اكثر اهل رسانه (مطبوعات و خبرگزاري‌ها) لرستان تقريباً به صورت روزانه در فضاي مجازي به گشت و گذار و مي‌پردازند و سايت‌هاي استاني را ورانداز مي‌كنند.
اما در اين بين اكثر آن‌ها به يك نكته اذعان دارند و آن اين كه شهرستاني خاص در لرستان وجود دارد كه همه سايت‌هاي خبري آن (به جز يكي) فاقد مجوز هستند و به صورت غيرقانوني اقدام به فعاليت خبري مي‌نمايند.
علاقه به سرقت اخبار و مطالب توسط سايت‌هاي بي‌مجوز يك شهر خاص در لرستاناگر چه بارها توسط مسوولان قضايي و رسانه‌اي كشور هشدار داده شده كه كساني كه مجوز ندارند حق فعاليت در عرصه اطلاع‌رساني را ندارند و گاه با آنان برخورد نيز شده و فيلتر مي‌شوند، اما حقيقت امر اين است كه اين قبيل گردانندگان سايت‌ها به خوبي دريافته‌اند كه عزم و اراده‌ي جدي براي برخورد يا آن‌ها وجود ندارد و به قول معروف مسوولان و قانون را با اين عمل خود به هيچ مي‌پندارند!
 از آن‌جا كه هدف اصلي گردانندگان اين سايت‌هاي خبري فاقد مجوز، كسب درآمد، پول و تبليغ از اين راه است، به هيچ‌گونه تعهد اخلاقي نيز پاي‌بند نيستند و چه بسا اگر براي گرفتن مجوز اقدام كرده باشند، عدم صلاحيت آن‌ها مانع از كسب مجوز شده باشد.
اين قبيل سايت‌ها سعي مي‌كنند با پايمال كردن زحمات ساير فعالان رسانه‌اي لرستان و كپي مطالب بدون ذكر منبع از خبرگزاري‌هاي سراسري و نيز سايت‌ها و وبلاگ‌هاي استاني، بازديد سايت خود را بالا اعلام كرده و از اين راه درآمدي به جيب بزنند.
همان طور كه عرض كرديم هدف اين سايت‌هاي بدون مجوز، فقط كسب درآمد است، لذا ذكر منبع كه از اصول كار حرفه‌اي رسانه‌هاست براي آن‌ها كه صلاحيت حضور در اين عرصه را ندارند، ارزشي ندارد و با جمع‌آوري مطالب پربيننده‌ي سايت‌هاي ديگر به دنبال سركيسه كردن ادارات و نيز مردم و بازاري‌ها تحت عناوين زدن پيام تبريك و تسليت و ... هستند.
جالب اين‌جاست كه بيش از 90 درصد سايت‌هاي متخلف خبري استان(كساني كه منبع را هم ذكر نمي‌كنند) متعلق به يك شهر خاص استان بوده و 90 درصد وبلاگ‌هاي هتاك و مخرب استان نيز متعلق به شهر ديگري از استان هستند و همان طور كه ذكر شد، اولي(سايت‌هاي سارق مطالب ديگران) به دنبال به جيب زدن پول و ملت و دولت از راه كپي غيرقانوني مطالب سايرين و دومي(وبلاگ‌هاي هتاك) به دنبال احقاق حقوقي كه فكر مي‌كنند از شهر آنان خورده شده، هستند!
اين‌جا دو سؤال پيش مي‌آيد: اين قشر كه تا اين حد به كار خبري علاقه دارند:
 1- چرا مجوز نمي‌گيرند؟(يا دنبال آن نمي‌روند چون اين‌طور راحت‌تر هستند يا دنبال مجوز مي‌روند اما به آن‌ها نمي‌دهند؛ پس در هر دو صورت متخلف هستند!)
 2- گردانندگان اين سايت‌ها چرا اصول حرفه‌اي و ذكر منبع را رعايت نمي‌كنند؟(حالا كه با تخلف و بدون مجوز در اين عرصه فعاليت مي‌كنيد، حداقل تخلف‌هاي سرقت را كنار بگذاريد)
جالب اين‌جاست گه‌گاهي از برخي سايت‌هاي متخلف بدون مجوز شكايتي به دليل درج مطالب  توهين‌آميز نيز مصورت مي‌گيرد، در حالي كه اگر شاكي مطلع باشد كه مطابق قانون مطبوعات چنين سايت‌هاي متخلفي، علاوه بر مطلب درج شده عليه آن‌ها، مجوز هم ندارند، با طرح يك شكايت جداگانه در اين زمينه، مي‌تواند زودتر به نتيجه برسد و آن‌ها را محكوم كند! (ماده 32 قانون مطبوعات)
به هر حال، آن چه مسلم است فعاليت گسترده‌ي اين سايت‌ها در شهرستاني خاص از لرستان است كه به اندازه‌ي تمام استان سايت خبري بدون مجوز دارند اما جمعيت شهرستان‌ آن‌ها يك دهم كل جمعيت استان هم نيست، نشان از عدم رعايت اخلاق توسط آن‌ها داشته و موجب بدنامي و نيز بدبيني ديگران نسبت به آن‌ها مي‌شود.
به نظر مي‌رسد گردانندگان اين قبيل سايت‌هاي به اصطلاح خبري (كپي ‌پيستي) به صورت مشخص از سوي برخي سياسيون حمايت مالي مي‌شوند و اين مهم را به وضوح به هنگام جانب‌داري از افرادي خاص در سايت ‌آن‌ها مي‌توان ملاحظه كرد. به ضرس قاطع مي‌توان گفت به جز اخبار و مطالب سرقتي از ساير سايت‌ها، آن هم بدون ذكر منبع، كه صفت بارز سايت‌هاي اين شهرستان خاص است، بقيه مطالب سياسي يا جانب‌دارانه‌ي آن‌ها، به منظور حمايت از افراد خاصي براي كانديدا شدن در مجلس، شوراي شهر، پست و مقام گرفتن و ... است!
اين الگوي شوم باعث شده ظرف يكي دو سال اخير، سايت‌هاي خبري فاقد مجوز بسياري از اين شهرستان سر برآورند كه ضمن ناديده گرفتن قوانين رسانه‌اي كشورمان، زحمات اهالي شريف رسانه لرستان را نيز نابود كرده و به نفع خود مصادره نمايند.
اميدواريم چشم بينا و گوش شنوايي در اين استان باشد تا به اين وضعيت اسف‌بار رسيدگي كند چرا كه از قديم گفته‌اند: «تخم‌مرغ‌دزد است كه شتردزد مي‌شود.»