یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اکثر کسانی که برای اولین بار نام رشته‌ی گراپلینگ* (Grappling) را می‌شنوند، با تعجب و کنجکاوی در صدد کسب اطلاعات بیشتری از این رشته‌ی ورزشی هستند.
این رشته‌ی نوپا یکی از شاخه‌های ورزش کشتی است و تمامی فعالیت‌های آن زیر نظر فدراسیون کشتی انجام می‌شود.
اما در جریان دومین دوره‌ی مسابقات قهرمانی کشور همین رشته‌ی نوپا که ماه گذشته به میزبانی خانه کشتی در تهران برگزار شد، بانوان شایسته‌ی لرستانی با اقتدار مقام قهرمانی را به دست آوردند.
نکته جالب‌ توجه این که، پس از اتمام مسابقات و دعوت از 3 ورزشکار بانوی لرستانی به اردوی تیم ملی، متأسفانه نامی از سپیده میررضایی مربی تیم لرستان در بین کادر مربی‌گری تیم ملی به چشم نمی‌خورد؛این مربی کاربلد لرستانی با حداقل امکانات توانسته بود در اولین حضور، تیم لرستان را به مقام قهرمانی برساند.
اما در اقدامی عجیب و تامل برانگیز فدراسیون کشتی از نام میررضایی به‌سادگی گذشت و به‌ جای وی مربی تیم خراسان رضوی را که تنها یک نماینده در بین ورزشکاران دعوت شده به اردو را دارد به تیم ملی اضافه نمود.
در خصوص این تصمیم، روایات و شایعاتی چون: دخالت مسوولین صاحب نفوذ فدراسیون کشتی در نحوه‌ی چیدمان مربیان تیم ملی به گوش می‌رسد که انتظار می‌رود فدراسیون کشتی با جدیت و دفاع از ورزشکاران و مربیان شهرستانی، حق را به‌ حق‌دار بدهند.
بی‌شک تضییع و حق‌کشی در هر رشته‌ای ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به ورزشکاران و مربیان وارد خواهد ساخت.
حق مربی لرستانی، حضور در تیم ملی است
 
* سبک (گراپلینگ): هنر رزمی مبارزه‌ای می‌باشد که فلسفه به وجود آمدن آن مانند تمامی هنرهای رزمی دنیا فراگیری قابلیت‌ها و فنون رزمی برای آمادگی دفاع از خود، خانواده و جامعه می‌باشد و از منظر فنی همان‌گونه پیداست این روش مبارزه، تأکید بر ادامه مبارزه در خاک (پس از زمین زدن حریف یا زمین خوردن) تا کنترل و تسلیم کردن حریف دارد. از آن‌جا که انجام حرکات دفاعي در حالت خوابيده و به روي زمين نيروي بيش‌تري را می‌طلبد، انجام فنون مبارزه رزم گراپلینگ اين مزيت را ایجاد می‌کند که شخص می‌تواند حريفان قدرتمندتر و سنگین‌وزن‌تر را به‌راحتی با شکست بدرقه کند. در این سیستم مبارزان معمولاً از نيرو و قدرت حريفان خود عليه خودشان استفاده می‌کنند. کليد اين موفقيت، توازن و تعادلي است که اين مبارزان از آن بهره‌مند هستند.
نکته قابل‌توجه آنکه آئین‌نامه مسابقات این رشته در (سیستم کشتی تسلیمی) دقیقاً مطابق با استانداردهای بین‌المللی سازمان جهانی فیلا تنظیم و تدوین گردیده است تا در آینده هنرآموزان این رشته توانایی شرکت در رقابت‌های بین‌المللی فیلا را داشته باشند.
ورزش گراپلینگ در ایران برای اولین بار به‌صورت علمی و اصولی با کسب مجوز از شورای ساماندهی سبک‌های رزمی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با نظارت فدراسیون ورزش‌های رزمی توسط: استاد حسین‌خان هنرمند پایه‌گذاری گرديد.
استاد حسین‌خان هنرمند با تسلط بر فنون کشتی (کچ از کچ کن) که خود از فنون کشتی پهلوانی ایران به وجود آمده و سایر فنون هنرهاي رزمي (فنون قفل مفاصل، فنون اهرمی و فشار بر نقاط حساس بدن حریف) بدون توجه به مواردي همچون، اندازه، وزن و يا قطر ماهيچه حريفان، این سیستم مبارزاتی را بنیان گذاشت.

دیدگاه‌ها  

#1 tt 1394-07-11 16:58
جناب آقای طولابی اوضاع ورزش چطوره؟ قلم شما هم کمرنگ شده انگار!!
نقل قول کردن
#2 منتقد 1394-07-12 08:29
يافته جان سلام و خسته نباشيد
چرا تمام ورزشي نويسها بجز اقاي ا م همه دست از نوشتن و نقد هاي منصفانه و واقعي كشيدن؟
اوضاع ورزش و ساخت و ساز و ورزش قهرماني و همگاني رديف شده؟
انتصابات معاونين و هياتها ديگه بدرستي انجام ميگيره؟
سرانه ورزشي استان تغيير كرده؟
...؟
نقل قول کردن
#3 منتقد 1394-07-12 09:13
در اينچنين شرايطي بايد هيات ااستان مطالبه گر باشد و همچنين ارتباطات مديران كل استانها با روساي فدراسيون هم بسيار دخيل ميباشد و بايد چانه زد تا بحقمان برسيم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا