16 شهريور 1394 مصادف با چهل و دومين سال‌روز پيروزي تاريخي 6 بر صفر قرمزپوشان پرسپوليس برابر آبي‌پوشان تاج (استقلال) است.
در آن بازي تاريخي پرسپوليس‌ها 6 بار موفق به فتح دروازه‌ي رقيب شدند و نكته جالب توجه اين كه 5 گل از اين 6 گل توسط بازيكناني لرستاني پرسپوليس به ثمر رسيد.
"همایون بهزادی" زننده 3 گل پرسپولیس در اين بازي متولد سال 1320 در شهر خرم‌آباد است. وي به دلیل شغل پدرش که نظامی بود، در خرم‌آباد به دنيا آمد و کودکی خود را در این شهر گذراند.
همچنین مرحوم "ایرج سلیمانی" متولد 1325 اصالتاً از لرهای بختیاری ساکن مسجدسلیمان بود كه سال 1352 همسری لرستانی به نام پریوش مظفری برگزيد. سلیمانی از 1358 تا 1363 به عنوان دبیر ورزش در مدارس خرم‌آباد کار می‌کرد و در کنار آن، مربی تیم‌های مختلف خرم‌آباد و لرستان نیز بود و سپس از سال 1363 به خاطر مربي‌گري تيم ملي اميد ايران راهی تهران شد.
ايرج سليماني مهرماه 1358 سرمربي تيم لرستان را در مسابقات قهرماني كشور بود و با اين تيم عنوان سوم كشور را پس از تهران و اصفهان كسب كرد و پس از آن هدايت اين تيم را در جام آقاخان بنگلادش در آبان همان سال بر عهده داشت. وي 5 اسفند 1387 به رحمت ايزدي پيوست.
سليماني نيز در بازي تاريخي 16 شهريور 1352 موفق شد 2 بار دروازه استقلال را باز كند. با این حساب 5 گل از 6 گل بازی تاریخی را باید به حساب لرها گذاشت!
رضا جايدري/ خرم‌آباد
نقش بزرگ لرها در پيروزي تاريخي 6 بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال

پرسپولیس 6 استقلال (تاج) صفر

گل‌ها: همایون بهزادی (50، 86 و 90)، ایرج سلیمانی (45 و 56) و حسین کلانی(32)
دور رفت اولین دوره جام تخت جمشید  16 شهریور 1352
داور: نیکولای پتری‌چیانو (رومانی)     ورزشگاه: آزادی
تماشاگر: 60 هزار نفر         اخطار  -       اخراج : -

بازیکنان پرسپولیس: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح‌نیا، رضا وطن‌خواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی(کاپیتان)، اصغر ادیبی، ایرج سلیمانی، مربی: آلن راجرز (انگلستان)

بازیکنان تاج (استقلال): منصور رشیدی(ناصر حجازی)، محمدرضا عادلخانی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگرجم، علی جباری(کاپیتان)، کارو حق‌وردیان، عزت جان‌ملکی، حسن روشن(هادی نراقی)، جواد الله‌وردی، جواد قراب، غلام‌حسین مظلومی(مسعود مژدهی)، مربی: زدراكو رایکوف (اهل صربستان)