یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در دورانی که رویای فوتبالیست شدن مثل خوره به روح و روانم چنگ می‌انداخت، پشت به فنس‌های زمین چمن شماره دو تختی خرم‌آباد مشغول تماشای تمرینات تیمش بودم.
بعد از گذشت یک ساعت از تمرین، مردی جوان با اندام ترکه‌ای به کنارم آمد. می‌دانستم مربی آن تیم است، خودم را جمع و جور کرده و در مقابلش ایستادم!
با خوش رویی گفت‌: اگر تمایل داشته باشی، می‌توانی از فردا تمرینات خود را با ما شروع کنی! شنیدن این جمله مرا به آسمان‌ها کشاند ...
از زمانی که خودم را شناخته‌ام، به شکلی غیرقابل وصف عشق به فوتبال در وجودم موج می‌زد، عشقی که بازی کردن در زمین‌های خاکی و پر از سنگ‌، آسفالت داغ خیابان‌ها و مصدومیت‌های شدید هم نتوانست از شهد شیرین آن ذره‌ای بکاهد. بدون اغراق باید بگویم که در دنیا هیچ عشقی برای من بالاتر از فوتبال نبود.
روزگاری که با این احساسات آتشین به دنبال فرصتی برای اثبات توانایی‌هایم بودم، جوانی نجیب در مسیر زندگی‌ام قرار گرفت. روی چمن شماره دو ورزشگاه تختی نشسته و در رویاهای خود غرق شده بودم که ناگهان صدای آن مرد ترکه‌ای و خوش‌برخورد مرا از دنیای خیالات بیرون کشاند. می‌دانستم که مربی تیم است، لذا به احترامش ایستادم. بدون حاشیه رفتن، گفت: در صورتی که تمایل داشته باشی از همین فردا می‌توانی با ما تمرینات خود را آغاز کنی. من که از شدت هیجان دقایقی منگ و مبهوت شده بودم، با خنده‌ای از سر شوق پاسخ دادم‌: چشم فردا خدمت می‌رسم.
و این اتفاق فصل جدیدی را در زندگی ورزشي من گشود. بازی در تیم‌های پارس خودرو، نوجوانان بسیج لرستان، ولوو، هلال احمر، سایپا خرم‌آباد زیر نظر "عزيز سليماني‌نژاد" این مربی صادق و با اخلاق، هر روز ورق تازه‌ای در دفتر زندگی من می‌گشود. او به من آموخت که بردن همه چیز نیست، به من آموخت که نسبت به انسان‌های پیرامونم بی‌تفاوت نباشم. عزيز به من سخاوت و مهربانی را آموخت. وجودش چون کتابی بود، پر از آموختنی...
مرحوم عزيز سليماني
همیشه و در همه حال با بازیکنان تيم‌هايش رابطه‌ای صمیمی و عاطفی داشت. همیشه خود واقعی‌اش بود و از تظاهر و دو‌رویی به دور بود. هیچ وقت برای رسیدن به جایگاهی بالاتر، به کسی نچسبيد و اسیر بازی‌های پشت پرده نشد. او همیشه و در همه حال تا آخرین ثانیه‌های نفس‌هایش با همه در کمال صداقت برخورد کرد. هر چند عاشق پیشرفت بود، اما هیچ وقت نخواست با تملق و چاپلوسی و معامله به مدارج بالا برسد.
 اینک من به عنوان یکی از هزاران شاگرد این مرد اخلاق‌مدار با بغضی فروخورده‌، آهی سرد و آوار خاطره‌هایی شیرین از مردی می‌نویسم که دیگر بین ما نیست. حجم نبودنش آن قدر برایم سنگین و غیرقابل باور است که نفس‌هایم به سختی از سینه بیرون می‌آید.
غم نبودنت آن‌قدر مرا سوزانده که هیچ واژه‌ای نمی‌تواند بیان‌گر احساسات درونی‌ام باشد. در حالی که از بی‌مهری‌های روزگار زخم‌خورده بودم، تو، چون برادری مهربان و مسوولیت‌پذیر مرا در کنار خود پذیرفتی، حضور تو در زندگی‌ام باعث شد، بسیاری از غم‌هایم را فراموش کنم.
 از تو آموختم که در همه حال امیدوارم و مستحکم در مقابل موانع زندگی بایستم و تسلیم نشوم. از تو آموختم ورزش جایگاه اصلي رضا طولابيانسان‌های پاک است. عزیز دردانه‌ی فوتبال لرستان من و ديگر شاگردانت به تو قول خواهم داد که تا آخرین لحظه‌ی زندگی "هدیه" و "هورسا" (1) را تنها نگذاریم. پس در کمال آرامش بخواب و نگرانی به خود راه نده، ما در کنار تو و خانواده‌ات هستیم. روحت شاد باد مربي پاك و بااخلاق.
 
رضا  طولابی
 
پي‌نويس:
(1) هديه و هورسا دو دختر 14 و 3 ساله مرحوم عزيز سليماني هستند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا درویش پور 1394-07-26 11:45
در سوگ توام ناله ز عیوق گذر کرد
داغ تو، دل سوخته را سوخته تر کرد

آهی که به یادت ز دل زار بر آمد
از کوه گذر کرد و بر افلاک اثر کرد

………………….

با نهایت تاسف درگذشت مربی دلسوز و پیشکسوت فوتبال و فوتسال استان را به جامعه ورزش استان تسلیت عرض مینماییم.
درویش پور ، باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین جوان کوهدشت
نقل قول کردن
#2 مجتبی کلانتری 1394-07-26 12:58
روحش شاد ویادش گرامی باد اسوه اخلاق وجوانمردی
نقل قول کردن
#3 محمد رضا 1394-07-26 13:46
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
نقل قول کردن
#4 احسان منصوریان 1394-07-26 14:54
خداوند بیامرزش خیلی انسان آروم ومتینی بود.اهل جناح بازب و زدوبند فوتبالی نبود.روحش قرین رحمت
نقل قول کردن
#5 abdi_fifa@yahoo.com 1394-07-26 16:07
امروز ناباورانه آخرین لحظات را با عزیز سلیمانی در اشک و ماتم این برادر گرامی گذراندیم. هر لحظه از خاطرات با تو بودن بر قلبم چنگ می اندارد و سیل اشک از دیدگانم جاری میشود. اما با افتخار باید بگویم بزرگ منشی و اخلاق مداری ات عزیزجان ؛ همه را به ورزشگاه کشانده بود و بر بزرگی ات و خوب بودنت رشک می بردم. عزیز دل یادت همیشه و تا ابد در دلم جاودان خواهد بود ...... اما با غم فراغت نمیدانم چگونه مدارا کنم. فکر نبودنت و ورزشگاه بی عزیز ......قلبم را به درد می آورد . یادت تا همیشه گرامی باد و روحت شاد..
نقل قول کردن
#6 کریمی 1394-07-26 19:43
خداوند روح آقا عزیز رو قرین رحمت الهی قرار بده.
نقل قول کردن
#7 علی صدرا 1394-07-26 23:13
سلام اقا رضا طولابی خیلی زیبا خصوصیات اقا عزیز رو بیان کرد. یکی از بزرگترین افتخارات دو بار شاگردی اقا عزیز بود واقعا یکی از بهترین مربیان تاریخ استان لرستان از بین ما رفت مردی که همیشه اخلاق خوب و خنده رو بودنش زبانزداهالی فوتبال بود از لحاظ فنی هم که کارش حرف نداشت خدا رحمتت کنه مربی دوست داشتنی و عزیز فوتبال لرستان . روحت شاد
نقل قول کردن
#8 کاندیدا 1394-07-28 09:32
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
.. فقدان عزیز را به همه ورزشکاران هم استانی تسلیت گفته و برای خانواده محترمشان خصوصا دختر داغدارش صبر آرزو دارم.
نقل قول کردن
#9 بابك ، مهدي بهرامي 1394-09-04 05:37
دلم گرفته اي دوست هواي گريه دارم ......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا