یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تیم‌های ماشین‌سازی تبریز با غلبه بر نساجی مازندران و نفت آبادان با پیروزی برابر پاس همدان به همراه مس رفسنجان که نفت مسجدسلیمان را شکست داد به پیشتازی خود در نیم‌فصل دوم ادامه دادند.
به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ماشین‌سازی تبریز با غلبه بر نساجی مازندران و نفت آبادان با پیروزی برابر پاس همدان به همراه مس گزارش تصويري: خیبر بازی 6 امتیازی را فتح کرد/ صعود 2 پله‌اي سبزپوشان خرم‌آباد در جدولرفسنجان که نفت مسجد سلیمان را شکست داد به پیشتازی خود در نیم فصل دوم ادامه داند.
ماشین‌سازی که شاکله اصلی آن را نادر دست‌نشان ساخته و نتایج خوبی هم در دور رفت کسب کرده بود، در دور برگشت با هدایت رسول خطیبی روند رو ه جلوی خود را ادامه داد تا جاییکه از رده پنجم و ششم به رده دوم صعود کرد. این تیم در هفته سی و چهارم طی یک بازی جنجالی نساجی مازندران را شکست داد و صدرنشین نیم فصل دوم باقی ماند.
نفت آبادان هم که در دور برگشت نادر دست نشان مربی جدا شده ماشین سازی را به جای مربیان پرتغالی در رأس هرم کادر فنی‌اش قرار داده بود در نیم فصل دوم پیشرفت محسوسی داشته به رده سوم جدول صعود کرده است. در صورتی که تیم‌های ماشین سازی و نفت آبادان به همین شکل در 4 بازی باقیمانده ظاهر شوند هیچ بعید نیست به همراه پیکان لیگ برتری شوند. مس رفسنجان که در ابتدای فصل و در طول دور رفت امیدی به آن نمی‌رفت همانند دو تیم ماشین سازی و نفت آبادان روند رو به جلویی داشته و هم اکنون تیم دوم جدول محسوب می‌شود.
پیکان 5 امتیاز تا لیگ برتر
در حال حاضر و در مجموع بازی‌های رفت و برگشت تیم پیکان تهران صدرنشین است. این تیم که در دور برگشت با احتیاط برابر حریفانش ظاهر شده و به همین دلیل افت محسوسی در نیم فصل دوم داشته است تا جاییکه هم اکنون با کسب 24 امتیاز از 15 بازی دور برگشت خود جایگاه چهارم رده بندی را به خود اختصاص داده است. با اینحال و با توجه به فاصله 8 امتیازی پیکانی‌ها با تیم سوم جدول می‌توان از همین حالا نماینده تهران بزرگ را یکی از سه گزینه صعود به لیگ برتر نامید. پیکان برای قطعی شدن صعودش به لیگ برتر 5 امتیاز از 4 بازی باقیمانده‌اش با تیم‌های گیتی پسند در اصفهان، پاس در تهران، مس در کرمان و شهرداری در تهران دارد لازم دارد که با توجه به شرایط پیکان و عملکرد سایر مدعیان کسب 5 امتیاز برای پیکانی‌ها دور از دسترس نیست.
یاشیل ماشین در مسیر لیگ برتر
تیم ماشین‌سازی با نظم و برنامه خاص و با هدف‌گذاری که در ابتدای فصل برای خود ترسیم کرده بود در نیم فصل اول حرکت آرامی داشت و در سایه مدعیان حرکت می‌کرد ولی با اینحال فاصله‌اش را با صدرنشینان حفظ کرد و با 3-4 امتیاز اختلاف در رده‌های پنجم و ششم قرار داشت؛ اما در دور برگشت دو عامل بیش از هر چیزی باعث صعود چشمگیر ماشین‌سازی به رده دوم جدول شد. یکی جذب 5-4 بازیکن مؤثر همانند محسن دلیر در خط حمله و مهدی اسلامی درون دروازه و دیگری افت محسوس تیم‌های فجر سپاسی، مس کرمان و خونه به خونه و نزول این تیم‌ها در جدول. با توجه به همین موارد و بازی‌های باقیمانده ماشین‌سازی با جرات می‌توان ماشین سازی را به همراه پیکان ضلع دوم صعود به لیگ برتر دانست. چهار بازی باقیمانده ماشین سازان با پارسه در تهران، گیتی پسند و مس رفسنجان در تبریز و گل گهر در سیرجان خواهد بود.
 
کار سخت فجر سپاسی، خونه به خونه و مس کرمان
 نگاهی به عملکرد سه تیم مدعی فجرسپاسی، مس کرمان و خونه به خونه در نیم فصل دوم و بررسی بازی‌های این سه تیم در 4 هفته باقیمانده نشان دهنده کار سخت و مسیر دشوار این تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر است. تیم‌هایی که مثلث مدعیان دور رفت بودند و لی در دور برگشت متزلزل و شکننده ظاهر شدند. فجر در دور برگشت از 15 بازی خود 17 امتیاز کسب کرده و در رده هفدهم جای دارد. خونه به خونه و مس کرمان با 21 امتیاز در رده دهم و نهم جدول جای گرفته‌اند. از سویی این سه تیم 4 بازی سخت در هفته‌های آینده دارند.
فجر سپاسی هم اکنون با 54 امتیاز در رده سوم قرار دارد این هفته در شیراز با خیبر بازی می‌کند که تقریباً بازی آسانی است. فجر بعد از دیدار با خیبر در یزد به مصاف فولاد این شهر می‌رود که برای بقاء می‌جنگد، بعد با آلومینیوم اراک دیدار می‌کند و در هفته پایانی در آبادان با نفت بازی می‌کند. مس کرمان و خونه به خونه هم که 54 امتیازی هستند و به دلیل تفاضل گل پشت سر فجر سپاسی در رده چهارم و پنجم حضور دارند همانند فجری‌ها راه سختی پیش رو دارند. مس کرمان به ترتیب باید با نفت آبادان در کرمان، خونه به خونه در بابل، با پیکان در کرمان و در هفته پایانی با پاس در کرمان دیدار کند. خونه به خونه هم با پاس در همدان، با مس در بابل، با شهرداری در اردبیل و با داماش در رشت بازی می‌کند.
بررسی مدعیان صعود به لیگ برتر/ ماشین‌سازی صدرنشین دور برگشت و خیبر در رده پنجم لیگ یک
بخت بلند مس رفسنجان و نفت آبادان
برای تشکیل ضلع سوم تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر 5 تیم شانس دارند. سه تیم فجر، مس و خونه به خونه که در بالا به آنها اشاره شد به همراه مس رفسنجان و نفت آبادان 5 ضلعی مدعیانی هستند که برای کسب یک سهمیه می‌جنگند. مس رفسنجان در حال حاضر با 53 امتیاز یعنی با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم‌های سوم تا پنجم در رده ششم قرار دارد و تیم نفت آبادان هم با 52 امتیاز (2 امتیاز کمتر نسبت به تیم سوم) در رده هفتم جای گرفته است. این دو تیم که به همراه ماشین سازی از برترین‌های دور برگشت بودند در کنار سه تیم 54 امتیازی بالا دستی خود از شانس مساوی برای به دست آوردن جواز صعود به لیگ برتر برخوردار هستند.
مس رفسنجان برای اینکه پس از سال‌ها تجربه حضور در لیگ برتر را به دست آورد باید در قائمشهر با نساجی، با پارسه در رفسنجان، با ماشین سازی در تبریز و در خاتمه با گیتی پسند در رفسنجان دیدار کرده و امتیازهای لازم را کسب کند. نفت آبادان هم که داعیه صعود دارد این هفته با مس در کرمان دیدار می‌کند. نتیجه این بازی قطعاً در سرنوشت دو تیم تأثیر گذار خواهد بود. نفت بعد از بازی با مس باید در آبادان به مصاف شهرداری برود و در دو هفته باقیمانده هم با داماش در رشت و با فجرسپاسی در آبادان بازی می‌کند.

خیبر در جایگاه پنجم دور برگشت و چشم انتظار همت مسوولین
به گزارش پایگاه خبری یافته، خیبر خرم‌آباد که این روزها با مشکلات عدیده مالی و استعفای مربی خود روبرو است، تا پایان هفته سی و چهارم با 43 امتیاز در رده‌ی 11 جدول قرار دارد؛ در مجموع 15 بازی دور برگشت که تا کنون انجام شده با 6 برد، 6 تساوی و 3 باخت و کسب 25 امتیاز در جایگاه پنجم جای دارد.
خیبر که از با قرار گرفتن در میانه جدول تا حدودی از خطر سقوط رهایی یافته در مجموع 4 بازی آینده خود با تیم فجر سپاسی شیراز در روز دوشنبه 6 اردیبهشت در شیراز، با ایران جوان بوشهر در دوشنبه 13 اردیبهشت در خرم‌آباد، با نفت مسجد سلیمان در روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت در مسجد سلیمان و در آخرین بازی این فصل در روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه در ورزشگاه تختی  میزبان نساجی مازندران روبه‌رو خواهد شد.
در خوشبيتانه ترين حالت قرار گيري بين 8 تيم بالاي جدول براي اين تيم متصور است و در بدبينانه‌ترين حالت به شرط شكست خيبر در هر 4 بازي آينده و كسب پيروزي توسط تمام تيم‌هاي انتهاي جدول (البته برخي با همديگر بازي دارند كه امتيازات بين آن‌ها تقسيم مي‌شود)، خيبر ممكن است در رده 17 يا 16 ليگ يك قرار گرفته و با اين رقابت‌ها وداع كند.

دیدگاه‌ها  

#1 مهران رشیدی 1395-02-01 20:19
این تیم باید به هر قیمتی هست حفظ بشه پویا عالیخانی برگرده و یه مهاجم خوب بگیریم به شرط حل شدن مشکلات مالی سال آینده مدعی صعود میشیم
نقل قول کردن
#2 حسینی 1395-02-02 00:58
باشارژ مالی بازیکنان و برنامه ریزی بهتر میتوان به این تیم امیدواربود حق این تیم با بازیکنان با تعصب و طرفذاران پر شور و نشاط بیشتر ازاینهاست هر کس به هر طریق ممکن که میتواند این بچه ها رو یاری کند . هزینه سایر تیمها را ببینید تمام خرج این تیم اندازه یکی .دو بازیکن سایر تیمهاست .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا