یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اكثر اهل رسانه (مطبوعات و خبرگزاري‌ها) لرستان تقريباً به صورت روزانه در فضاي مجازي به گشت و گذار و مي‌پردازند و سايت‌هاي استاني را ورانداز مي‌كنند.
اما در اين بين اكثر آن‌ها به يك نكته اذعان دارند و آن اين كه شهرستاني خاص در لرستان وجود دارد كه همه سايت‌هاي خبري آن (به جز يكي) فاقد مجوز هستند و به صورت غيرقانوني اقدام به فعاليت خبري مي‌نمايند.
علاقه به سرقت اخبار و مطالب توسط سايت‌هاي بي‌مجوز يك شهر خاص در لرستاناگر چه بارها توسط مسوولان قضايي و رسانه‌اي كشور هشدار داده شده كه كساني كه مجوز ندارند حق فعاليت در عرصه اطلاع‌رساني را ندارند و گاه با آنان برخورد نيز شده و فيلتر مي‌شوند، اما حقيقت امر اين است كه اين قبيل گردانندگان سايت‌ها به خوبي دريافته‌اند كه عزم و اراده‌ي جدي براي برخورد يا آن‌ها وجود ندارد و به قول معروف مسوولان و قانون را با اين عمل خود به هيچ مي‌پندارند!
 از آن‌جا كه هدف اصلي گردانندگان اين سايت‌هاي خبري فاقد مجوز، كسب درآمد، پول و تبليغ از اين راه است، به هيچ‌گونه تعهد اخلاقي نيز پاي‌بند نيستند و چه بسا اگر براي گرفتن مجوز اقدام كرده باشند، عدم صلاحيت آن‌ها مانع از كسب مجوز شده باشد.
اين قبيل سايت‌ها سعي مي‌كنند با پايمال كردن زحمات ساير فعالان رسانه‌اي لرستان و كپي مطالب بدون ذكر منبع از خبرگزاري‌هاي سراسري و نيز سايت‌ها و وبلاگ‌هاي استاني، بازديد سايت خود را بالا اعلام كرده و از اين راه درآمدي به جيب بزنند.
همان طور كه عرض كرديم هدف اين سايت‌هاي بدون مجوز، فقط كسب درآمد است، لذا ذكر منبع كه از اصول كار حرفه‌اي رسانه‌هاست براي آن‌ها كه صلاحيت حضور در اين عرصه را ندارند، ارزشي ندارد و با جمع‌آوري مطالب پربيننده‌ي سايت‌هاي ديگر به دنبال سركيسه كردن ادارات و نيز مردم و بازاري‌ها تحت عناوين زدن پيام تبريك و تسليت و ... هستند.
جالب اين‌جاست كه بيش از 90 درصد سايت‌هاي متخلف خبري استان(كساني كه منبع را هم ذكر نمي‌كنند) متعلق به يك شهر خاص استان بوده و 90 درصد وبلاگ‌هاي هتاك و مخرب استان نيز متعلق به شهر ديگري از استان هستند و همان طور كه ذكر شد، اولي(سايت‌هاي سارق مطالب ديگران) به دنبال به جيب زدن پول و ملت و دولت از راه كپي غيرقانوني مطالب سايرين و دومي(وبلاگ‌هاي هتاك) به دنبال احقاق حقوقي كه فكر مي‌كنند از شهر آنان خورده شده، هستند!
اين‌جا دو سؤال پيش مي‌آيد: اين قشر كه تا اين حد به كار خبري علاقه دارند:
 1- چرا مجوز نمي‌گيرند؟(يا دنبال آن نمي‌روند چون اين‌طور راحت‌تر هستند يا دنبال مجوز مي‌روند اما به آن‌ها نمي‌دهند؛ پس در هر دو صورت متخلف هستند!)
 2- گردانندگان اين سايت‌ها چرا اصول حرفه‌اي و ذكر منبع را رعايت نمي‌كنند؟(حالا كه با تخلف و بدون مجوز در اين عرصه فعاليت مي‌كنيد، حداقل تخلف‌هاي سرقت را كنار بگذاريد)
جالب اين‌جاست گه‌گاهي از برخي سايت‌هاي متخلف بدون مجوز شكايتي به دليل درج مطالب  توهين‌آميز نيز مصورت مي‌گيرد، در حالي كه اگر شاكي مطلع باشد كه مطابق قانون مطبوعات چنين سايت‌هاي متخلفي، علاوه بر مطلب درج شده عليه آن‌ها، مجوز هم ندارند، با طرح يك شكايت جداگانه در اين زمينه، مي‌تواند زودتر به نتيجه برسد و آن‌ها را محكوم كند! (ماده 32 قانون مطبوعات)
به هر حال، آن چه مسلم است فعاليت گسترده‌ي اين سايت‌ها در شهرستاني خاص از لرستان است كه به اندازه‌ي تمام استان سايت خبري بدون مجوز دارند اما جمعيت شهرستان‌ آن‌ها يك دهم كل جمعيت استان هم نيست، نشان از عدم رعايت اخلاق توسط آن‌ها داشته و موجب بدنامي و نيز بدبيني ديگران نسبت به آن‌ها مي‌شود.
به نظر مي‌رسد گردانندگان اين قبيل سايت‌هاي به اصطلاح خبري (كپي ‌پيستي) به صورت مشخص از سوي برخي سياسيون حمايت مالي مي‌شوند و اين مهم را به وضوح به هنگام جانب‌داري از افرادي خاص در سايت ‌آن‌ها مي‌توان ملاحظه كرد. به ضرس قاطع مي‌توان گفت به جز اخبار و مطالب سرقتي از ساير سايت‌ها، آن هم بدون ذكر منبع، كه صفت بارز سايت‌هاي اين شهرستان خاص است، بقيه مطالب سياسي يا جانب‌دارانه‌ي آن‌ها، به منظور حمايت از افراد خاصي براي كانديدا شدن در مجلس، شوراي شهر، پست و مقام گرفتن و ... است!
اين الگوي شوم باعث شده ظرف يكي دو سال اخير، سايت‌هاي خبري فاقد مجوز بسياري از اين شهرستان سر برآورند كه ضمن ناديده گرفتن قوانين رسانه‌اي كشورمان، زحمات اهالي شريف رسانه لرستان را نيز نابود كرده و به نفع خود مصادره نمايند.
اميدواريم چشم بينا و گوش شنوايي در اين استان باشد تا به اين وضعيت اسف‌بار رسيدگي كند چرا كه از قديم گفته‌اند: «تخم‌مرغ‌دزد است كه شتردزد مي‌شود.»

 

دیدگاه‌ها  

#1 خبرگزاري 1393-12-10 17:54
آي گفتي . از دست اينا نميدونيم چكار كنيم
نقل قول کردن
#2 \\\\\\ 1393-12-10 19:38
کدوم شهر؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 کونانی 1393-12-10 19:41
بنده از مخاطبان همیشگی آنها بودم ولی چندهفتس فهمیدم اونا فقط مالا شمارو کپی میکردن اونم چند ساعت بعد!!!!
نقل قول کردن
#4 رضا 1393-12-10 19:42
سایت های ... منظورتونه
_________________________
يافته: خير. شهر ديگري است.
نقل قول کردن
#5 فرشید 1393-12-10 19:50
دقیقا می گفتی ...
نقل قول کردن
#6 آگاه 1393-12-10 23:26
اینها که چیزی نیست تازه من یکسری وب سایت میشناسم!
ولی یک عده ای هستند میان تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم بقیه مناطق رو میدزدن و جعل می کنند! و کارشون انحراف واقعیاته و چنان دروغ میگن که خودشون دروغاشون باورشون شده و تازه به بقیه هم افترا می زنند
نقل قول کردن
#7 شهرام شرفی 1393-12-10 23:30
معتقدم این یادداشت بسیار سطحی است! زیرا به این موضوع توجه نشده است که چرا دولت قبلی به شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی اصلاح‌طلب تمایلی نداشت مجوز بدهد؟ چرا وقتی برخی مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب درخواست مجوز می‌دادند به هر بهانه‌ای به آنها مجوز داده نمی‌شد؟
آیا شما که مدام دم از مجوز گرفتن می‌زنید به شیوه‌های دولت پیشین در دادن مجوز هم تلنگری زده‌اید؟!
اینک دولت تدبیر وامید درخواستهای مجوز را ثبت کرده است و سعی کرده تقاوتی بین طیفهای فکری سیاسی نگذارد. به زودی همه مجوز دریافت می‌کنند. چه بهتر است گفته شود برخی افراد، چگونه مجوز گرفتند! چرا خودی و غیرخودی در دولت پیشین در برخی موارد مهم، لحاظ می‌شد؟ اگر یک نفر که یک روز هم در نشریه‌ای سمتی نداشته است برایش گواهی شود که در ان نشریه سمتی داشته آیا این، قانونی است؟ آیا عادلانه و اخلاقی است؟ مگر نه این‌که با همین گواهی‌ها، برخی‌ها (نه همه)، رفتند در پی لابی‌گری و بر معیار گفتمان «خودی و غیرخودی» در دوره دولت پیشین، مجوز گرفتند!
_____________________________
يافته: در مواردي با شما موافقيم. اما در مورد پايگاه‌هاي (جزو 3 پايگاه اول كشور بوديم كه شرايط لازم را هم داشتيم كما اين كه قبل از آن نيز مجوز نشريه گرفته‌ايم)
خوشبختانه نه چپ هستيم و نه راست و اين ره همه جا هم جار زده‌ايم و مي‌زنيم. ما فقط "مردم‌طلب مردم‌گرا" هستيم و هر كس براي مردم استان‌مان كاري كند، دستش را مي‌بوسيم.
اما در زمان دولت كنوني كه بيشتر گرايش به چپ هست چرا فقط پايگاه‌هاي خبري اصول‌گرا مثل سفير افلاك، منار، نسيم دلفان و ... كه همه اصول‌گرا هستند مجوز مي‌گيرند؟ اين دولت متقاضيان اصلاح‌طلب‌ كسب مجوز نشريه را قبول ندارد ياخوب مي‌داند آن دسته كه ادعاي اصلاح‌طلبي دارند، اصلاح‌‌طلب واقعي نيستند و فقط در پي كسب منافعي خود را زير چتر اين نام قرار داده‌اند؟
حتماً هيات نظارت خوب مي‌داند اين قبيل افراد دنبال كسب چه منافعي براي گرفتن مجوز مي‌گردند كه به آن‌ها مجوز نمي‌دهد؟
پس مساله سياسي نيست. شايد در ناتواني افراد جهت پر كردن يك فرم صلاحيت است كه يا متقاضي، شرايط لازم از قبيل صلاحيت و استعلام از مراجع امنيتي را ندارد و يا اين كه بلد نيست مداركش را كامل كند و به همين خاطر مجوزي براي وي صادر نمي‌شود.
حالت سومي هم هست كه مربوط به نداشتن مدارك مورد نياز مي‌باشد.
دكتر شرفي عزيز! كسي را بايد مواخذه كرد كه قانون‌شكن است نه كسي كه تابع قانون است! لذا نظر شما نيز حمايت از بي‌قانوني است و بيشتر به دفاع از منافع شخصي شبيه است تا اظهار نظر بر اساس اصول و قوانين كشور!
اگر ديگران را به گناه نكرده‌ي گرفتن مجوز از طريق لابي آن هم از طرف هيأت نظارتي كه نمي‌شناسندشان متهم مي‌كنيد، پس لابي شما چطور است كه بدون مجوز در نشست‌هاي خبري رسمي حضور مي‌يابيد؟ اين نقض قانون عملاً محرز است، اما آن كار قانوني از طرف شما توجيه مي‌شود تا دفاع از كساني بكنيد كه مايل نيستند زير چتر قانون قرار بگيرند. از شما بعيد است چنين بيانديشيد ...
به هر حال نظر شما نيز محترم است همچنان كه نظر نويسنده مطلب نيز محترم است و ما آن را منتشر كرده‌ايم.
نقل قول کردن
#8 محسن - دورود 1393-12-11 00:40
اولی (سایت ها)، ... دومی (وبلاگ ها) هم ...!!! درست میگم؟!
______________________
يافته: اولي را اشتباه كرديد اما دومي را درست گفتيد
نقل قول کردن
#9 ناصر 1393-12-11 10:04
با سلام ،، مبارکه !! این سوال و پاسخ ها که داده شده داره میشه مسبقه پیامکی که یافته جان برگزار میکنه ؟؟
بیبنم اون شهر اولی قزوین و شهر دومی رامهرمز نیست ؟؟
.....................
یافته: سلام. خیر. شهرهای لرستان است و برای ما جالب است که در یکی از شهرهای شمالی استان مردم بسیار ناراضی هستند! به زودی آمار ده روز اول در سایت قرار داده می‌شود
نقل قول کردن
#10 اصغر 1393-12-11 10:42
از یافته چنین گزارشی توقع نمی رفت. چرا مساله زشت سرقت را با مساله مجوز قاطی کرده اید؟ آیا شما هم موافقید که مردم بدون مجوز دولت اجازه صحبت کردن ندارند؟
اساس مساله صدور مجوز برای مطبوعات و سایت ها اشکال دارد، درست نیست مردم برای فعالیت خبری مجبور به گرفتن مجوز باشند. شما مجوز دارید مبارکتان باشد اما قرار نیست شما هم با سانسورچی ها همصدا شوید.
.....................
یافته: سلام قانون قانون است حتی اگر حکم به سانسور دهد.ما فقط به سایت‌های یک شهر خاص که در زمینه سرقت فوق‌العاده بی‌اخلاق هستند اشاره کرده‌ایم و منظورمان سایر سایت‌ها که مجوز هم ندارند اما درستکار و با اخلاق هستند نیست.
در مورد سانسور نیز به زعم شما اگر اشتباه هم باشد باید گفت «این گناهی است که در شهر شما نیز کنند...» بالاخره باید خط و خطوط هر کاری مشخص شود حرمت‌ها نگه داشته شوند نه این که اسم آزادی هر کس هر چه علیه دیگران خواست بنویسد ...
با سپاس از شما
نقل قول کردن
#11 ناصر 1393-12-11 11:29
سلام ،، ممنون از کمکی که کردید برای جواب مسابقه !!
فهمیدم جواب میشه : شهر آستارا
نقل قول کردن
#12 شهرام شرفی 1393-12-11 12:20
باز تکرار می‌کنم: ایا گواهی صادرکردن برای کسی که سمتی در نشریه‌ای نداشته قانونی است یا نه؟ بر معیار همان گواهی، فرد رفته مجوز گرفته. چنانچه گواهی غیرقانونی صادر شده حتمی است که مجوز گرفته شده، باید ابطال شود! زیرا گواهی گرفته شده که در آن درج شده: فلان فرد مثلاً خبرنگار این نشریه بوده است کاملاً غیرقانونی بوده؛ چرا که اصلاً آن فرد یک روز هم فلان سمت را در نشریه نداشته است! تخلف ضدقانونی یعنی این!
______________________
يافته: بالاخره قانون به جز گواهي، چيزهاي ديگري را نيز جزو ملزومات قرار داده است.در ثاني، حالا كه شما معتدقديد و بلديد كه با يك گواهي اين‌چنيني مي‌شود مجوز گرفت، پس چرا آن را تهيه و مجوز نمي‌گيريد؟!
شما را به خدا نگوييد كه سايت‌هاي اين شهرستان خص اخلاق‌مدارند كه حال اكثر خبرنگاران لرستاني ارفتار ان‌ها در قبال سرقت‌هاي مكررشان از ديگر سايت‌ها به هم خورده است!
كسي كه آگاه باشد با چه ترفندي مي‌تواند مجوز بگيرد، مطمئن باشيد اين كار را مي‌كند. شايد هم اقدام مي‌كند اما به دلايل ديگري به او مجوز نمي‌دهند. به هر حال همين كه بدون مجوز فعاليت خبري انجام دهند، جرم و زشتي كارشان كم‌تر از كسي كه به قول شما با يك كاغذ‌پاره خود را تحت حمايت قانون درآورده، يقيناً كم‌تر نيست!
(آقاي شرفي از شما ممنونيم كه در اين بحث روشنگرانه مشاركت مي‌كنيد. معتقديم بايد بسياري از مسائل پشت پرده‌ي رسانه‌هاي استان برملا شوند ... فراموش نكنيم: گر مقدر شود كه در شهر مست گيرند، پس بايد هر آن كه هست گيرند ... چون هر كسي نقطه‌ضعف و پاشنه‌ي آشيلي دارد، اما فعلاً، مبارزه با مفسدان بزرگ اين عرصه در اولويت است)
نقل قول کردن
#13 شهرام شرفی 1393-12-11 18:53
یک پرسش خیلی معمولی: بفرمایید اگر شخصی یک گواهی اشتغال به «منصب غیرواقعی» از یک نشریه گرفت و براساس آن گواهی، مجوزش نیز صادر شد آیا آن گواهی که غیرقانونی صادر شده می‌تواند اگر پس گرفته شود، باعث ابطال مجوز برخی‌ها شود؟!
___________________________
يافته: در آن صورت فكر مي‌كنند كه فرد صادركننده‌ي اين گواهي آدم درستي نبوده كه چنين گواهي‌‌اي را صادر نموده است تا يك نفر ديگر نيز نشريه‌اي قانوني بگيرد!
شايد خود آن فرد هم از اين راه نشريه گرفته باشد لذا يك متخلف به تمام معنا در اين عرصه مي‌باشد!
اين حكايت همان اول مرغ به وجود آمد يا تخم‌مرغ را در ذهن تداعي مي‌كند و باز هم تكرارمي‌كنيم: گر مقدر شود كه در شهر مست گيرند ....
اما اين قضيه شق دومي هم دارد: شايد فرد صادر كننده كواهي با شناختي كه از طرف مقابلش داشته، سعي نموده بر توان رسانه‌اي استانش بيافزايد و به جاي حسادت و تراشيدن رقيب، به رفيق خود و خادمي براي استانش كمك كرده باشد...
نقل قول کردن
#14 جلال 1393-12-11 19:34
سلام یافته عزیز
اولی منظورت ... و دومی ....
-------------------------
يافته: ما منظوري نداريم اما نويسنده مطلب گويا نظرش حدود 90 درصد از سايت‌هاي اين شهرستان خاص است و به ندرت بين آن‌ها مي‌توان كسي را يافت كه اخلاق حرفه‌اي رسانه‌اي را رعايت كند ...
البته به نظر ما گاهي برخي از سايت‌ها بدون اطلاع و به صورت سهوي از روي منبعي ديگر، مطلبي را درج مي‌كنند كه حساب آن‌ها از چنين سارقاني جدا است.
نقل قول کردن
#15 جلال 1393-12-11 20:03
یافته عزیز سلام
اولا اسم نویسنده ؟
دوم:بعضی حسادت می کنند یه سایت پرمخاطب در استان و یه شهر خاص وجود دارد
سوما:کلاغ به کلاغ می گه سیاه همین نویسنده که داره نقد می کنه خودشه هم لابد سرقت خبر می کنه
کامنت م را تایید کنید
بعدم ... رو می گید
______________________
يافته: سلام. اسم شهر را آوردن درست نيست زيرا در همين شعر هستند معدود كساني كه به درستي و پاكي فعاليت رسانه‌اي مي‌كنند
نقل قول کردن
#16 دلفانی 1393-12-11 20:51
سلام دوست عزیز
در کمال احترام این تیکه از نوشته را
"اين دولت متقاضيان اصلاح‌طلب‌ كسب مجوز نشريه را قبول ندارد يا خوب مي‌داند آن دسته كه ادعاي اصلاح‌طلبي دارند، اصلاح‌‌طلب واقعي نيستند و فقط در پي كسب منافعي خود را زير چتر اين نام قرار داده‌اند؟ "
قبول ندارم سایتی مثل ... که یک سایت بی مبالات است را مجوز میدهند اما سایر افراد باید در صف بمانند ؛ ای کاش هیات نظارت برای دادن مجوز به سایتها از افراد محلی و از محل هم تحقیقات میکرد اما اینکه همه اصلاح طلبان را یک جور ببینیم اصلا دیدی صحیح نیست و من آنرا قبول ندارم .
__________________________
يافته: سلام. ما مثالي زديم و گر نه قصد توهين به جناح سياسي خاصي را نداشته و نداريم.
نقل قول کردن
#17 مغضوبین 1393-12-12 23:47
در دنیای مجازی و عصر انفجار مجوز مجوز می کنید یعنی چه؟ چرا دولت باید در هر کاری فضولی کند؟ دولت باید مروج اخلاق باشد و اگر شکایتی شد پیگیری کند. شما هم با مجوز مجوز خودتان را سر کار گذاشته اید و خودتان نیز اذعان دارید کار بیهوده ای در پیش گرفته اید . این بساط مجوز یا همان فضولی دولت را نیز تعطیل کنید.
___________________________
يافته: سلام. حق با شماست و الآن كاملاً هم همين نظري كه شما داريد دارد پياده مي‌شود و نمي‌دانيم شما ديگر به چه چيزي اعتراض داريد؟!
نقل قول کردن
#18 محمد رضا 1393-12-13 10:13
سلام ...
___________________
يافته: در مورد اول نام شهر را درست ذكر كرديد اما در مورد دو خير. ضمناً اگر قرار بود صراحتاً نامي از جايي برده شود كه در متن نوشته منتشر مي‌شد. تقريباً همه مي‌دانند كه چه كسي در اين عرصه چكاره است
نقل قول کردن
#19 پلدختری 1393-12-14 18:31
باسلام زیاد نگران این موضوع نباشید چون آن شهر ایده های عجیب و غریب خیلی فراترازاین حرف ها را در سرمی پرورانند.آنها به چیزی کمتراز اینکه کلیه مناصب استان دراختیارشان باشد راضی نمی شوند.
نقل قول کردن
#20 میرزا بنویس 1393-12-19 16:18
سلام/
سوال اول شهر ...؟
________________
يافته: چه عرض كنيم؟ ... اگر فكر مي‌كنيد اين شهر است پس لابد همين شهر است
نقل قول کردن
#21 مدیر یکی از سایت های همان ش 1393-12-20 21:23
بخش نخست دیدگاه:
با سلام. به سبک نویسنده نام خود را نمی آورم!
متأسفم برای درج این مطلب سطحی و کوته بینانه در پایگاه پرمخاطب یافته.
دلایل:
1 - مخاطبان فضای مجازی بی شک از فحوای کلام نام شهرستان مزبور را تشخیص می دهند. نیازی به کتمان نام آن نبود.
2 - در این مطلب افتراهای متعدد (نیت تبلیغ و کسب درآمد و پایگاه سیاسی فلان شخص و ...) به طور مطلق علیه تمام وب سایت های خبری شهرستان مزبور مطرح شده است که قابلیت پیگرد قضایی دارد.
3 - بنابر اطلاع حقیر، دو سایت از سایت های موضوع بحث در آستانه ی اخذ مجوز هستند و فعالیتشان فاقد اشکال است.
4 - مطلب فوق می توانست به گونه ای حرفه ای تر تنظیم شود و در آن به رانت های سیاسی و تبلیغاتی حاکم بر برخی سایت های خبری استان لرستان پرداخته شود. به عنوان مثال چرا همان سایت مجوز دار شهرستان فوق از آگهی های دولتی محروم است در حالی که یافته همیشه بهره مند؟!
__________________________
يافته: سلام. پاسخ موراد:
1- تا كنون از 3 شهرستان به ما زنگ زده و نسبت به اين موضوع معترض شده‌اند! اين كه شما از كدام شهرستان هستيد ما نمي‌دانيم!
2- مشخص است كه قانون مطبوعات را نمي‌دانيد وش ايد به همين دليل هم به شما مجوز نمي‌دهند! برويد پيگرد قضايي را دنبال كنيد اما اگر نتيجه نگرفتيد بايد شما پاسخگوي ما جهت اعاده حيثت در محاكم قضايي باشيد!
3- اطلاعات شما كاملا اشتتباه است. در آستانه مجوز و اين قبيل كلمات عوام‌فريبي و خودفريبي است. نشرياتي كه مجوز هم مي گيرند تا يك ماه پس از جلسه هيات نظارت و تا زماني كه پروانه نشر و كارت مدير مسوولي ببراي آن‌ها صادر نشده، حق انتشار ندارند! شانس آورده ايد كه عارف علوي مدير ارشاد لرستان نيست وگرنه مي‌فهميديد چه برخوردي با شما مي‌شد و الان هم قانون با آن‌ها كه درآستانه مجوز هستند اما هنوز آن را ندارند چه برخوردي مي‌كند اگر كسي از آن‌ها شكايت نمايد... يعني شانس آورده‌ايد كه طرف حساب‌هاي‌تان قوانين را اطلاع ندارند وگر نه ... مثل اين است كه من دانشجوي دكترا باشم و به اداره محل كارم مراجعه كنم بگويم در حكم كارگزيني مدرك مرا دكترا بزنيد چون در‌آستانه كسب آن هستم! آمديم و هرگز مدرك را به دليلي به من ندادند. كدام اداره را مي‌شناسيد به كارمندان در‌ آستانه كسب مدرك تحصيلي، امتياز بدهد و مدرك آن‌ها را محاسبه كند؟!
4- يافته از هيچ اداره‌اي آكهي دولتي نگرفته بلكه مثل سايت‌هاي بدون مجوز، همان ادارت خودشان به يافته آگهي داده‌اند و بسياري از آن‌ها معترفند كه يافته در اين زمينه شرافت كاري داشته و هيچ گاه كسي را براي آگهي تحت فشار نگذاشته است. در حالي كه به شهادت عده‌اي، برخي سايت‌هاي بدون مجوز با اتكا بر همشهريان و نديكان خود كه مدير برخي دستگاه‌ها هستند، با سودجويي حتي در مركز استان نيز پولهاي كلان به جيب زده‌اند كه يك نمونه از اسناد آن موجود است و به وقتش در يافته منتشر خواهد شد
_______________________
كلام آخر: كسي كه غيرقانوني كار مي‌كند بايد بترسد، نه ما!
اصلاً همين اصرار بر كار خبري در حالي كه مجوز آن را نداريد، نشان از منفعت‌طلبي و سوء‌استفاده سركار دارد و از قديم خوب گفته‌اند: بدهكار را ول كني، طلبكار خواهد شد!
نقل قول کردن
#22 مدیر یکی از سایت های همان ش 1393-12-20 21:24
بخش دوم دیدگاه:
5 - رتبه ی الکسای دو سایت از سایت های شهرستان فوق هم اکنون از یافته بالاتر است و تنظیم این مطلب شائبه ی حسادت رسانه ای را ایجاد می کند.
6 - در همین سایت، شما نیز بارها خود را پربیننده ترین سایت خبری لرستان معرفی کرده اید. اگر با عینک شما نگاه کنیم هدف تبلیغ و جذب مخاطب است نه خدمت!
7 - شهرستان مزبور قطب فعالیت های رسانه ای لرستان است. این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست. به جای تحسین و تشویق و افتخار به این مسأله( اگر برادریم...) منکوب نمودن و سرکوب نمودن آن امری مذموم و ناپسند است.
8 - جالب است شما رسانه اید و باید صدای مردم باشید نه ارائه دهنده راهکار به ادارات برای طرح شکایت های متعدد علیه رسانه ها!
ضمن انتظار تأیید این دیدگاه مجدداً مراتب تأسف خود را از درج این مطلب اعلام می کنم.
ما نباید مخاطبان خود را ساده تلقی نموده و به آن ها توهین کنیم.
_______________________
يافته:
5- رتبه الكسا با خريد بازديد قابل دستكاري و تقلب است. شما داخل هر اداره‌ كل در استان برو وسوال كن چه سايتي در استان را بيشتر قبول دارند و نگاه مي‌كنند و چه سايتي هم رعايت امانت مي‌كند و منبع ذكر مي كند و چه سايتي فقط براي آگهي زنگ مي‌زند و مطالب آن كپي پيست بدون ذكر منبع است ... مردم خودشان خوب مي‌دانند به خصوص خبرنگاران ... در ثاني سايت داراي مجوز را با امثال خودش مي سنجند و بدون مجوز راهم با امثال خودش كه فقط كپي پيست مي‌كند و گاهي اخبار سياسي و منافعي در ان قرار مي‌دهد.
6- به هر حال هدف ما معرفي يك سايت خبري رسمي است و اجازه‌ي فعاليت و تبليغ براي اين كه جاهايي كه نسبت به حوزه‌ي پايگاه‌هاي خبري شناخت ندارند را داريم، اما كسي كه مدير مسوول نيست و فعاليت رسمي ندارد، چه اصراري دارد كه خودش را به اين نام معرفي كند و آگهي دريافت كند. خب برود كانون آگهي تبليغاتي و سايت تبليغاتي، ديگر بزند چرا خودش را خبرنگار معرفي مي‌كند؟
7- فعلا كه همه‌ي قطب‌ها در خرم‌آباد متمركز هستند و اين‌جا قطب آگهي آن‌هاست! نمونه‌اش همين سايت يافته كه بدون مراجعه به ادارات استان، ظرف 2 سال و بدون تقلب و دستكاري در رتبه‌بندي الكسا، خود را به بالاترين رتبه رساند، اگر چه سابقه بسياري سايت‌ها از اين سايت بيشتر بود. حالا هم برويد در ادارت كل سؤال كنيد كه كدام سايت استان را قبل از همه تماشا مي‌كنند
8- مخاطب من هم مثل من حق و حقوقي دارد و حتي اگر من خطاكار باشم بايد آگاه باشد كه بتواند عليه من هم طرح شكايت كند. ما با كسي تعارف نداريم. در چارچوب قانون كار مي‌كنيم و هميشه با بي‌قانوني مبارزه خواهيم كرد چون چند بار از قانون‌شكن‌ها از سر ترحم دفاع كرديم اما به جاي تشكر، دست ما را گاز گرفتند ...
اين كه نوشته‌ايد نبايد مخاطبان را ساده فرض كنيد را هم خوب است به خودتان تذكر دهيد كه مطالب ديگران را سرقت مي كنيد و بدون ذكر منبع يا با چند پاراگراف بالا و پايين كردن، به نام خودتان منتشر مي‌كنيد
حداقل اگر فعاليت خلاف مي‌كنيد و مجوز نداريد، رعايت اخلاق و ذكر منبع را بنماييد!
نقل قول کردن
#23 مدیر یکی از سایت های همان ش 1393-12-21 20:29
با سلام مجدد خدمت دوستان یافته
از اینکه لحن دو کامنت اولم کمی تند بود عذرخواهی میکنم و البته انتظار نمی رفت با آشفتگی و برافروختگی به آن ها پاسخ داده شود.
اصل صحبت این بود که نباید همه ی سایت های آن شهرستان را با یک نگاه قضاوت می کردید.
نیک می دانید که بیشتر یکی از این سایت هاست که گرفتار ادعاهای مطرح شده توسط شماست.
والعاقبه للمتقین...
___________________________
يافته: سلام. شما سلامت ما هم خيري از مجوز داشتن نديده‌ايم و اين مجوز به هيچ كار ما نمي‌آيد!
نقل قول کردن
#24 ش 1393-12-22 12:52
اون شهر [...] نی ؟؟؟
_______________________
يافته: نمي‌دانيم! از نويسنده محترم پرسيدم پاسخ دادند آن‌ها كه بايد بفهمند خوب مي‌فهمنمد. از قديم گفتنه‌اند: چوب را كه برداري، گربه دزده فرار مي‌كنه ... حالا نام شهرهايي را مي نويسيد كه از نظر خود شما اين كاره هستند. نظر هر كس محترم است ولي وقتي در متن به نامي اشاره نشده، نمي‌توان نام شهري را در بخش نظرات تاييد نمود.
نقل قول کردن
#25 محمد رضا 1393-12-23 22:21
در ازنا یه سایتی هست به نام ازنا خبر که هم مجوز نداره هم فضا را برای تخریب دیگران آماده می کنه. درسته؟
______________________________________
يافته: سايت ازناخبر داراي مجوز رسمي است.
نقل قول کردن
#26 امید 1394-06-07 16:59
سلام. سوالی داشتم. آیا انتشار اخبار سیاسی در مجله خبری (سایت) با ذکر منبع باشه مجوز میخواد؟ ممنون میشم جواب بدید.
____________________________
يافته: ذكر منبع نشانه درستكاري و اخلاق حرفه‌اي است. به شرطي كه تغييراتي در متن اصلي ندهيد كه موجب اعتراض منبع اصلي شود، بدون اشكال است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا