یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چندی پیش شهردار الیگودرز با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر از سمت خود عزل و پس از 5 ماه فعالیت با صندلی شهرداری خدا حافظی کرد.
مدت زمان اندکی که ما بنا نداریم در رابطه با آن سخنی به میان آوریم زیرا یقین داریم مردم بهترین قاضی و توهین و هتاکی به جای پاسخ‌گویی منطقی در ديار ما!داور برای  بررسی عملکرد مدیران هستند.
اما آن‌چه مهم است رفتار و گفتار برخی اعضای شورای شهر می باشد که متاسفانه پس از استیضاح دچار یک سردرگمی شده و نمی دانستند  به چه شیوه‌ای دلایل استیضاح را با مردم در میان بگذارند و امروز با گذشت نزدیک به یک ماه از زمان عزل  ارسلان زارع‌فارسانی شهروندان از اصل موضوع و دلایل استیضاح بی‌خبرند و تا کنون شورای شهر پاسخی قانع کننده به آن‌ها ارائه نداده است که همین کوتاهی سبب شد واقعیات در حاشیه رفته و هر کس به ظن خود ماجرا را تشریح نماید و متاسفانه بحث‌هایی نظیر باج‌خواهی شورا و زیر بار نرفتن شهردار هم پیش آمد.
اما به راستی چرا؟! یقیناً اعضای محترم شورای شهر برای استیضاح شهردار دلایل قانونی داشته اند اما چرا در این مدت نتوانسته اند از اقدام قانونی خود دفاع نمایند تا شایعات علیه آنها قوت پیدا نکند و در سایه سکوت اعضای این نهاد به واقعیت نزدیک شود؟!
اما هفته گذشته در حالی که گمان می رفت موضوع با سکوت شورا  خاتمه یافته و همه خود را برای حمایت شهردار جدید مهیا کرده بودند جوابیه‌ای سراسر توهین و هتاکی از سوی شورا صادر شد و بازهم جو شهر را دچار تنش کرد و انتقادات از شورای شهر آغاز شد.
در این جوابیه که به امضای رییس شورای شهر رسیده بود گذشته از غلط‌های املایی فاحش که شایسته تحصیلات عالی  منتخبان یک شهر نیست‌، به جای پرداختن به موضوع اصلی، منتقدین شورا با الفاظی ناپسند نظیر نااهل، کم خرد، سودجو‌، بیمار‌، بی‌سواد و... مورد خطاب قرار گرفته شده و متاسفانه با ادبیاتی که به دور از اخلاق و روابط پسندیده انسانی می‌باشد، بدون توجه به رضایت مردم از عملکرد شهردار، کسانی را که از او حمایت نموده‌اند به دریافت پول و منفعت‌طلبی متهم کرده بود.
اگر چه پاسخ به این اتهامات و تهمتها راعاقلانه و در شان  خود نمی دانیم اما باز گویی آنها را تنها به جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با ادبیات منتخبان خوددرشورا مفید می‌دانیم!
بزرگواران عضو شورای شهر؛ هیچ احتمالی دیگررا در نظر نگرفته و چشم بسته غیب گفته و به تطمیع دیگران به امید حمایت قلمی و قدمی توسط شهرداراشاره نموده و با این گفته نسنجیده همه کسانی که وی را حمایت کرده اندازجمله نماینده محترم مردم، دیگر مسوولین و حتی برخی اعضای شورای شهررابه منفعت طلبی متهم کرده اند،هرچند ما قصد دفاع از عملکرد زارع فارسانی را نداریم و یقین داریم وی باید پاسخگوی دوران مدیریتش و دلایل عدم تفاهم و تعامل مورد نظر شورا باشد، اما به راستی اگر برخورد شما با وی همانندنوع ادبیات جوابیه نوشتن‌تان بوده باشد، آیا به خوانندگان حق نمی‌دهید که در گفته‌ها و دلایل ارائه شده تردید داشته باشند و حق را به جانب شهردار سابق دهند؟
واما برادران و خواهران گرامی شورا ی شهر، مگر چه پیش آمده و چه اتفاقی افتاده است؟! شهرداری پس از 7 ماه بررسی‌های فراوان و تحقیقات شورای شهر انتخاب شده و بعداز مدتی مقبول واقع نشده و عزل شده است! گمان نمی کنیم اتفاق بزرگی رخ داده و یا آبرویی ریخته شده که با توهین و هتاکی به دیگران سعی در بازگردان آن داشته باشید؟!
اعضای محترم شورای شهر کاش بجای توهین و هتاکی در چند سطر مفید و مستدل و همراه با ادب دلایل استیضاح شهردار را بیان و مردم را به انتخاب شهرداری توانمند امیدوارمی کردید تا به این نتیجه برسید که مردم الیگودرز بزرگوارتر ازآن هستند که نخواهند خطا‌ها و اشتباهات شما را نادیده بگیرند و بقول شاعر:
کم گوی و گزیده گوی چون در            تا زاندک تو جهان شود پر
بزرگواران باور کنید هتاکی به دیگران  چاره فرار از پاسخ‌گویی به انتقادات بهحق مردم نیست و این‌گونه دفاع کردن از نهاد شورا حکایت غضنفرهای تیم فوتبال را تداعی می‌کند که با وجودشان دیگر نیازی به حمله حریف و دشمن بیرونی وجود ندارد و یقینا ُدیگر بازیکنان باید از او مراقبت کنند!
یقینا  اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم  و برآمده از خواست و نظر شهروندان می‌باشند و  باید از هر نظر و بویژه نوع گفتار و ادبیات  بهترین بوده  که نظراکثریت را کسب نموده‌اند و شایسته نیست از سوی شورایی که به قول خودتان بهترین شورای استان می‌باشد الفاظ ناشایستی بیان و اصل شایسته‌سالاری در انتخابات خدشه‌دار شود.
عزیزان در شرایطی که موجی ایجاد شده و نوک پیکان تمامی انتقادات (‌درست یا غلط) به سمت شورای شهر نشانه رفته است کدام تدبیر پشتوانه صدور این جوابیه شده که ای کاش انتقادات تند نشریات لرستان علیه شورای شهر پس از استیضاح شهردار خرم‌آباد را مطالعه می‌کردید و در مقابل نظری هم به سکوت معنا دار و تاکتیکی اعضای شورای شهر این شهر می‌انداختید تا در یابید که مهار خاتمه قصه در اختیار شما می‌باشد.
از قدیم گفته‌اند بدهکار را رها کنی طلبکار می‌شود. اعضای محترم شورای شهرزارع‌فارسانی شهردار منتخب مردم نبود که ضعف در سوابق گذشته(‌شش ماهه و یک سال ونیم او در انارک و باغ بهادران) را به رخ آن‌ها می‌کشید و ایشان را از پی یافتن پرتغال فروش راهی می‌کنید!
 او شهرداری است که پس از بررسی و تحقیق چند ماهه شما و ضمن آشنایی کامل از سوابقش در شهرهای مذکور نسبت به انتخاب وی با رای اکثریت اقدام کرده و امروز به جای ضعف عملکرد، ضعف سابقه را  دلیل استیضاح او قرار داده اید.
به هر حال امیدواریم اعضای شورای شهر بعنوان نمایندگان مردم در مقابل شهر وندان و منتقدان توانایی و درایت دفاع منطقی از تصمیمات خود را داشته باشند.
عباس شاه‌علی
نیوز اليگودرز


دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1393-10-10 19:29
این فرهنگ ناپسند تا کی ادامه خواهد داشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا