شنبه گذشته تيم خيبر خرم‌‌آباد در ورزشگاه تختي اين شهر ميزبان مس رفسنجان بود كه در پايان برابر نماينده كرمان به تساوي بدون گل رسيد.
بر خلاف نظر برخي علاقه‌مندان فوتبال لرستان، كسب نتيجه تساوي برابر تيمي كه سابقه‌ي حضور در ليگ برتر را داشته و از پشتوانه مالي مطلوبي نيز بهره مي‌برد، آن هم در شرايطي كه خيبر بدون استفاده از چند بازيكن اصلي، يك سر و گردن از حريف برتر نشان داد، نتيجه مطلوبي محسوب مي‌شود.
"علي نيكبخت" سرمربي خيبر براي اين فصل تيمي ساخته كه "يك‌دست" است و به جاي قائم بر فرد بودن (اتكا به ستاره خاصي داشتن) تكيه‌ي وي بر تمامي دارايي خيبر از جمله جواناني جوياي نام است كه مطمئناً پس از چند بازي وكه به آن‌ها ميدان داده شود، كم‌تر از بازيكنان باتجربه‌ي اين تيم نخواهند بود.
نيكبخت نيك مي‌داند راه درازي در ليگ يك در پيش است و به كسب چند نتيجه‌ي موفقيت‌آميز در ابتداي فصل نمي‌توان دلخوش بود، لذا از آن‌جا كه انجام 38 بازي طي يك فصل فرسايشگر و سنگين است، وي در هر بازي با يك تير دو نشان مي‌زند و علاوه بر تغيير برخي از بازيكنان تركيب اصلي به منظور خوانده نشدن دست خيبري‌ها براي حريفان، سعي دارد تا از مصدوميت و محروميت آن‌ها نيز تا حد امكان جلوگيري كند.
پس بهتر است علاقه‌مندان و هواداران تيم خيبر از كسب نتيجه تساوي در بازي با مس رفسنجان مغموم نباشند و يقين بدانند كه تفكرات نيكبخت براي بازي‌هاي آتي و به اصطلاح خودمان «دانه پاشيدن براي تيم‌هاي رقيب»، در صورت تداوم تمرينات منظم و نيز حمايت‌هاي مالي و معنوي از اين تيم در آينده جواب خواهد داد.

خيبر خرم‌آباد؛ از چپ: فرزاد بهاري (كاپيتان)، محمدعلي نعمتي، علي صدرا، محمد پهلوان‌پور، امير منصوريان، فرشاد امامي، حسين جودكي، امين مهرزاد، حسين بهاروند، محمد ويزواري و ياسر درويشي
 
در مقايسه با تيم‌هايي كه وابسته به چند ستاره‌ي خاص هستند و به دليل مصدوميت يا اخراج در بازي‌هاي طول فصل، ممكن است شانس حضور در مسابقات مهم را از دست بدهند، خيبر اين شانس را دارد تا با بهره‌گيري دوره‌اي از بيش از 20 بازيكن طي فصل جاري، احتمال مصدوميت و محروميت آن‌ها را كاهش داده و از طرفي حريفان را در آناليز بازي و نفرات نماينده لرستان دچار اشتباه و سردرگمي نمايد.
لذا بايد از تفكرات مربي باتجربه‌ي سبزپوشان لرستاني طي 8-9 بازي اول حمايت كرد و آگاه بود كه هر گاه بازيكن جواني از تيم خيبر وارد تركيب اين تيم مي‌شود، بايد به خوبي مورد تشويق و حمايت تماشاگران قرار گيرد تا در بازي‌هاي آينده ضمن روحيه گرفتن، به عنوان سرمايه‌اي ارزشمند جهت كسب موفقيت مورد استفاده واقع شود.
حمايت تماشاگران از خيبري‌ها تا پايان بازي بسيار لازم و ضروري است و حتي اگر در چند بازي نيز اين تيم پيروز نشود، نبايد طوري عمل كرد كه فشار و بار رواني بازي‌هاي خانگي باعث گردد تا در كل فصل، اين موضوع روي كار آن‌ها در بازي‌هايي كه ميزبان هستند تأثيرگذار باشد و آن اتفاقي كه فصل قبل روي داد و تيم خيبر در بيرون از خانه نسبت به بازي‌هاي خانگي بسيار موفق‌تر و بدون استرس بازي مي‌كرد(همانند بازي با آلومينيوم اراك، بعثت كرمانشاه، كاسپين قزوين و ...) تكرار شود.
مطمئن باشيد هيچ كس به اندازه‌ي سرمربي تيم از وضعيت بازيكنان آگاه نيست و اوست كه به خوبي مي‌داند كدام بازيكن تمرينات بهتري را سپري كرده و يا از نظر روحي و رواني در سطح بالاتري نسبت به سايرين براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم را دارد.
به خاطر داشته باشيم كه اكثر هواداران اين تيم در ابتداي فصل فقط خواهان سقوط نكردن خيبر بودند و اين سرمربي خيبر بود كه هنگام رضا جايدريبازي اول اين تيم قول داد خيبر جزء مدعيان صعود به ليگ برتر باشد نه در زمره‌ي تيم‌هايي كه براي سقوط نكردن مي‌جنگند، پس بهتر است سطح انتظارمان را در حد معقول نگه داريم و باعث نشويم كه با اشتباه برخي از هواداران متعصب كه از ديد خود به مسابقات مي‌نگرند، از هدف اصلي كه كسب موفقيت در بازي‌هاي آتي است، دور شويم.
 
رضا جايدري / خرم‌آباد
 

فهرست كامل بازيكنان اين فصل خيبر خرم‌آباد با شماره پيراهن، جهت آشنايي بيش‌تر تماشاگران و هواداران با بازيكنان تيم:

1- محمدصادق نادرپور (دروازه‌بان)
2- حسین بهاروند
3- مسلم پروانه‌پور
4- محمد ویزواری  (اهل گرگان) – باشگاه قبلي: شاهين بوشهر
5- فرشاد امامی‌شيخ‌آبادي
6- فرزاد بهاری
7- پویا عالیخانی‌چگني
8- یاسر درویشی‌علم
9- سجاد خسروی‌چگني
10- علی صدرا
11- حسین جودکی
12- محمدعلی نعمتی (اهل گرگان) (غير بومي) – باشگاه قبلي: اتكا گرگان
13- مسعود ستاری
14- رضا حاتمی  (اهل همدان) – باشگاه‌هاي قبلي: فولادنوين اهواز و الوند همدان
15- حمید گلزاری‌امجد (اهل همدان) – باشگاه قبلي: الوند همدان
16- محمد هدایتی
17- مهدی عبدی
18- امیر منصوریان
19- محمد پهلوان‌پور  (اهل گرگان) – باشگاه‌هاي قبلي: ايرانجوان بوشهر و ابومسلم خراسان
20- مهدی سهرابی
21- محمود قائدرحمتي
22- مصطفی علیخانی
23- میثم جهانگیری
24- صمد قبادی
25- امین مهرزاد (اهل نهاوند) - باشگاه‌هاي قبلي: فولادنوين اهواز، سايپامهر كرج و عقاب تهران (دوره سربازي)
26- امیر محمدی
27- محمد بیرانوند
28- محمد امرایی
29- امیر سپهوند
30- علی بازگیر
31- آرمان رشیدی (دروازه‌بان)
32- پژمان سوری
33- محمد ابراهیمی