یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

غروب روز دوشنبه چهارم اسفندماه ساعت 18 و 40 دقيقه همراه همسرم جهت رفتنن به مطب دکتر از منزل خارج شدیم، اما بین راه جهت جا گذاشتن چيزي به منزل برگشتیم.
 ناگهان آقای مغازه‌دار سر کوچه‌ي منزل ما به اسم "ب" که بار اول نیز شاهد حضور و خروج بنده در جلوی پارکینگ منزلم بود با وقتي مسوولان و مغازه‌دار سر كوچه حق دارند، اما مردم حق ندارند!دست به من اشاره كرد و گفت: بیا! وقتی به سمت او رفتم گفت: یک پاکت نامه داری و آن را به من داد. پاکت را نگاه کردم دیدم كه از قبل باز شده و مجدد به طرز ناشیانه و برعکس نامه را داخل پاکت گذاشته‌اند به طوري كه هیچ‌گونه هویت یا مشخصه از من قابل مشاهده نبود!
 به آقای مغازه‌دار با تعجب گفتم این پاکت باز شده و او در پاسخ گفت: مأمور پست خودش پاكت را باز کرده است!
 پاکت نامه را به همان حالت بدون این که آن محتويات داخل آن را كامل نگاه كنم تحویل گرفتم و رفتم. بعد از تقریباً 2 ساعت که از دکتر برگشتم نزد آقای مغازه‌دار "ب" رفتم از او سؤال  کردم تا مطمئن شوم که پاکت توسط مامور پست باز شده است يا شخص ديگري؟
مغازه‌دار پاسخ داد نمی‌دانم نامه را چه كسي باز کرده است. بعد به او گفتم شما چه حقی داشته‌اید نامه را تحویل بگیرید در صورتی که فاصله‌ي بین منزل من با مغازه‌ي شما 10 متر بیشتر نیست و مأمور كه تا اين‌جا آمده مي‌توانسته آن را داخل خانه بياندازد.
به منزل برگشتم و روز سه‌شنبه پنجم اسفندماه ساعت 7 صبح به اداره پست واقع در خیابان شریعتی مراجعه کردم و نامه را با همان وضعیت تحویل مسوولین مربوطه دادم که با بازگشایی پاکت توسط مسوول ثبت سیستم کامپیوتری پست، متوجه شدم که دعوت‌نامه ارسالی از سازمان امور مالیاتی است. اين دعوت‌نامه حاوی نام کاربری و رمز عبور با طبقه‌بندی (خیلی محرمانه –دستی‌) به آدرس بنده ارسال شده است، لذا پرسيدم چرا پاکت نامه را به منزل بنده تحویل نداده‌اند؟
مامور پست پاسخ داد: آقای مغازه‌دار سر كوچه گفت نامه را بده به من تا آن را تحويل‌شان بدهم، من هم نامه را به او دادم!
از مامور پست پرسیدم: نامه را چه زمانی تحویل آقای "ب" دادی و آیا شما پاکت را باز کردید؟
پاسخ داد: ظهر و پاکت را سالم و در بسته تحویل دادم. من باز نکردم.
 مسوولین حاضر در اداره پست شريعتي اظهار داشتند که این آقا تازه کار است و کارش اشتباه بوده، نباید این کار را می‌کرد.
من گفتم: حداقل آن را می‌انداختی داخل صندوق پستی نصب شده درب منزل من.
 مسوول اداره در اين لحظه پاسخ داد: گفت حق این کار را ندارد! نامه را باید با گرفتن امضاء تحویل گیرنده‌ي اصلی بدهد در غیر این صورت و عدم حضور گيرنده، باید پاکت را به اداره پست برمی‌گرداند، لذا با وی برخورد خواهیم کرد.
سؤال من از مسوولان اداره پست این است: با عنایت به این که مدت بیش از 5 ساعت پاکت نامه‌ي محرمانه‌ي بنده در اختیار مغازه‌دار سر كوچه بوده و توسط وی یا شخص دیگري باز شده و اطلاعات شخصی‌ام در اختیار افراد ديگري قرار گرفته، عواقب سوء استفاده احتمالی و خطرات بعدی آن بر عهده‌ي کیست‌؟ مطمئناً مغازه‌داري که پاکت نامه ديگران را باز نموده قصد سوءاستفاده داشته كه اين كار را كرده است.
سؤال ديگر اين كه از چه زمانی پاکت‌های نامه با طبقه‌بندی "خیلی محرمانه" به جای رسيدن به دست گیرنده‌ي نامه باید تحویل مغازه‌دار و مغازدار سر کوچه شوند؟ به نظر می‌رسید این‌گونه افراد سودجو که با این جرأت و جسارت به هر قیمتی می‌خواهند دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی مردم داشته باشند، در شهر ما مي‌توانند به راحتي هر اقدامي كنند و جان كلام اين كه: «چگونه است مأمور دولت اجازه ندارد امانتي كسي را درون منزلش بياندازد، اما اجازه دارد براي گرفتن يك امضاي ظاهري، آن را تحويل هر كسي غير از صاحب اصلي‌اش بدهد؟ آيا فقط مسوولان و مأموران دولت حق دارند و مردم حقي در بين اين همه قوانين رسمي كشورمان ندارند؟!»
ايميل ارسالي: حاج محمد  میرزاوند
ساكن خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-12-07 23:56
ماموری که با سفارش و پارتی بازی استخدام شود از این بهتر نمی شود وگرنه کسی که با لیاقت باشد و برای به دست آوردن شغلی زحمت بکشد نسبت به انجام دادن وظیفه خود کوتاهی نمی کند و مغازه دار سر کوچه را به صاحب نامه ترجیح نمی دهد.از نظر قانون هر مشکلی برای شما پیش بیاید مامور پست مقصر است و می توانید از او شکایت کنید
نقل قول کردن
#2 شهروند 1393-12-09 02:28
باسلام به نظر بنده قضاوت این همشهری عزیزمان مبنی بر اینکه مامور مربوطه چگونه استخدام شده اند قضاوتی ناحق است از این ظرف حرکت مامور نیز اشتباه و قابل گذشت است ولی کار ان مغازه دار که خیانت در امانت نموذه غیر قابل گذشت است زیرا از قدیم الایام تاکنون همیشه کسبه محل از امین ترین افراد محل بوده اند و حال چه شده که این فرد دست به این کار ناشایست زده؟ حق اقای میرزاوند است از ظریق مرجع قضایی پیگیری نمایند تا درس عبرتی برای دیگر خاطیان باشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا