یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

الیگودرز سرزمین شجاعان‌، عالمان‌، اندیشمندان و قهرمانان که از دیرباز مهد و زادگاه بسیاری مفاخر‌، اساتید وبزرگان علم و ادب و هنر ایران زمین بوده و نیز چهره‌ها و شخصیت‌های ممتاز و مشهوری را در عرصه‌های مختلف هنری، ورزشی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... را چون کهکشانی نورانی و تابناک در میان دامان پاک و پرمهر خود به خوبی رشد و پرورش داده که تا ابد، زینت‌بخش تاریخ افتخارات و سربلندی این مرز و بوم هستند و چه  قهرمانان و سلحشورانی  که در طول 8 سال پاک‌باختگی و ایثار آهنگ شیدایی ساز کردند و حماسه‌ها به خون نوشتند.
"احمد رجب‌روشن" معلمی ساده، ورزش‌دوست، هنرمند و نیک اندیش بود در سال 1319 در محله‌ی تیرانی چشم به جهان گشود.
احمد رجب‌روشن بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، سال 1338 در دانش‌سرای عالی آن زمان پذیرفته شد و دو سال بعد به استخدام آموزش و پرورش درآمد تا در کسوت مقدس معلمی نسبت به سرزمین پاک آبا و اجدادی خویش، ادای  دین کند.
او از کودکی به ورزش علاقه داشت و رویاهایش در فوتبال خلاصه می شد. در هر فرصتی با پیداکردن چیزی که شکل و شمایل توپ را داشته باشد عاشقانه تمرین می‌کرد و به مانند حرفه‌ای‌ها نمایش پا و توپ راه می انداخت. او از بهترین‌های فوتبالیست‌های مدرسه‌شان بود و زمانی که سال دوم دبیرستان را طی می‌کرد در عضویت تیم منتخب آموزشگاه‌های الیگودرز راهی مسجد‌سلیمان شد تا در مسابقات سراسری آموزشگاه‌ها که در استان خوزستان برگزار می‌شد به همراه دوستان و هم‌تیمی‌هایش شرکت کند. در این مسابقات او خوش درخشید و با به نمایش گذاشتن بازی‌های تکنیکی و حساب شده خیلی زود مورد توجه مربیان و دوستداران فوتبال قرار گرفت.
سال 1340 از بدو ورود به آموزش و پرورش به عنوان دبیر ورزش دبیرستان شهید کاظمی (شاپور سابق‌) مشغول به فعالیت شد و سال‌ها با عشق و پشتکار در جهت ارتقاء و بالندگی ورزش آموزشگاه‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.
او همچنین در عرصه نمایش و داستان‌پردازی، هنرمندی باهوش بود و علاوه بر این با داشتن صدای دلنشین و کرامت خدادادی مداح اهل بیت بود و در دهه محرم در میانه هیات صاحب الزمان(عج) مظلومیت مولایش حسین(ع) را فریاد می‌کرد.
زنده‌یاد "احمد روشن" بالاخره در چهارمین روز شهریورماه و در سن 75 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در اليگودرز به خاك سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.
منبع: نيوز اليگودرز
مرحوم روشن نفر اول ايستاده از راست
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا