یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جذابیت‌های ورزشی در دنیای مدرن امروز باعث توجه بیش‌تر به ورزش قهرمانی شده است. در دنیای مدرن این توجهات بیش‌تر دیده می‌شود تا جائی که برای رسیدن به قهرمانی برنامه‌های حمایتی فراوانی برای ورزشکاران و مربیان وهمه دست‌اندر‌کاران ورزش قهرمانی ارائه می‌شود.

این برنامه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشورها و نوع رشته ورزشی متفاوت است به طور مثال شناگر مطرح آمریکایی مایکل فلیس برای کسب 6 مدال طلا در المپیک از طرف شرکت speedo  مبلعغ 6 میلیون دلاردریافت می‌کند ولی یک ورزشکار رشته فوتبال آمریکایی در باشگاه خود با عقد قراردادمالی تامین می‌شود. حال این فرایند توجه بیش‌تر به ورزشکاران در کشور ما ایران تحت عنوان ورزش حرفه‌ای شناخته می‌شود که این خودبرای بررسی بیش‌تر جای تعمل دارد.

در دنیای امروز ورزش یک صنعت است و برای کسب موفقیت بیشتر وسریع نیاز به فراهم نمودن امکانات ومنابع بیش‌تر می‌باشد و این امر میسر نمی‌شود مگر با ایجاد یک ساختار مناسب ورزشی، در کشور ما ساختارهای ورزشی وجود دارد و تقریباً می‌تواند گفت اکثر ساختارهای ورزشی و حرفه‌ای در شهرهای بزرگ و خصوصاً پایتخت ایجاد شدند. شهرهای کوچک‌تر از امکانات بهره زیادی نبردند اما مشاهده می‌شود در شهرهای کشور ورزشکاران  با داشتن حداقل امکانات بهترین مدال‌ها را در سطح کشور‌، آسیا و حتی جهانی و المپیک کسب می‌کنند و نام خود و شهرشان را در کشور و میادین بین‌المللی مطرح می‌سازند.

بعضی مدیران ورزشی و غیر ورزشی  تمام داشته‌های خود را برای قهرمانان خود هزینه نموده تا مبادا قهرمان‌شان انگیزه خود را برای ادامه و تداوم قهرمانی از دست بدهد‌. از نظر امکانات ورزشی حداکثر امکانات خود را در اختیار ورزشکار خود قرار می‌دهند بعد از کسب قهرمانی نیز در حد توان و داشته‌های مالی خود و با کمک گرفتن از سایر مسوولان آن شهرها حداقل این که پاداش در خور شانی هر چند مختصر به قهر‌مان خود اهدا می‌کنند.

قهرمان همین که می‌بیند مسوولان برای جلب رضایت او در تکاپو هستند انگیزه و روحیه خود را تقویت می‌کند‌.

در لرستان تعداد قهرمانان در رشته‌های ورزشی کم نیستند و با توجه به فیزیک‌بدنی و استعداد ورزشی که دارند با امکانات ناچیز فقط با اتکا به توان ورزشی خود به کسب مدال در میادین مسابقات می‌پردازند‌. هنوز بعد از سال‌ها حضور در ورزش ندیدیم قهرمانی از عملکرد مسوولان استان ابراز رضایت کنند!

به هر قهرمانی برخورد می‌کنیم ناراحت و غمگین است چرا که معتقد است در استان کسی قدردان زحمات وی نیست‌. متولی اصلی ورزش در استان ادارات کل ورزش استان‌ها هستند حال باید دید این ادارات که مسوولیت اصلی ورزش را بر عهده دارد چه اقداماتی برای قهرمانان انجام داده است؟ آیا امکانات حرفه‌ای در اختیار قهرمان قرار دادیم؟ آیا مربیان حرفه‌ای ‌و آموزش دیده برای قهرمانان جذب کردیم؟ آیا از کارشناسان تغذیه برای ورزشکاران حرفه ای استفاده می‌کنیم‌؟ آیا از تجربیات کارشناسان و روانشناسان ورزشی برای تقویت روحیات ورزشکاران بهره‌ای بردیم؟ تا چه حد‌ خواسته‌ها و نیازهای رفاهی ورزشکاران را عملی ساختیم؟ آیا پاداش‌های در خور شانی به آنها دادیم؟ کدام مراسم تجلیل را با حضور مسئولان ارشد استان و کشور برگزار کردیم‌؟

با توجه به درصد بالای بیکاری قهرمانان استان چه اقدامی در جهت استخدام آنها کردیم؟ کدام استخدامی ادارات شامل حال قهرمانان ما شده؟ کدام برنامه مفصل رسانه‌ای یا تلویزیونی برای طرح مشکلات قهرمانان از زبان خودشان طرح کردیم؟ چه اولویتی برای قهرمان همه رشته های ورزشی در جهت استخدام، و سایر مسائل رفاهی قائل شدیم؟ چرا قهرمانان لرستاني اکثراً در سن جوانی ورزش را کنار می‌گذارند؟ به چه علت قهرمان ما مدام حرف از پشمانی حضور در ورزش می‌زند؟ به چه علتی قهرمان ما برای حضور در سایر استان‌ها بی‌تابی می‌کند؟

همه موارد مطرح شده فوق از مسوولیت‌های مسوولان و مدیران ورزش و استان می‌باشد اما اکنون به وظایف ورزشکاران می‌پردازیم. مگر غیر از این است که ورزشکار می‌بایست تعصب داشته باشد، علاقه داشته باشد، حضور فعال داشته باشد، مدال کسب کند، قید خانواده برای حضور در تیم ملی بزند؟

جوانی خود را برای ورزش استان بگذارد، بهترین دوران عمر خود را در ورزش بگذرد، هیچ گونه چشم داشت مالی به مدیران نداشته باشد‌، همیشه و همه حال برای حضور میادین آماده باشد.

نتیجه می‌گیریم قهرمانان ما به تمام مس‌وولیت‌های اخلاقی‌، عرفی و حتی قانونی خود در خصوص درخشش در میادین پای‌بند هستند اما ببینیم در خصوص مسوولیت‌های مسوولان و مدیران چه اقداماتی انجام دادند؟ آیا موارد فوق را به نحو احسن انجام دادند؟!

با کمی تحقیق و بررسی متوجه می‌شویم نه تنها مسوولان ما در انجام وظایف خود کوتاهی کردند بلکه توجه و حمایت قابل قبولی از خود به جای نگذاشتند ان‌شاءالله روزی فرا برسد قهرمانان ما انگیزه و انرژی خود را برای استان خودشان هزینه کنند و مسوولان هم از خواب خرگوشی بیدار شوند!

سید احمد موسوی
منتشر شده در نشریه خبر ورزشی- ضمیمه لرستان

 

دیدگاه‌ها  

#1 اسماعیل 1392-04-12 09:51
:lol: عزیزان سلام هروقت ما تونستیم روئسای هیئتهای رزمی استان رو درست انتخاب کنیم اونوقت میتونیم میتونیم امیدوار باشیم در راه ورزش استان گام برداشته وانتظار سکوهای بالای ایران وآسیا رو داشته باشیم ...
به امید اون روز خوب ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا