یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طبق عادت عازم ورزشگاه تختی خرم‌آباد می‌شوم تا بازی تيم داتیس یا دارتاک را مقابل رقیبش تماشا كنم.

هر چه به ورزشگاه نزدیک‌تر می‌شوم به اطراف و آدم‌هایی که هم‌مسیر من هستند دقتم بیش‌تر می‌شود و توجهم به آنها بیشتر جلب می‌شود. به این فکر می‌کنم که شاید آن‌ها هم به قصد تماشای بازی دارتاک یا داتیس در مسیر منتهی به ورزشگاه تختی هم مسیر من شده‌اند.

در تمام مسیر دلشوره دارم که نکند این هفته به دلیل مشکلات مالی، دارتاک یا داتیس در میدان مسابقه حاضر نشوند. هر چه بیشتر به ورزشگاه تختی نزدیک می‌شوم این دلشوره بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود! مسیر ورزشگاه خلوت است، بیش‌تر کسانی که هم‌مسیر من بودند به خانه‌های اطراف ورزشگاه و یا به ساير سالن‌هاي موجود در مجموعه ورزشی تختي خرم‌آباد می‌روند.
به یاد روزهایی که فاصله‌ي ۴۰ متری درب مجموعه ورزشی تا زمين فوتبال را در میان ازدحام و همهمه جمعیت طرفدار خیبر طی می‌کردم، مسیر را می‌پیمایم. به یاد روزهای خوش خیبر در دهه‌هاي ۶۰، ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ که سکو‌هاي ورزشگاه پير شهرم پر از تماشاگر بودند.
مهم نبود خیبر کجای جدول قرار دارد، در چه لیگی است، رقیبش کیست، ورزشگاه پر می‌شد. جوانان شهرم همیشه، با باخت خیبر تا یک هفته ناراحت بودند و با پیروزی‌اش تا مدت‌ها شاد. از کوثر عاريتي تهران بگذریم که نه از ما بود و نه از ما شد، یک روز می‌آمد بازی می‌کرد و می‌رفت، نه نشانی از ما داشت و نه تعصبی به ما.
روی سکو‌ها به زحمت ۲۰۰ نفر نشسته‌اند. بیش‌ترشان متعصبین به فوتبال خرم‌آباد هستند که در همه حال به ورزشگاه می‌آیند. سکوهای خالی بی‌شک توی ذوق هر کسی می‌زند اما چرا ورزشگاه خالی است؟ چرا کسی نمی‌آید تا بازی تیم شهرش را از نزدیک ببیند؟ هر کس عقيده‌اي دارد و علل و عوامل مختلفی را در آن دخیل مي‌داند.
عدم پخش مستقیم بازی‌ها از صدا و سیماي مركز لرستان که حالا پخش برنامه‌های خود را 20 ساعته کرده است، عدم پوشش مناسب وضعیت تیم‌ها در برنامه‌های ورزشی صدا و سیما و نشریات محلی، از اعلام برنامه مسابقات در زمان مناسب تا پوشش خبری حواشی تیم‌ها، از دلایل مهم خالی ماندن سکوها هستند.
وقتی بازی‌های پرسپولیس گناوه از سیمای استانی بوشهر پخش مستقیم می‌شود و در کنار آن ۵ هزار نفر به تماشای بازی این تیم که در میانه جدول قرار دارد می‌روند، نقش پخش بازی‌ها از سیما و پشتیبانی نشریات و جراید محلی را یادآور می‌شود.
جدای از عدم اعلام زمان بازی‌ها در زمان مناسب و دعوت تماشاگران برای دیدن بازی‌ها، می‌توان به زمان نا‌مناسب برگزاری بازی‌ها هم اشاره کرد، وسط هفته و در ساعت نامناسب. از آخرین باری که تماشاگران ورزشگاه تختی خرم آباد را پرکرده‌اند روزهای زیادی می‌گذرد.
سال قبل در پی نتیجه‌گیری مناسب دارتاک در دسته سوم این تماشاگران خرم‌آبادی بودند که در بازی آخر این تیم اطراف زمین شماره دو تختی را با حضور خود پر کردند. شاید نتیجه‌گیری مهم‌ترین عامل باشد برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و دوستی آنان با سکوها.
عدم نتیجه‌گیری فوتبال خرم‌آباد که باعث دل‌سردی و قهر تماشاگران از ورزشگاه‌ها شده است رابطهٔ مستقیمی با مشکلات مالی و نبود یک حامی مالی قوی برای تیم‌ها دارد. نداشتن بنیه مالی برای تقویت تیم‌ها منجر تضعیف تیم‌ها در تمام بخش‌ها خواهد شد. آنچه که بر خیبر و داتیس گذشت گواهیست برای صحه گذاشتن بر این مطلب که شاید پول عاملی صد در صدی برای موفقیت نباشد، اما بی‌پولی بی‌شک عامل نابودی آرزوهای دور و دراز است.
امسال با حمایت‌های مالی می‌شد در پایان فصل داتیس را در لیگ دسته اول دید که با پای خود به این موفقیت نائل آمده است و سهمیه لیگ یکی را پس از چند سال دوباره برای خرم‌آباد کسب کرده است، اما غول مشکلات مالی باعث تعطیلی تمرینات و نهایتاً عدم حضور در زمین مسابقه و منحل شدن این تیم شد.
شخصاً از خرید و فروش امتیاز تیم‌ها در لیگ‌های مختلف حمایت نمی‌کنم، اما شاید خرید امتیاز یک تیم دسته اولی که حمایت مالی و بنیه مالی قوی پشت سر خود داشته باشد و همچنين از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای فوتبال لرستان در کنار بازیکنان مستعد سایر استان‌ها استفاده کند، می‌تواند عاملی باشد تا باز هم تماشاگران لرستانی را با سکوهای ورزشگاه پیر تختی آشتی داد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا