یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نارضايتي بيش از 97 درصد شركت‌كنندگان در نظرسنجي عملكرد شوراي شهرهاي لرستان با پايان يافتن فرصت شركت در نظرسنجي در مورد ميزان رضايت شهروندان شهرهاي استان لرستان از عملكرد شوراهاي شهرشان، نتايج نهايي اين نظرسنجي حكايت از ناراضي بودن اكثر شهروندان در اين خصوص دارد.
به گزارش يافته، جمع‌بندي مجموع پيامك‌هاي ارسال شده توسط شهروندان 6 شهر استان لرستان، حكايت از عدم رضايت اكثريت قريب به اتفاق مردم از عملكرد اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها دارد.
از اسفندماه سال گذشته پايگاه خبري يافته اقدام به برگزاري نظرسنجي پيامكي در مورد رضايت مردم شهرهاي لرستان از عملكرد اعضاي شوراي شهر نمود كه در پايان 217 پيامك جهت شركت در نظرسنجي ارسال شد.
با توجه به اين كه در برخي شهرها تعداد آمار پيامك زير 5 مورد بود، اين شهرها از فهرست حذف شدند و به آمار باطله اضاف گرديدند كه در مجموع 181 راي در مورد شهرهاي خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر، دلفان، كوهدشت و اليگودرز، نشان مي دهد كه 97.2 درصد جامعه آماري از عملكرد يك و نيم ساله شوراهاي چهارم در شهرهاي‌شان ناراضي بوده و فقط 2.8 درصد در اين زمينه رضايت دارند.
جدول ميزان آرا نظرسنجي در 6 شهر لرستان:

ميزان رضايت مردم لرستان از عملكرد اعضاي شوراي شهرها

شهر

خير

(ناراضي هستم)

بله

(رضايت دارم)

خرم‌آباد

82

4

بروجرد

28

0

پلدختر

27

0

دلفان

23

0

كوهدشت

10

0

اليگودرز

6

1

* تعداد آرا باطله: 36 مورد (كه در جدول منظور نشدند)
 
نتايج نشان مي‌دهد اكثريت كساني كه در آن شركت نموده‌اند در هيچ شهري از استان لرستان، از عملكرد نمايندگان خود در شوراها راضي نيستند و اين زنگ خطري جدي براي اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها در مورد لزوم تجديد نظر براي خدمت‌رساني به مردم داشته و نيز هشداري است براي آن دسته از نمايندگاني كه سعي دارند در دوره‌ي آينده نيز داوطلب عضويت در شوراهاي شهر خود شوند.
با توجه به اين كه نظرسنجي براي اولين بار صورت مي‌گيرد از طرح جزييات دلايل رضايت يا عدم رضايت شهروندان و پي‌گيري آن صرف نظر مي‌نماييم اما آن‌چه مشخص است، عدم ثبات مديريت شهري و تغييرات مكرر شهردارها، مي‌تواند دليل اصلي نارضايتي مردم لرستان از عملكرد نمايندگان‌شان در شوراهاي اسلامي شهرهاي ذكر شده باشد.
از سوي ديگر، شايد به زعم مردم عملكرد ضعيف برخي از شوراها، باعث شده كه آن‌ها رغبتي به هزينه كردن 11 ريال براي ارسال پيامك در مورد عملكرد شوراها نداشته باشند و به همين دليل استقبال عمومي از نظرسنجي صورت نگرفته است!
هر چه هست، آمار را بدون دخل و تصرف يا افزايش و كاهش، به منظور استفاده اعضاي شوراهاي شهر و نيز مردم، منتشر نموديم در حالي كه اگر قصد تخريب داشتيم مي‌توانستيم آمار را به دروغ بالاي هزاران نفر ذكر كنيم اما ترجيح داديم، صداقت را در نظرسنجي‌هاي عمومي مد نظر قرار دهيم تا كمكي به پيشرفت استان كرده باشيم.
نظرسنجي بعدي يافته در مورد "انتخاب بهترين نماينده از بين 9 نماينده لرستان در مجلس شوراي اسلامي" است كه اگر مايل بوديد مي توانيد در آن شركت كنيد.
با اين توضيح كه چون سيستم نظرسنجي شامل عدد 1 تا 9 براي 9 نماينده تعريف شده است، لذا فقط مي‌توانيد عددي كه مد نظرتان را ارسال كنيد و در صورت نوشتن متن، نظر شما به صورت اتوماتيك جزء آراء باطله محاسبه خواهد شد.
براي اطلاع بيش‌تر و شركت در نظرسنجي عملكرد نمايندگان لرستان در مجلس شوراي اسلامي به پست مربوط به اين مطلب كه در اخبار برگزيده (نوار متحرك بالاي سايت) يافته قرار دارد. مراجعه كنيد.
 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا