یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه با پیشرفت و توسعه شهرها و افزایش جمعیت و تعداد خودروها، ضرورت ایجاد امکانات ترافیکی و ایجاد محدودیت‌های قانونی و پلیسی جهت تضمین حفظ سلامت انسان‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.
علاوه بر قوانین و مقررات، ایجاد زیر‌ساخت‌های شهری نیز به نوبه خود می‌تواند از عوامل تاثیر‌گذار در امنیت جانی عابرین پیاده و رانندگان وسائط نقلیه باشد.
خرم آباد در هر زمینه‌ای اگر جز اولین‌ها در کشور نباشد در ایجاد سرعت‌گیرهای غیر‌استاندارد و پرشمار به طور حتم رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص داده است که صد البته تعدادی از شهروندان نیز با ساخت و ایجاد سرعت‌گیرها یا بهتر بگوییم موانعی به شکل تپه و تیغه در اضلاع مختلف در کوچه پس کوچه‌ها و درب منازل خود، کمک‌های شایانی به شهرداری و مكانيك‌هاي شهر نموده‌اند که واقعاَ جای بسی تقدیر و تشکر دارد!
ايجاد چنين موانع عمدي توسط مردم وقتي مكمل چاله چوله‌هاي فراوان موجود در خيابان‌هاي مركز استان مي‌شود، نوعي مسابقه پرش را براي خودروها تداعي مي‌كند و بلا استثنا هر خودرو بايد در طول سال حداقل يك بار راهي تعميرگاه شود كه براي مردم شهري كه از نظر اقتصادي و معيشتي وضعيت مناسبي ندارند، معقول نيست.
در ورودی زیرگذرها‌، در ورودی روگذرها‌، کنار‌گذرها‌، خیابان‌های فرعی و غیرفرعی‌، کوچه‌ها و محله‌ها و تقریباَ همه جای شهر به راحتی می‌توان تعداد زيادي دست‌انداز ايجاد شده توسط مردم را در كنار چاله‌هاي كريه خيابان‌ها مشاهده کرد.
عنوان شهر سرعت‌گیرها‌ی هزار رنگ و هزار شکل‌، پیشنهاد خوبی است برای مسوولین استان و شهر که هر چه زودتر جهت ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گينس، پی‌گیری‌های لازم را در اين خصوص به عمل آورند‌.
شهرونداني که با خودروی شخصی خود در سطح شهر تردد می‌نمایند حتماَ لذت پرواز پس از عبور از روی آن‌ها را بارها چشیده‌اند، لذتی که پس از سقوط فاجعه‌بار، خیلی زود از بین می‌رود و خساراتي دردآور به خودروهاي مردم به خصوص آن‌ها كه با ماشين‌شان نانا‌آور خانه هستند وارد مي‌كند.
سوال ما این است که آیا راه تامین امنیت جانی رانندگان و عابرین پیاده و کنترل سرعت خودرها در شهر ما این است؟ اگر این نیست پس راه‌کار چیست؟ براي اين كه نگوييد منتقد صرف هستيم، پيشنهاد ارائه مي‌كنيم بلكه در كار بنديد:
اگر نگاهی گذرا به تجربیات شهرهای دیگر کشور نماییم به طور حتم راه‌کارهايی استاندارد نمایان می‌گردد.
راه‌کار استاندارد این است که در گام نخست کلیه‌ي سرعت‌گیرهای غیر استاندارد و پرشمار در سطح شهر برداشته شود و حد فاصل معابری مانند خیابان شریعتی که خودروها در آن از سرعت بیش‌تری برخوردارند و عرض آن نیز بیش‌تر است حد فاصل لاین‌های رفت و برگشت به طور کل نرده‌گذاری شده و در فواصل مختلف و پر‌عبور و مرورتر، پل‌های عابر پیاده متعدد نصب گردد به طوری که عبور و مرور عابرین از عرض جاده فقط از پل‌های عابر پیاده امکان‌پذیر باشد. از این طریق به هدف اول که حفظ امنیت جانی عابرین پیاده است تامین می‌شود. البته پرواضح است كه نصب پله برقي در ايجاد فرهنگ استفاده از پل‌هاي هوايي در ديار ما مي‌تواند مفيد باشد كه متاسفانه مسوولان نسبت به آن هم بي‌توجه هستند.
در گام دوم پس از نرده‌گذاری خیابان‌ها و نصب پل‌ها، نوبت به مطالعه‌ي نقاط حادثه‌خیز برای رانندگان می‌رسد که در این گام در نقاط مشخص شده می‌توان از سرعت‌گیرهای استاندارد استفاده نمود.
امیدواریم روزی برسد که مسوولان ما برای انجام هر کاری از راه‌کارهای استاندارد و درست استفاده نمایند و به فكر اكثريت مردم باشند.
 ارسال کننده: علي  زيبايي

دیدگاه‌ها  

#1 محمد علی 1393-09-29 13:01
دست شما درد نکنه واقعا مطلب به جا و به حقی بود امیدواریم مسئولین عمل کنن
نقل قول کردن
#2 Raptor 1393-09-29 13:42
بهتر است بگوید تمام خیابانها سرعت گیر است همش چاله چوله و کنده کاری!
نقل قول کردن
#3 بابک 1393-09-29 13:49
اشاره به جایست

کو گوش شنوا
نقل قول کردن
#4 همشهری 1393-09-30 02:54
سلام در خصوص سرعت گیرها خصوصا در سطح خیابانهای شهر نظرتان را قبول داشته ولی در مورد کوچه ها اولا چون شهرداری متاسفانه بابت هر کند کاری که شهروندان انجام می دهند پول انرا گرفته ولی نسبت به مرمت واسفالت نقطه کنده شده اقدام نمی کند که همین امر موجب درست شدن چاله چوله در سطح کوچه های شهر است و مورد دوم موانع درست کردن مردم هرکوچه بصورت غیر استاندارد یکی از دلایل اصلی ان رعایت نکردن سرعت توسط عدهای از جوانان که بنده خود گاها شاهد بدودهام با سرعت 60و یا80 کیلومتر در یک کوجه عبور که نه تنها باعث به خطر افتادن جان مردم است بلکه در تابستان گرد و خاک را بلند و در زمستان گل ولای به صورت ساگنین کوچه و خیابان می پاشد پس باید خانواده ها در این خصوص نیز فرهنگ سازی شوند که عده ای جاده را با کوچه و یا خیابانهای سطح شهر عوضی نگیرند موفق و موید باشید.
نقل قول کردن
#5 امیر 1393-10-01 09:27
در جواب همشهری عزیز عرض کنم که برای کسانی که در کوچه ها با سرعت غیر متعارف حرکت می کنند نیز راهکار این است که با هماهنگی شهرداری سرعت گیرهای استاندارد در فاصله های مشخص ساخته شود نه اینکه هر کس جلو خونه خودش یه سرعت گیر تیز مثل شمشیر درست کنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا