یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هنگام مراجعه شماري از هم‌استاني‌ها به برخي از ادارات يا شركت‌ها و نهادهاي خدماتي، بارها ديده‌ايم يا شنيده‌ايم وقتي برخي از مراجعه کنندگان در پی احقاق حق خود بوده‌ و از امروز برو فردا بیاي رؤسا و كارمندان خسته شده‌اند و لذا با اصرار بخواهند مشکل‌شان را حل كنند، از زبان مسوولین آن اداره می‌شنوند که: «اصلاً جناب‌عالی چکاره مملکتی؟! خودت با زبان خوش برو بیرون تا ندادم بیاندازنت بیرون!»
جل‌الخالق! در نظام اسلامي ما كه مديران بايد افرادي متعهد، صبور و كار راه‌انداز مردم باشند، برخي از آن‌ها شرايطي را به وجود آورده‌اند كه حتماً باید کاره‌اي در اين مملکتی باشی تا در ادارات کارت پیش برود! 
در این‌گونه موارد هیچ‌گاه به این که ارباب رجوع، همشهری و یا هموطن‌مان است و به عنوان یک شهروند باید احترامش نگه داشته شود نگریسته نمی‌شود و چنان كبر و غروري چنين مسوولاني را فرا گرفته كه نعوذبالله گاهي هيچ كس را به آدم حساب نمي‌كنند! غافل از اين كه برخي از اين همين‌ها خودشان تا ديروز جزو شهروندان و مردم عادي بوده‌اند و طعم سختي و فقر را چشيده و يا هنگام مراجعه به اداره‌اي، لابد به ياد دارند كه اگر كارشان انجام نشده، چقدر ناراحت شده‌اند و نااميدانه از آن‌جا بيرون رفته‌اند!
این که فرهنگ مطالبه‌گري به خصوص در استان ما هنوز جا نيفتاده و مردم گاهي با افراط در مسائلي نظير طايفه‌گري و جناح‌بازي، خودشان در انتخاب و انتصاب چنين افرادي مقصر اصلي هستند درست، اما نبايد فراموش كرد كه معني و مفهوم اصلي پست و مقام گرفتن، يعني قبول كردن "نوكري و غلامي" مردم، نه فخر فروختن و برخورد تند كردن با آن‌ها!
حتماً شنيده‌ايد كه گاهي كارمندان قديمي مي‌گويند: «من نوكر دولت هستم». آن زمان "كارمند دولت" را "نوكر" مي‌گفتند. اين ضرب‌المثل از دوره‌ي قاجار تا چند دهه پيش براي كساني كه مواجب‌بگير دولت بودند به كار مي‌رفت و قاعده و اصول آن نيز بر اين بود كه بايد نوكري مردم را از طرف دولت انجام دهي تا حقوق و مواجب تو پرداخت شود.
وقتي ظرف يك ماه اخير چند برخورد ناشايست از سوي عده‌اي به اصطلاح مسوول را با شماري از هم‌استاني‌هاي شريف‌‌مان ديديم، بسيار متأسف شديم و حتي اين موضوع را به استاندار محترم لرستان اطلاع داده و از ايشان تقاضا نموديم افرادي را به برخي مسوولان ادارات فراموش كرده‌اند نوكر و غلام مردم هستندصورت نامحسوس مسوول بررسي برخورد شماري از اين مسوول‌نماها هنگام مراجعه مردم به ادارات نمايند، تا حقيقت مطلب دست‌شان آيد.
به همين دليل دست به قلم برديم تا به مردم عزيز اطلاع دهيم:
اين مديران و معاونان و .... نوكر و غلام من و شما هستند، پس اگر خواسته غيرقانوني و ناموجهي نداريد، به جاي عجز و التماس در مقابل برخي از اين‌ها كه با التماس به برخي نمايندگان مجلس و غيره پست و مقام را با هزار زور و تمنا به دست آورده‌اند، هم‌چون ارباب و رئيس‌شان رفتار كنيد چرا كه در حقيقت شما ولي‌نعمت اين‌ها هستيد و اگر شما مردم نباشيد، اين‌ها مي‌خواهند چگونه نان بخورند و حقوق بگيرند؟!
از طرفي، هر گاه خواسته‌اي مشروع و قانوني داريد و كساني تحت عنوان مدير، معاون يا مسوول فلان بخش اداره‌اي، با شما برخورد بدي مي‌كنند، از حق خود نگذريد و با مراجعه به بازرسي اين نهاد، سازمان بازرسي استان؛ بازرسي استانداري لرستان و دستگاه قضايي و ... حتماً شكايت خود را از اين قبيل افراد مطرح كنيد تا فكر نكنند مديريت، فقط راه ندادن مردم به اتاق خود، داشتن چهره‌اي عبوس و گفتن جمله‌ي «امروز برو، فردا بيا» است!
هر كس مسووليتي و منصبي گرفت، هر جا، هر ساعت و هر لحظه بايد پاسخ‌گوي مردم باشد و اگر نمي‌تواند، لطفاً منصب قبول نكند چون در غير اين صورت مشخص است اين پيراهن به تن او گشاد است و از راهي ناصواب به آن دست يافته است!
پس هر كس به شما گفت: «اصلاً تو چکاره‌ي مملکتی که نظر می‌دهی؟!»، اگر حق با شماست، جلوي جمع به وي تفهيم كنيد كه شماي مراجعه‌كننده رئيس و ولي‌نعمت او هستيد و اين قبيل افراد فقط واژه‌ي مدير و معاون و ... را به عنوان غلام و نوكر من و شما يدك مي‌كشند كه پس از مدتي هم بايد آن را به نفر بعدي تحويل دهند؛ درست مثل زماني كه قبلي‌ها منصب را به اين‌ها سپردند و پس از دوران كوتاه مسووليت، اين شخص مي‌ماند و مردمي كه دوباره بايد برود و بين آن‌ها زندگي كند! آن موقع است كه همه به خاطر مي‌آورند كه چطور آدمي بوده است، زيرآب‌زن، حسود، مغرض، بد اخم، جواب كسي را نده، كار راه ننداز و يا برعكس؛ مردمي، خوش‌رو، توانمند و ... كه در اين صورت همچون جاويدنام مرحوم "علي‌محمد ساكي" شهردار فقيد خرم‌آباد يا  زنده‌ياد "محمد‌علي احتشامي" شهردار فقيد بروجرد، به تاريخ خواهند پيوست و جاودانه مي‌شوند.
فرهاد  داودوندي و رضا جايدري
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 ف.س 1393-12-13 12:52
جناب داودوندی و جناب جایدری ارجمند . دقیقا به مسائل بسیار صحیحی متذکر شدید . کاملا درسته کسی که به کاری مشغول میشه فکر میکنه باید مورد پرستش باید قرار بگیرن . چون مسؤلین ادارات برای خود پرستشگاه درست کردن . فقط به این افراد غافل از انسانیت همان را بس است که در حکم کارگزینی خود شماره مستخدمین را رؤیت بکنند . یعنی به واسطه مردم ادارات و کارمندان و بیمارستانها و مدلرس و .... شکل میگیرد. به خاطر این مطلب صحیح اجتماعی از شما بسیار سپاسگزارم
لطفا از این دست موضوعات مرتبط با مسائل اجتماعی زیاد کار شود
نقل قول کردن
#2 نیوز 1393-12-13 13:11
سلام با اجازه باز نشر شد
نقل قول کردن
#3 یاس 1393-12-13 13:44
با سلام خدمت همه ی دوستان و به خصوص سایت یافته که بسیار فعال عمل کرده تا کنون...
بنده شهروند لرستانی هستم که به مشکلی که در این مطلب ارئه شده دچار شده ام متاسفانه... نمیدونم چرا بعضی از این مدیران همش فکر میکنند که همه ی ماها و ورزشکار ها باید هرچه که آنها میگویند رو فقط بگیم چشم!
به استانداری هم که مراجعه میکنیم ولی متاسفانه بازهم جمله ای که همیشه می گویند "باشد حتماً پیگیری میکنیم!" را میشنویم ولی از عمل به این سخن خبری نیست که نیست یا به قول قدیمی ها : شتر دیدی ندیدی!
به خدا نمیدونیم دیگه چیکار کنیم ، هیچکسی به دادمان نمیرسه حتی استانداری استان آخه همش دست به سرمان میکنند.
مطبوعات هم که بعضا بازیچه دست آنها هستند چرا فقط مواردی که به ضرر مدیران نباشد را چاپ میکنند چه مگر سایت خبری مانند یافته که شهامت انتشار این خبرها را داشته باشد...
خدا نگهدارتان باشد ، کاش مدیران و مسئولان هم قدری از شما یاد بگیرند شاید این استان پیشرفت کنه نه پست رفت!
نقل قول کردن
#4 رضا شاکرمی 1393-12-13 13:44
جناب آقای داوودوندی و جناب آقای جایدری فوق العاده زیبا نوشتید، انشاالله خداوند به شما توفیق روز افزون و سلامت عنایت کنه که به همین شکل بدون ترس و رک حرف ملت را به گوش مسولین برسونید. موفق و موید باشید،انشاالله. ..
نقل قول کردن
#5 فرشید گله داری 1393-12-13 13:54
با سلا م جناب قاسمی عزیز باعرض ارادت خدمت شما عرض کنم در تماس یکی از شهروند ان با شما مبنی بر بنده شما در جواب ارزش خبر را به روز بودن عنوان کر دید اتفاقا نظر من هم این بود ولی همین سوال را بارها بدر بنده از من می برسد بنده نظری در مورد این که از چه کسی خط می گیرید ندارم ولی از بس به همه گفتیم نوکر وچاکرتیم باورشان شد که واقعا نوکر شان هستیم قابل توجه اقای جایدری حق دادنی است یا گرفتنی در مورد خود به این نتیجه به امید این...... این نیست رسمش بنده کورم شما چرا؟
نقل قول کردن
#6 مجی 1393-12-13 14:21
با سلام قدرت همین طوریه هر کی ب قدرت می رسه باید خیلی ادم قوی باشه وگرنه جذب قدرت میشه و سری فاسد می شن :sad:

واقعا برای بعضی مسولین متاسفم که ب جای حل مشکلات فقط ب فکر پر کردن جیب خودشون هستن موندم فردای قیامت چ جوابی می خوان بدن
نقل قول کردن
#7 حاج محمد 1393-12-13 15:52
سلام : نباید در برابر میز وصندلی سر تعظیم فرود آورد وانرژی خود را صرف گرم کردن آنان کرد چون به حال آنها هیچ تأثری ندارد وهمانا سردوبی تحرک هستند این فرصت را نباید از دست داد خدمت به مردم که با پول مالیات آنان قدرت زودگذری را اعطاءنموده تاشاید قدر عافیت را بدانیم چه خوب است هر کسی که مسئول خدمت است در زمان مراجعه ارباب ورجوع لحظه ای خود را جای آنها بگذرد وسپس پاسخ دهد متآسفانه بجای اجرای قانون آن را تعریف می کنند .
نقل قول کردن
#8 ایمان مظفری 1393-12-13 22:51
باسلام . متاسفانه به کرات مشاهده میشود که مدیران ارشد لرستان از منابع وامکانات بیت المال برای تشدید موقعیت خود سوء استفاده میکنند و این بار فقط به عنوان یک نظر دهنده وارد شدم و نظر دادم ولی در صورت تکرار و مشاهده مطمئنا با سند و مدرك موارد سو استفاده از بیت المال دفاع را آشكار نمود ؛حال برادر باشد یا دوست. تشکر
نقل قول کردن
#9 شهروند 1393-12-14 08:02
دستتون درد نکند لطفا این موضوع را به صدا و سیما منتقل کنید و طی برنامه های مختلف اطلاع رسانی بفرمایید بخصوص در مورد مدير دو دستگاه که حالا اسمشونو نمیبریم خدا وکیلی فکر میکنن از آسمون افتادن آقا حتی قانونی را بهشون یاد آوری میکنی زود میگه بدم ......
نقل قول کردن
#10 امن 1393-12-14 18:20
غیر ازاین که فرمودید درقبال انجام وظایف، توقع مادی ازارباب رجوع، متاسفانه به شدت رواج يافته است!!
نقل قول کردن
#11 سعید 1393-12-15 20:30
سلام دوستان عزیز. برخورد نادرست از طرف کارمندان ادارت با ارباب رجوع یا مشتری بسیار ناپسند است.اما ریشه این برخوردها را نیز باید در نظر گرفت. در استان ما فرهنگ غالب مراجعین ادارات این است که اگر داد و فریاد و فحاشی کنی زودتر جواب می گیری که این رویه باعث شده تا برخی از مراجعین به جای پیگیری قانونی درخواستهای خود ابتدا به ساکن از این ترفند استفاده کنند و این موضوع بر فضای کلی ادارات استان سایه افکنده و حقوق مشتریان مقید به اصول شهروندی نیز به واسطه تنش موجود در ادارات ضایع می شود. بناربراین به همان میزان که برخورد بد کارکنان ناپسند است برخورد نادرست مراجعین نیز غیر قابل قبول است. لذا پیشنهاد می شود در این خصوص با مداقه بیشتری به موضوع پرداخته شود.
_________________________
يافته: سلام و سپاس. نظر شما كاملاً درست است. مراد اصلي از اين نوشته برخي مديراني نامردمي هستند كه انگار از دماغ فيل افتاده‌اند و حتي از پاسخ دادن سلام ارباب رجوع ياديگران نيز عاجز بوده و آداب معاشرت اجتماعي بلد نيستند، آن وقت مشخص نيست بر اساس چه معياري براي چنين مناصبي در نظر گرفته شده‌اند.
در جلسات خصوصي با 2 استاندار قبلي و اين هفته نيز با استاندار كنوني اين مطلب را به آن‌ها منتقل كرديم كه مردم لرستان خوهاهن تعريف ملاك و معيارهاي مختلفي براي انتصاب يك مدير هستند و مي‌خواهند بهتر فرد يك مجموعه مدير باشد(چه از نظر سابقه كاري، چه تخصص، چه تعهد، چه تدين و چه برخورد صحيح با مردم) اگر هم كسي در اين زمينه 100 نشد، مردم به مديري با نمره 70 نيز راضي هستند نه اين كه كسي كه حتي نمي‌تواند منزل شخصي خود را مديريت كند، مسوول يكي از دستگاه‌هاي اجرايي كهك استان شود.
تكليف اراباب رجوع زورگو و هتاك نيز مشخص است ...
در ضمن، مراد و مقصود ما از اين نوشته مدير خاصي نيست و كلاً به نحوه انتصاب مديران معترض هستيم.
ان‌شاء‌الله اولين كار اين است كه از سال آينده با تدابيري فرهنگي، دست برخي نمايندگان را از اين دخالت‌ در انتصاب‌ها كوتاه كنيم و بعد به سراغ ساير آفت‌هاي انتصابات خواهيم رفت تا بالاخره مردم لرستان نيز روزي همچون اكثر استان‌هاي توسعه‌يافته، مرديران كارا، غيرسياسي، توانمند و مردمي را در رأس ادارات استان خود مشاهده نمايند.
نقل قول کردن
#12 وحید یامینی 1393-12-18 13:02
باسلام.واقعا باید بگویم افرادی که پست ومنصب میگیرند نه تنها در لرستان بلکه در استان های دیگر که بنده خودم با چند مسئول در استان های دیگر برخورد داشته ام چنان بنظر میرسد که انگار این میز تمام این دنیایی (که البته هست) و تمام دنیای آخرت آنها نیز هست البته هنگامی که به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک میشویم رفتار بعضی مدیران که قصد کاندیداتوری دارند از این رو به آن رو میشود نه از لحاط اینکه کار مردم را راه بیندارند بلکه از لحاظ برخورد با ارباب رجوع.خداوکیلی من خودم یک مدیر را که اخیرا باایشون ملاقات داشتم جلوی ارباب رجوع ها بلند میشد و با رویی خوش با آنها رفتار میکرد وقتی ماجرا را پیگیر شدم فهمیدم که جناب مدیر فکر های دیگری در سر میپروراند و آن هم مجلس شورای اسلامی است.باید به کلیه مسئولین یادآور شد که این دنیا گذرا و دنیای آخرت است که گذرا نمی باشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا