت و مطالبه دیار دردمند پلدختر
نقل قول کردن
#2 دد 1395-03-11 12:19
هی رو هی رو
نقل قول کردن
#3 علی 1395-03-12 10:31
کوهدشت سلامت باشه ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا