یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به دنبال نامه‌نگاري اخير محمدعلي رستگار رئيس فدراسيون جود براي بركناري آرش ميراسماعيلي از نايب‌رئيسي فدراسيون، وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری میراسماعیلی صحیح نیست.
به گزارش پايگاه خبري يافته، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش در برکناری میراسماعیلی توضیحاتی به اين شرح ارائه کرد:
«صحبت‌های اخیر رئیس محترم فدراسیون جودو در سیما مبنی بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری آقای آرش میر‌اسماعیلی صحیح نیست و اصولا فدراسیون حق عزل وی را از سمت نائب رئیسی مگر با رای مجمع ندارد. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر حفظ کرامت قهرمانان ملی ایران این رویه را به تمامی فدراسیون‌ها توصیه می‌کند.»
جودو ایران درحالی برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند که اختلاف رئیس و نایب رئیس فدراسیون که از مدتها پیش وجود داشت حالا سرباز کرده و وضعیت را به گونه‌ای پیش برده که رئیس، نایب خودش را حذف کرده است تا از جانب وي احساس خطر براي جانشيني نكند وزارت ورزش توي دهن فدراسيون جودو زد: حق نداريد ميراسماعيلي را عوض كنيدو در اين راه به هر روشي متوسل شد و از جمله با تخريب آبروي ايران در ميزباني مسابقات جهاني كوراش به طرق مختلف، سعي كرد با استفاده ابزاري از برخي رسانه‌ها، خطر آرش ميراسماعيلي را از خود دور كرده و به هر وسيله‌اي براي حفظ پست و مقام خويش متوسل شود، از جمله بازي با آبروي ايران و ايراني!
خبرگزاري مهر در اين زمينه آورده است: برگزاری رقابتهای کوراش قهرمانی جهان در خرم آباد دستاویزی شد برای بروز حواشی جدید در رشته‌ای که به دلایل متقاوت از جمله نتایج ضعیف در رقابت‌های مختلف چند سالی است که روی نوار حاشیه قدم می‌زند و متاسفانه اهالی این رشته نیز فقط انتقاد می‌کنند و کسی به دنبال کمک برای بهبودی کار نیست.
در پی برگزاری همین رقابت‌های كوراش قهرمانی جهان، فدراسیون جهانی پس از شانتاژ عده‌اي در داخل كشور با ارسال نامه‌ای به تهران از محرومیت ۵ ساله آرش میراسماعیلی خبر داد. محرومیتی که با تشکیل کمیته انضباطی بدون حضور فرد خاطی برای دفاع از خود اقدام به انشاء رای کرد و چند روزی هم سر صدای زیادی به پا کرد و فدراسیون جودو پای خود را کنار کشید و به جای کمک به رفع مشکل صورت مسئله را پاک کرد.
محمدعلی رستگار پنج‌شنبه‌شب در برنامه سپاس شبکه سوم سیما در خصوص اختلافات خود با میراسماعیلی و برگزاری رقابت‌های جهانی در شرایط خاص صحبت کرد. نکته مهمی که وی در سخنانش عنوان کرد برکناری آرش میراسماعیلی از سمت نایب رئیس فدراسیون با تائید وزیر ورزش بود که نشان از عمق اختلاف بین این دو است.
میراسماعیلی در بیانیه خود بعد از انتشار خبر محرومیت ۵ ساله از رد پای افراد داخلی در این تصمیم فدراسیون جهانی خبر داد و رستگار هم به جای آن که از نایب‌رئیس خود حمایت کند، به کنار گذاشتن وی رسید كه همين موضوع سمت رد پاها را به سوي فدراسيون هدايت مي‌كند! اگر چه میراسماعیلی اشتباهاتي داشته استآ اما آرش جودوي ايران  مستحق این برخورد نیست و باید با انصاف با او برخورد نمود به صرف احساس خطر از طرف رئيس فدراسيون و يا نگرفتن ميزباني توسط يكي از استان‌هاي كشور، ميراسماعيلي و لرستان را مورد هجمه‌هاي سنگين و كذب رسانه‌اي قرار داد.
اصولا نمی‌توان در جودو کشور چشم‌ها را بست و میراسماعیلی را ندید. مردی که ۴ مدال از ۵ مدال کل تاریخ جودو ایران در رقابت‌های جهانی را کسب کرده است. بدون شک خروج وی از فدراسیون مشکلات را دو چندان می‌کند و نتیجه آن چیزی نخواهد بود که هیأت رئیسه فدراسیون جودو منتظر آن است.
نکته مهم‌تر این که رستگار هم اشتباهات خود را در اتخاذ برخی تصمیم‌ها از جمله ورود به مسائل مختلف برگزاری رقابت‌های کوراش به عنوان رئیس فدراسیون را نادیده گرفت و پیشنهاد کنار گذاشتن آرش را ارائه کرده است تا به هر تقدير در استحكام پايه‌هاي صندلي مديريت متزلزل خود بكوشد.
از سوی دیگر کم‌تر دیده شده مسئولان یک فدراسیون چنین صریح در مورد اختلافات درونی خود بی‌پروا در رسانه‌ها گفتگو کنند و جالب این‌جاست که این بار، وزارت ورزش سکوت اختیار کرده بود و اين اقدام تعجب اهالی جودو را نیز برای این سکوت در پی داشت كه با پاسخ صريح روز جمعه در مورد اجازه نداشتن فدراسيون براي بركناري ميراسماعيلي، موضع صريح خود را در قبال تعيين حق در اين اختلاف اعلام نمود.
به هر حال رئيس فدراسيون جودو در تخلفي آشكار و بدون تاييد وزارت ورزش، صبح امروز علیرضا هدایت‌پور به سمت سرپرست نایب رییسی فدراسیون منصوب كرد.
رییس فدراسیون جودو پیش از این در مصاحبه‌ای مدعی شد که وزارت ورزش و جوانان نیز با برکناری نایب رئیس فدراسیون جودو (آرش میراسماعیلی) موافقت کرده که به دنبال آن وزارت ورزش و جوانان نسبت به این ادعا واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند و تاکید کرد، صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری میر اسماعیلی صحیح نیست و رئیس فدراسیون نمی‌تواند بدون اجازه مجمع حکم برکناری او را صادر کند.
به نظر مي‌رسد رستگار از منصوبان دولت قبل در فدراسيون جودو است، تلاش بسياري دارد تا آرش ميراسماعيلي كه شناسنامه جودي ايران در جهان است و مي تواند رقيبي خطرناك براي پست رياست فدراسيون در آينده باشد را به هر ترتيب از اين فدراسيون دور كند، اما تا اين‌جا تيرش به سنگ خورده است.
 به جاست در پی توهین‌های بدون اساس اخیر به مردم لرستان در بخش‌های خبری رسانه ملی که از سوی این افراد صورت گرفت، دادستانی و مدعی‌العموم پی‌گیر موضوع شده و با کسانی که قصد دارند از آب گل‌آلود ماهی گرفته و میزبانی شایسته لرستان در مسابقات جهانی کوراش را زیر سوال ببرند برخورد نمایند.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1394-08-29 16:17
این چوب خدا بود که صدا نداشت ...
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-08-29 20:36
ارش جان: مردم لرستان پشتیبان تو هستند و تنهات نخواهند گذاشت . به یاری خدا رئیس فدراسیون جودو خواهی شد . انشاءالله
نقل قول کردن
#3 رامین 1394-08-29 20:37
خدا از کسانی که به مردم شریف خرم اباد ولرستان توهین می کنند نگذرد ما برای میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی از دل و جان مایه گذاشتیم ولی متاسفانه عده ای در داخل کشور سعی دارند این میزبانی عالی رو زیر سوال ببرند به خاطر حسادت و کوتاه بینی هرچند که مهمانان خارجی از نحوه ی برگذاری مسابقات بسیار راضی بودند و میزبانی خرم اباد را عالی ارزیابی کردند مطمن باشید کسانی که دروغ به پای چنین مردم شرفی برای میزبانی می بندند باید در پیشگاه خداوند و روز جزا پاسخ گو باشند
نقل قول کردن
#4 زهره میرهاشمی 1394-08-29 21:21
آقای میراسماعیلی واقعا تلاش کردن واسه مسابقات خدا خودش شاهده انشالله همه چی دست میشه قهرمان
نقل قول کردن
#5 همشهری 1394-08-29 21:52
اگگر ما غیرت ترکها را داشتیم سیمال میلی اینقدر بر علیه استان ما جوسازی نمی کرد .
نقل قول کردن
#6 محمد 1394-08-29 22:36
با سلام
دوستان درسته که آقای میراسماعیلی هم استانی و همشهری ماست ولی قبول کنید که ایشون و دوستاشون در فدراسیون جودو ضعیف عمل کردن، در طول این چند سال که نایب رئیس بودن جودو ما پس رفت داشته و اخیراً هم در مسابقات کوراش اگه ایشون این آقایون رو به عنوان اعضای تیم ملی انتخاب نمیکرد این اتفاقات نمیفتاد، ورزش جای گردن کلفتی نیست، ورزش نماد دوستی ملت هاست، با اتفاقاتی که در مسابقات جهانی کوراش افتاد هر جا که میریم میگن شما لرا یکی میاد شهرتون اینجوری ازش پذیرایی میکنید!!؟ من موندم آقای استاندار که ریاست برگزاری مسابقات جهانی رو بر عهده داشتن چرا نسبت به این قضیه واکنش نشون ندادن و پيگير برخورد با اون بي فرهنگ نشدن!! آیا ریاست فقط عکس گرفتن و توزیع مداله!!؟
نقل قول کردن
#7 خرم اباد 1394-08-29 22:41
خدا رو شکر . قابل توجه بعضیا
نقل قول کردن
#8 نیما زکی پور. 1394-08-30 00:18
باسلام.واقعا اینطور افرادی ن اینکه هیچ سودی برا ورزش و رشته جودو ندارن بلکه اسم بزرگان این رشته و وزارت ورزش را زیر سوال میبرن..ارش میر اسماعیلی شناسنامه جودو و یک قهرمان ملی می باشد.و هر قدمی را برداشته در زیر سایه پرچم اقا مرتضی علی.و پرچم سه رنگ کشور عزیزمان ایران اسلامی بود...ب امید خدا و امام زمان این پهلوان نامی ایران ب پله های بالاتر ک لایقش می باشد خواهد رسید و تمام قوم بزرگ لر از این عزیز با احترام ب قانون و اجرای ان دفاع خواهد نمود...من الله التوفیق.نیما زکی پور خرم اباد...
نقل قول کردن
#9 بهمن 1394-08-30 00:59
میگن.یه دیوونه سنگ میندازه ته چاه که صدتا عاقل نمیتونن بیرونش بیارن . حکایت همین جوان نادان که با کتک کاری هم آبروی لر رو برد هم باعث دردسر واسه آرش میراسماعیلی که میخواست واسه شهرش کاری کرده باشه .
ازین به بعد دیگر مسولین لر پشت دستشون رو داغ میکنن که کاری واسه مردم شهر و استان بکنن .
نقل قول کردن
#10 حمید از تهران 1394-08-30 13:32
واقعا خاک بر سر نوریزاده که آبروی هر چی لر رو برد....!!!!
نقل قول کردن
#11 رامین 1394-08-30 15:48
ودن جودو ما پس رفت داشته و اخیراً هم در مسابقات کوراش اگه ایشون این آقایون رو به عنوان اعضای تیم ملی انتخاب نمیکرد این اتفاقات نمیفتاد، ورزش جای گردن کلفتی نیست، ورزش نماد دوستی ملت هاست، با اتفاقاتی که در مسابقات جهانی کوراش افتاد هر جا که میریم میگن شما لرا یکی میاد شهرتون اینجوری ازش پذیرایی میکنید!!؟ من موندم آقای استاندار که ریاست برگزاری مسابقات جهانی رو بر عهده داشتن چرا نسبت به این قضیه واکنش نشون ندادن و پيگير برخورد با اون بي فرهنگ نشدن!! آیا ریاست فقط عکس گرفتن و توزیع مداله!!؟
شما به جای پشتیبانی از شهر و دیارت حرف دل بعض تنگ نظران رو می زنی تمام مسابقات که در سراسر دنیا برگزار می شه نقص داره و گل و بلبل نیست ما هم بی فرهنگی یک انسان کم خرد را نمی شود به پای همه ی مردم شریف و نجیب خرم اباد و لرستان گذاشت می دونی شهری مثل مشهد چقدر تلاش کرد میزبانی رو بگیره ولی اقای میر اسماعیلی با زحمت بسیاراونو برا استان لرستان گرفت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا