یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پي افزايش مجدد قيمت نان‌هاي سنگگ، بربري و ... در نقاط مختلف استان، مردم اكثر مناطق فقيرنشين شهرهاي استان لرستان با مشكل تهيه نان كه غذاي اصلي آنان بوده مواجه شده‌اند.
در پي افزايش قيمت نان: خوردن سنگكي براي سكنه محلات فقيرشنين خرم‌آباد آرزو شد!به گزارش يافته، به طور مثال در بخش‌هاي غربي محلات پشت بازار و درب دلاكان خرم‌آباد كه به فاصله ي هر 50 متر حدوداً يك نانوايي قرار دارد، اكنون مدتي است كه نانوايي‌هاي سنگگ و بربري با كاهش و ريزش شديد مشتري مواجه شده‌اند و در شرايطي كه تا چندي پيش هر دانه نان سنگگ را 400 تومان مي‌خريدند، اكنون اين قيمت به هزار تومان افزايش يافته و قدرت خريد مردم بسيار پايين آمده است.
بايد اذعان داشت در چنين مناطقي، غذاي اصلي مردم نان است و لذا مسوولان شهر و استان بايد فكري به حال قيمت نان در نقاط مختلف شهر بنمايند چرا كه ممكن اين افزايش قيمت تأثيري بر تعداد مشتري‌هاي نانوايي‌هاي سنگگ يا بربري در ساير نقاط شهر كه سكنه‌ي آن‌ها از وضعيت مالي بهتري بهره مي‌برند نداشته باشد، اما به يقين در برخي از نقاط شهر، اينك خوردن سنگگ يا بربري براي كودكان خانواده‌هاي مستضعفف به يك آرزو بدل شده است!
اگر اين روزها گذارتان به نانوايي‌هاي اين محلات افتاده باشد صف خلوت نانوايي‌هاي سنگگ و بربري و صف شلوغ لواش و تافتنون در خرم‌آباد بدجوري توي ذوق مي‌زند!
در اين رابطه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان به خبرنگار گفت: قیمت نان فقط در نانوایی‌های آزادپز فقط 20 درصد افزایش یافته است.
فرشاد بهاروند افزود: در سطح استان هزار و 869 نانوایی وجود دارد که 20 درصد آن‌ها آزاد‌پز هستند.
وی اظهار داشت‌: قیمت نان در نانوایی هایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند تغییری نکرده و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم.
بهاروند با بیان این که همه نانوایی‌ها ملزم به رعایت عدم کم‌فروشی ،میزان وزن و رعایت اصول بهداشتی در پخت نان هستند اظهار داشت: در این زمینه بازرسی مستمر از تمام نانوایان استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به کمبود بارندگی‌های امسال اظهار داشت: سال آینده به اندازه بیش از 9 ماه گندم در سوله‎ها ذخیره و 30 تن گندم وارداتی خریداری شده است.
بهاروند با اشاره به این که سازمان غله و خدمات بازرگانی در اواخر اردی‌بهشت ماه سال آینده شروع به خریداری و ذخیره گندم می‌کند، تصریح کرد: حدود هزار و 180 تن گندم در سوله‌ها ذخیره است و اگر سال آینده برداشت گندم نداشته باشیم، با کمبود مواجه نمی‌شویم.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: برای ایام نوروز در ورودی‌های شهر و تمام پارک‌ها نانوایی‌های سیار فعال می‌شوند و کشیک های بازرسی در سطح استان حضور دارند.
علي رغم اظهارات مدير كل غله لرستان، مردم خرم‌آباد اخيراً از افزايش مجدد بهاي نان به بهانه آزادپز بودن بسيار گله‌مند هستند و مي‌لبد مسوولان استان با توجه به شرايط اقتصادي نامناسب اكثر مردم لرستان، در اين زمينه اقدامي نمايند چرا كه 4 سال است قيمت يارانه تخصيصي نان و كلاً يارانه پرداختي به مردم ثابت مانده اما مدام به قيمت نان و حامل‌هاي انرژي افزوده مي‌شود!
 

دیدگاه‌ها  

#1 نیما 1393-12-20 14:34
وقتی از یک نانوا شنیدم که مردم بدلیل نداشتن پول تقاضای دادن حبوبات و...به جای پول نون شدن ایا باز هم گرون کردن نون کار درستیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا