یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز آخر ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال روز شلوغی بود. تا قبل از شنبه، حتی یک نفر هم برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد نشده بود. در روز آخر در شرایطی که از علی کفاشیان و محمد دادکان خبری نشد، 7 نفر برای رقابت در پست ریاست نام نوشتند.
به گزارش شرق، عزیزالله محمدی، مهدی تاج، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، مصطفی آجرلو، منصور قنبرزاده، علی‌رضا معظمی‌نیا 2 لرستاني كانديداي رياست فدراسيون فوتبال شدند/ جدال 7 مدعي براي جانشيني كفاشيانو علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد برای نامزدی در پست ریاست ثبت‌نام کردند.
البته نام‌نویسی این افراد به این معنی نیست که حتما تمامی این 7 نفر نامزد نهایی می‌شوند. مهم‌ترین اقدام بعدی این افراد در روزهای آینده این خواهد بود که امضای 10 عضو مجمع فدراسیون فوتبال را در تأیید نامزدی‌شان به فدراسیون تحویل دهند.
در بین این 7 نفر، 2 نامزد گم‌نام قرار دارند. نخست علی‌رضا معظمی‌نیاست که با حضور در مزایده واگذاری باشگاه پرسپولیس نام خود را مطرح کرد. او در روز ثبت‌نام اعلام کرد به هر یک از هیأت‌های فوتبال یک‌ میلیارد تومان کمک خواهد کرد، نفر دوم هم علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان است. قطعا این دو نفر نمی‌توانند 10 امضا را جمع کنند و از همین حالا باید نام این دو را از جمع کاندیداهای ریاست حذف کرد.
رقابت اصلی بین 5 نفر دیگر است که به احتمال فراوان 10 امضا را تحویل خواهند داد و اگر از فیلتر تأیید صلاحیت عبور کنند، نامزد نهایی انتخابات 11 اردی‌بهشت 1395 خواهند بود. هر یک از این نامزدها در روز ثبت‌نام موظف بودند نواب رئیس خود را هم معرفی کنند. با مرور فهرست نواب رئیس هر یک از این 5 نامزد می‌توان صف‌بندی‌های تشکیل شده در انتخابات را شناسایی کرد.
مهدی تاج: تاج اهل اصفهان و هم‌اکنون نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ است. او، علی کفاشیان را به‌ عنوان نایب‌رئیس اولش انتخاب کرده و نایب‌رئیس دومش، غلامرضا بهروان است. نایب‌رئیس سوم مهدی تاج هم الهه عرب‌عامری است.
مصطفی آجرلو: آجرلو اهل تهران مدیرعامل پیشین پاس، نایب‌رئیس اولش علی کفاشیان است و نایب‌رئیس دومش منصور قنبرزاده و نایب‌رئیس سومش هم الهه عرب‌عامری.
عزیزالله محمدی: عزیزالله محمدی، اهل ازنا لرستان، رئیس سابق سازمان لیگ و رئیس کنونی اتحادیه فوتبال هم برای ریاست ثبت‌نام کرده است. او، علی
علي فتح الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال را به‌ عنوان نایب‌رئیس اولش معرفی کرده و منصور قنبرزاده و الهه عرب‌عامری نواب دوم و سومش هستند.
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم: عزیزی‌خادم اهل پلدختر لرستان عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، جوان‌ترین نامزد ریاست فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. حیدر (همايون) بهاروند عضو هیأت‌رئیسه کنونی فدراسیون و رئيس هيأت فوتبال لرستان را به‌ عنوان نایب‌رئیس اول، منصور قنبرزاده را به‌ عنوان نایب‌رئیس دوم و الهه عرب‌عامری را به‌عنوان نایب‌رئیس سوم معرفی کرده است
منصور قنبرزاده: منصور قنبرزاده، مدیرعامل نفت تهران در دقیقه 90 ثبت‌نام کرد. او شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به‌عنوان نایب‌رئیس اول و حیدر بهاروند و الهه عرب‌عامری را به‌عنوان نواب دوم و سوم معرفی کرده است.
ترکیب نامزدها و نواب‌شان نشان می‌دهد در این انتخابات دو ائتلاف قدرتمند وجود دارد. ائتلاف اول در واقع همین مدیران کنونی فدراسیون فوتبال هستند که فقط جای خود را عوض کرده‌اند؛ تاج خود را جای کفاشیان قرار داده و کفاشیان نایب او شده است.
این گروه دو نامزد دارد: مصطفی آجرلو و مهدی تاج. این ائتلاف را باید ائتلاف سنتی نامید متشکل از علی کفاشیان، مهدی تاج، مصطفی آجرلو و چند مدیر دیگر فدراسیون. در سوی دیگر، گروه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، منصور قنبرزاده و حیدر بهاروند 3 عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون قرار دارند. گزینه اصلی آن‌ها عزیزی‌خادم است. این نامزد جوان در 4 سال گذشته به‌خوبی موفق شده در هیأت‌های فوتبال نقش‌آفرینی کند و شانس بسیار زیادی برای انتخاب‌شدن دارد؛ در حالی‌که تمام نامزدها برای ثبت‌نام به دنبال جمع ‌کردن ١٠ امضا از مجمع 75 نفری فدراسیون هستند، گفته می‌شود عزیزی‌خادم بیش از 20 امضا جمع‌آوری کرده است.
او در عین جوانی سوابق اقتصادی درخور ‌توجهی دارد و همین موضوع و سبد بالای رأیش در مجمع زمینه ائتلاف رقبا را ایجاد کرد. در این شرایط عزیزالله محمدی فعلا در هیچ گروهی نیست، اما به نظر می‌رسد تمایلش به سمت تیم عزیزی‌خادم- قنبرزاده است.
به احتمال فراوان در روز انتخابات آجرلو به نفع تاج کناره‌گیری می‌کند و قنبرزاده به سود عزیزی‌خادم. در واقع 11 اردی‌بهشت شاهد یک رقابت دو قطبی خواهیم بود. یک طرف مدیران کنونی قرار دارند که جای خود را عوض کرده‌اند و در طرف دیگر مدیرانی جوان‌تر که با هدف تغییر ترکیب کنونی وارد عرصه انتخابات شده‌اند. در این ‌میان، وزارت ورزش و دولت گزینه‌ای را به صورت علنی معرفی نکردند، هر چند باید دید آیا آن‌ها در نهایت تصمیم می‌گیرند به انتخابات ورود کنند و به صورت نامحسوس از یکی از نامزدها حمایت کنند؟ محمد دادکان هم در نهایت وارد عرصه انتخابات نشد.
همان طور كه ذكر كرديم در بين كانديداهاي رياست فدراسيون 2 لرستاني وجود دارند.
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم  كه اهل پلدختر لرستان است تحصیلات خود را در مقطع دکترا و رشته روابط بین‌الملل- مطالعات منطقه‌ای ادامه می‌دهد. از فعالیت‌های ورزشی وی می‌توان به عضویت در تیم ملی دانشجویی و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزيزي به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پیکان فعال بوده و هم اکنون عضو هیات رئیسه  فدراسیون فوتبال است. وي 3 سال قبل همراه با همراه با حسين هدايتي جهت مذاکره برای حمایت از تیم های گهر دورود و خیبر به خرم‌آباد سفر كرد و در استانداري نيز حضور يافت.
سردار عزيزالله محمدي اگر چه خودش متولد تهران است اما پدر و مادرش ازنایی و متعلق به روستای آقایی ازنا هستند. وي هنوز هم گه‌گاهي به اقوامش در اين شهر و روستا سفر مي‌كند.
محمدی تحصیلات دکترای مدیریت سیاسی، بازنشسته سپاه پاسداران و جانباز دفاع مقدس مي‌باشد. وي ریاست اتحادیه باشگاه‌های فوتبال کشور را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1394-12-25 20:40
Omidvaram aghaye khadem ray biare
نقل قول کردن
#2 Armin 1394-12-25 20:41
esfahani ha in chand sal akhir football ghabze kardan
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا