یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كميته انضباطي فدراسيون فوتبال باز هم تيم فوتبال خيبر خرم‌آباد را به خاطر رفتار ناشايست برخي تماشاگران و هواداران اين تيم در 2 بازي مقابل گل‌گهر سيرجان در خرم‌آباد و برابر آلومينيوم هرمزگان در بندرعباس جريمه كرد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، مسابقه تیم‌های خیبر خرم‌آباد و گل‌گهر سیرجان از هفته بيست و سوم رقابت‌هاي لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌هاي كشور در ورزشگاه تختي خرم‌آباد برگزار شد كه در اين بازي از سوی "سید منصور روشن‌قیاس" مربی بدن‌ساز تیم گل‌گهر سیرجان تخلفاتی مبنی بر اعتراض مکرر به داور بازی رخ داد كه در نهایت منجر به اخراج وي در دقيقه 19 بازي شد.
وی به توبیخ کتبی و پرداخت 5 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است. به دنبال اين اتفاق، برخي تماشاگران خيبر نيز كه در نزديكي نيمكت ذخيره‌هاي گل‌گهر مستقر بودند تا پايان نيمه‌ي اول اقدام به فحاشي و استفاده از الفاظ ركيك عليه بازيكنان و كادر فني تيم مهمان نمودند كه مسئولين باشگاه گل‌گهر فوراً نماينده فدراسيون از استان فارس را در جريان گذاشته و وي پس از گوش دادن به اهانت‌ها كه چند بار تكرار شد و اطمينان از اين موضوع، اقدام به نوشتن گزارش عليه تماشاگران و باشگاه خيبر، ميزبان اين مسابقه نمود.
خبرنگار پايگاه خبري يافته كه آن لحظه كنار ناظر فدراسيون حضور داشت، وقتي ديد مسئولين باشگاه گل‌گهر قصد گرفتن ماهي از آب گل‌آلود را دارند و به ناظر بازي مي گويند كه به فحاشي‌ها با دقت گوش فرا دهد، نزد تماشاگران رفت و از برخي از آن‌ها كه اقدام به فحاشي مي‌كردند خواهش كرد به منظور جلوگيري از ثبت گزارش عليه خيبر اين كار را نكنند، اما متاسفانه برخي بدون توجه به اين موضوع، دوباره حركت ناشايست خود را تكرار كردند كه فقط باعث خدشه‌دار شدن چهره‌ي مردم ما نزد مهمانان مي‌شود. همين موضوع باعث ثبت گزارش فحاشي توسط ناظر بازي عليه باشگاه خيبر شد.
به جاست كانون هوادارن با همكاري نيروي انتظامي نسبت به چنين افراد ناداني كه با سنگ‌پراني در بازي با آلومينيوم يا فحاشي به تيم مهمان و داور، باعث تضييع حق باشگاه خيبر خرم‌آباد مي‌شوند، به شدت برخورد نمايند و اجازه ندهند بيش از اين، به تيم خيبر كه با مشكلات عديده‌ي مالي دست و پنجه نرم مي‌كند، خسارت وارد آيد.
به هر حال، به خاطر رفتار زشت همين عده‌ي معدود در فحاشي به تيم مهمان و نيز داور بازي (بنا بر گزارش ديگري كه از سوي داور به فدراسيون در اين خصوص ارسال شده است)، بنا بر رأي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، تیم خیبر خرم‌آباد باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند و با توجه به سابقه‌ي قبلي در پرتاب بطري آب و نيز سنگ از سوي تماشاگران اين تيم، تأكيد شده كه در صورت تكرار اين رفتار، اين تيم به بازي خانگي بدون تماشاگر محكوم يا از انجام چند بازي خانگي در خرم آباد محروم مي‌شود.
چنان‌چه تيم خيبر خرم‌آباد از بازي خانگي محروم گردد، براي انجام بازي برابر مهمانان بايد به زمين بي‌طرف برود كه باز هم مستلزم هزينه‌هاي سنگين مالي جهت اقامت در هتل، هزينه حمل و نقل، غذا و ... براي تيم خيبر خواهد شد. سال 1369 نيز تيم خيبر خرم‌آباد در ليگ دسته دوم كشور 2 بازي خانگي برابر پاس بوشهر و تام اصفهان را ناچار شد در شوش و اراك به جاي خرم‌آباد بازي كند كه نتايج مطلوبي در آن بازي‌ها كسب نكرد.
 خيبر بايد دوباره تاوان تماشاگران را بدهد/ سنگ‌پراني و فحاشي 8 ميليون تومان آب خورد!
بازي آلومینیوم هرمزگان و خیبر خرم‌آباد دوباره جنجالي شد
همچنين در دیدار برگشت تيم‌هاي آلومینیوم هرمزگان و خیبر خرم‌آباد كه 12 بهمن در بندرعباس برگزار شد، از سوی تماشاگران تیم آلومینیوم هرمزگان فحاشی به داور بازی و بازیکنان تیم خيبر و نيز سنگ‌پراني به سوي تماشاگران لرستاني از سوي تماشاگران تيم ميزبان صورت گرفت. با اعلام کمیته‌ي انضباطی تیم آلومینیوم هرمزگان به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
از طرفي، به دلیل فحاشی برخي تماشاگران تیم خیبر خرم‌آباد و واكنش متقابل در پرتاب سنگ به سوي تماشاگران تيم ميزبان و نيز شكستن برخي صندلي‌هاي ورزشگاه بندرعباس، خيبر باید 30 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
 با احتساب 50 ميليون ريال جريمه بازي با گل‌گهر، خيبر به خاطر اين دو بازي 8 ميليون تومان جريمه پرداخت نمايد كه تقريباً برابر با هزينه برگزاري يكي از بازي‌هاي خارج از خانه‌ي اين تيم است. تيمي كه براي پرداخت حقوق ماهيانه بازيكنانش و نيز تأمين هزينه بازي‌هاي خارج از خانه به شدت با مشكل مواجه بوده و اخيراً با مساعدت استاندار لرستان بخشي از هزينه‌ها وبدهي‌هاي اين تيم پرداخت شده است.
لذا از برخي تماشاگران انتظار مي‌رود اگر نمي‌توانند به تيم خيبر خرم‌آباد كمك مثبتي نمايند، حداقل از زدن ضرر و زيان به اين تيم خودداري نموده و اجازه ندهند مثل بازي رفت برابر آلومينيوم هرمزگان، امتيازات اين تيم به حريفان داده شود چرا كه تيم خيبر در هفته‌هاي پاياني با قرعه‌ي دشواري رو به رو است و براي بقا در ليگ يك، سخت نيازمند كسب امتيازات چند بازي‌ خانگي پيش رو مي‌باشد.
متأسفانه در برخي موارد، داوران بازي‌ها اعتراض شماري از تماشاگران به بازيكنان خيبر را به اشتباه، فحاشي به خود تلقي نموده و در اين خصوص گزارش به فدراسيون ارسال نموده‌اند كه باز هم باعث جريمه اين تيم شده است، لذا انتظار مي‌رود تماشاگران خونگرم و فهيم حاضر در ورزشگاه نسبت به رفتار ناشايست اين عده‌اي قليل، آنان را توجيه كرده تا از ارسال گزارش‌هاي اشتباه و نادرست برخي ناظران بازي و داوران، جلوگيري به عمل آيد و حق و حقوق تيم خيبر خرم‌آباد پايمال نشود.
به نظر مي‌رسد ارسال همين گزارش‌هاي پياپي باعث شود كه ديگر اميدي به تغيير راي بازي رفت خيبر برابر آلومينيوم هرمزگان وجود نداشته و اعتراض خيبري‌ها با توجه به سوابق مكرري كه برخي از تماشاگران براي اين تيم رقم زده‌اند، در كميته استيناف ره به جايي نبرد!
اين در شرايطي بود كه كميته استيناف در اقدامي عجيب اقدام به صدور تغيير رأي به نفع آلومينيوم نمود. در حالي كه كميته انضباطي خيبر را قبل از آن به پرداخت 20 ميليون تومان جريمه نقدي و 2 بازي بدون حضور تماشاگر محكوم كرده بود، كميته استيناف در اقدامي بي‌سابقه، سومين رأي را هم به نفع تيم هرمزگاني صادر كرد! جايي كه تماشاگران اصفهاني چشم سرباز نيروي انتظامي را درآورده و او را نابينا كردند، اما محروميت خاصي گريبان تيم سپاهان را نگرفت، به نظر مي‌رسد جريمه كردن خيبري كه تماشاگران پرشمارش چشم و چراغ ليگ يك و حتي فوتبال ايران شده‌اند، با چنين رأي‌اي تنبيهي بسيار سخت‌گيرانه باشد.
البته به جاست هزاران علاقه‌مندي كه براي حمايت از خيبر به ورزشگاه مي‌آيند، خودشان در اين خصوص فرهنگ‌سازي نمايند تا رفتار ناشايست عده‌‌اي انگشت‌شمار كه حكايت دوستي خاله خرسه را بر سر خيبر پياده مي‌كنند، به پاي همه‌ي‌ آن‌ها نوشته نشود و آتشي كه چند نفر بر پا مي‌كنند، دامان همه‌ي تماشاگران و باشگاه خيبر را نگيرد.

رضا جايدري
/ پايگاه خبري يافته

 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-11-28 09:02
باید مسابقات به استادیوم جدید مجمموعه وررزشی خرم اباد(دهکده المپیک) منتقل شود چون در ان ورزشگاه فاصله بیشتری ما بین سکوی تماشاگران تا میدان مسابقه وجود دارد و باعث میشه لااقل فوتبالیستها در امنیت بشتری باشند ....در ضمن خواهش میکنم در ورزشگاه حتما دوربین مدار بسته نصب شود تا موجب شود که بعضی از تماشاگرنماها جرات نکنن که دست به پرتاب سنگ یا فحاشی کنن...نیروی انتظامی باید حتما در این امر دخالت کند وگرنه بزودی امتیاز میزبانی رو از دست خواهیم داد.
نقل قول کردن
#2 حسین 1394-11-28 10:51
از خبرنگار یافته که عِرق وتعصب داره و در بازی با گل گهر شاهکار کرد تشکر میکنم فقط این دو سه نفری که بعنوان لیدر کنار جایگاه پشت رختکن مهمان تشویق میکنن وقتی داور اشتباهی میکنه در جا فحش میدن به والله اگه خیبر پول داشته باشه آدم کمتر زورش میگیره اما وقتی میدونم همین 8میلیون مشکل ساز میشه واسه خیبر چرا توهین کنم؟ کاش بهروز رو برگردونن لااقل اجازه نمیده بچه ای حرف زشتی بزنه که منجر به محرومیت شه
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-11-28 11:18
مثل هميشه از ماست كه بر ماست!
نقل قول کردن
#4 آرمین 1394-11-28 11:42
آقایون لطفا دوربین مداربسته نصب کنید چون تماشاگرنمازیاد داریم من نمیدونم چرا نیروی انتظامی برخورد قاطعی با این اراذل نمی کنه?!به خدا آبروی شهر مارو این افراد بردن!! کاش صداوسیماهم بازی هارو پخش کنه
نقل قول کردن
#5 arash 1394-11-28 14:32
خودمون که بله خراب میکنیم این درسته ..... ولی این آقایون استیناف این آقایون فدراسیون نمیخوان لر به جایی برسه چیکار کنیم داوری به ما ضربه بزنه حرف نزنیم استیناف امتیازمونو بخوره حرف نزنیم با سنگ تو سرمون بزنن حرف نزنیم ............ پس ما باید کی حرمونو بزنیم .......... زنده باد لر ........ زنده باد خیبر خرم آباد
نقل قول کردن
#6 هوادار 1394-11-28 17:19
بازی های قبل که آقا بهروز تو ورزشگاه لیدر بود،جو ورزشگاه را کنترل می کرد و هیچ توهین به کسی صورت نمی گرفت، و همه هواداران سرگرم تشویق های خودشان بود،اما چند وقتی هست که نمیاد به ورزشگاه جو ورزشگاه به هم خورده از مسوولین می خواهیم برای اینکه یکبار دیگه این اشتباهات تکرار نشه آقا بهروز را بار دیگر به ورزشگاه بیارن واقعا حیفه اینقدر جریمه میشیم
نقل قول کردن
#7 کیوان 1394-11-28 17:22
کسایی هستند که میخوان خیبر خرم اباد را بزنند زمین . حالا چرا نمیدونم
نقل قول کردن
#8 سپهر 1394-11-28 18:10
به نقل از حمید ت:
باید مسابقات به استادیوم جدید مجمموعه وررزشی خرم اباد(دهکده المپیک) منتقل شود چون در ان ورزشگاه فاصله بیشتری ما بین سکوی تماشاگران تا میدان مسابقه وجود دارد و باعث میشه لااقل فوتبالیستها در امنیت بشتری باشند ....در ضمن خواهش میکنم در ورزشگاه حتما دوربین مدار بسته نصب شود تا موجب شود که بعضی از تماشاگرنماها جرات نکنن که دست به پرتاب سنگ یا فحاشی کنن...نیروی انتظامی باید حتما در این امر دخالت کند وگرنه بزودی امتیاز میزبانی رو از دست خواهیم داد.

حمید جان دهکده المپیک تا ده سال دیگه هم تکمیل نمیشه.خیالت از این بابت راحت باشه.
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1394-11-29 12:04
سالن دو و میدانی و استادیوم دهکده المپیک تقریبا تا هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و اگر مسئولین ورزش این شهر همت کنن کار زیادی برای راه اندازی باقی نمانده...امیدوا رم که پیگیر این مهم باشن ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا