یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برخلاف بازی‌های فصل گذشته، خیبر در اولین بازی خود در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با سیستم 4-4-2 در زمین مسابقه حضو پيدا كرد.
در اولین بازی فصل خیبر‌، بازیکنان لرستانی به معنای واقعی یک تیم بودند و به خوبی فعل خواستن را صرف کردند.
دوندگی‌های بی‌وقفه، پوشش‌های به موقع، استفاده از توپ‌های پشت مدافعین کناری پارسه که سنگین به نظر می‌رسیدند، در کنار اشتباهات حداقلی بازیکنان، نتیجه‌ای امیدوارکننده برای سبزپوشان لرستاني رقم زد.
حضور محمد ویزواری در قلب خط دفاع خیبر، ستون محکم و قابل اتکایی برای این تیم محسوب می‌شود. ویزواری با هوش بالا و تسلط بر روی توپ‌های زمینی و هوایی، بازی چشم‌نوازی به نمایش گذاشت.
محمد پهلوان مهاجم بلند‌بالای خیبر ضمن به ثمر رساندن یک گل زیبا، بارها مدافعین کند پارسه را آزار داد. در کنار ویزواری و پهلوان‌، حمید گلزاری و امیر منصوریان بازی تاثیرگذار و زیبایی از خود ارایه دادند.
علی نیکبخت با استفاده از خصوصیت ذاتی لرها در بازی درگیرانه و دوندگی بی‌امان به خوبی از این حربه استفاده کرد و نواقص تاکتیکی خیبر به دليل عدم هماهنگي بازيكنان جديد با تيم، پشت بازی جسورانه و فیزیکی آن‌ها پنهان ماند.
کمبود یک پلی‌میکر در میانه‌ی زمین خیبر به وضوح مشهود بود. فرشاد امامی که توانایی بازی در چند پست را دارد با دوندگی‌های زیاد، وظیفه داشت مانع از بازی‌سازی هافبک‌های خلاق پارسه شود.
در نیمه‌ی دوم و از دقیقه‌ی 70 به بعد عملاً ميانه‌ي زمین در اختیار بازیکنان پارسه بود و چند موقعیت مسلم گلزنی بر روی دروازه ‌ی خیبر خلق کردند که با بی‌دقتی توپ‌های‌شان به گل تبدیل نشد.
خیبری‌ها که سال قبل نیز با استفاده از اوت‌های دستی بلند امیر منصوریان و همچنین ضربات کاشته بارها به گل رسیده بودند، در مقابل پارسه نیز به خوبی از این ترفند استفاده کرده و دو گل یاسر درویشی و محمد پهلوان حاصل همین شیوه بود.
این برد شیرین نباید باعث غرور بازیکنان خیبر و چشم بستن بر روی نقاط ضعف این تیم شود. خستگی و چند پاس اشتباه در 15 دقیقه‌ی آخر مسابقه و تعلل دروازبان و مدافعین خیبر، دو موقعیت صددرصد را در اختیار تیم پارسه قرار داد و در حالی که نفس‌های تماشاگران در سینه حبس شده بود، با خوش‌شانسی لرستانی‌ها ضربات نهايي بازيكنان بي‌دقت پارسه از بالای دروازه‌ي خيبر به بیرون رفت.
بازی تاثیرگذار و مثبت بازیکنان تازه به خدمت گرفته‌ی خیبر نشان از شناخت عمیق علی نیکبخت از تیم و توانایی بازیکنانش دارد.
 
حواشی‌ و نكاتي از بازی خیبر خرم‌آباد و پارسه تهران

حواشی
* نیروی انتظامی در حفظ و برقراری امنیت تلاش چشم‌گیری داشت. بی‌انصافی است از برنامه‌ریزی و زحمات سرهنگ "حسين نجفي" فرمانده شهرستان، سرهنگ دوم "محمد ملکشاهی" جانشین وي و تمامی نیروهای تحت امرشان سخنی گفته نشود.
* آن طور که انتظار می‌رفت از این مسابقه استقبالی قابل توجهي صورت نگرفت و اکثر صندلی‌ها روبه‌روی جایگاه خالی از تماشاگر بود. شايد پخش زنده‌ي بازي از شبكه افلاك دليل اصلي اين موضوع باشد.
* در حالی که هر دو تیم آماده‌ی حضور در زمین بودند کمک‌داورها به دلیل نداشتن پرچم 15 دقیقه منتظر ماندند تا عوامل هیات فوتبال لرستان پرچم‌های متعلق به هیات را در اختیار داوران قرار دادند. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که همراه داشتن پرچم وظیفه کمک داورها است!
* بی‌مهری‌ها نسبت به بهروز وثوقي‌راد ليدر تماشاگران باعث شد در نیمه‌ی دوم این لیدر محبوب خداحافظی خود را از جمع لیدرهای این تیم اعلام کند. در حالی که سکوها تحت تاثیر و تحت کنترل وثوقی بود با خروج وی از ورزشگاه عملاً شور و تشویق تماشاگران فروکش کرد.
* تماشاگران لرستانی چندین مرتبه با سر دادن شعار‌: فرشاد آقای گل‌، سرمربی پارسه را تشویق کردند، پیوس در مصاحبه‌ی پایان مسابقه از مردم لرستان به نیکی یاد کرد و بابت تشویق‌ها تشکر کرد. در حالی که تیم پارسه شکست سنگینی را پذیرا شده بود، فرشاد پیوس صبورانه و با خضوع در کنار هوادارانش ایستاد و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت.

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1394-05-27 10:11
برد تیم محبوب مون خیبر رو به همه لرستانیها تبریک میگم
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-05-27 12:08
اميدوارم در بازي خانگي بعدي خيبر خرم اباد مقابل مس رفسنجان شاهد حضور پرشمارتر هواداران باشيم. سيستم روشنايي ورزشگاه تختي كه مشكلي ندارد چرا در اين گرماي طاقت فرساي تابستان بازيها مثل ليگ برتر ساعت هفت برگزار نميشود؟!
نقل قول کردن
#3 لرستان 1394-05-27 12:33
بازی عالی بود!
من نمید ونم چه علتی داره نیروی انتظامی اجازه نمیده آب معدنی ببریم داخل ورزشگاه؟! من دوتا خریده بودم و گذاشته بودم یخ ببند واسه بازی! ازم گرفتنش انداختن داخل سلطل آشغال!!! داخل ورزشگاه که همش آب لوله و گرم!! ولا من ورزشگاه آزادی رفتم بازی های جام باشگاه ها رو هم رفتم چنین چيزي ندیدم!!! :sad:
نقل قول کردن
#4 میلاد مرادی 1394-05-27 14:00
برد شیرینی بود دلیل خالی بودن صندلی ها روبرو جایگاه افتاب سوزان بود کاش بازیها یک ساعت دیرتر انجام میشد اما مطمئن باشید اگر خیبر خوب نتیجه بگیره و هوا هم رو به خنکی برود ورزشگاه پر از تماشاگر میشود خیبر پرطرفدارترین تیم غرب کشوراست.
نقل قول کردن
#5 احسان 1394-05-27 14:31
درود بر خیبر
نقل قول کردن
#6 رضا مرادي 1394-05-27 17:06
عه خورموه دوست دارم توني همه كس وكارم عه خورموه دوست دارم
نقل قول کردن
#7 خیبری 1394-05-27 19:20
البته ساعت نا مناسب بازی... گرمای وحشتناک و طاقت فرسا ..بازی در روزهای بین هفته ... جلوگیری از آوردن آب به ورزشگاه و اطلاع رسانی ضعیف هم میتونست از دلایل کمبود تماشاگر باشه
نقل قول کردن
#8 دوست عزیزی 1394-05-28 21:12
لطفا از بهروز دعوت کنید که مجددا برای حمایت از تیم خیبر به
ورزشگاه بیاد انصافا بدون بهروز ورزشگاه رفتن و تماشای فوتبال
حال گیر و کسل کننده است....
نقل قول کردن
#9 محمد© 1394-06-08 12:19
سلام به همگی لطفا تمام تماشاگراني که برای دیدن بازی میان تنها تیم رو تشویق کنن واز فحاشی به داور و بازیکنان تیم رو به رو خود داری کنن چون رفتار ما معرف شهر و استان هست وای کار های زشت باعث شناخت بد از شهرمون و همچنین محرومیت نیم میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا