یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دستگیر کردن‌، سرقت‌، شلیک‌، حمله مسلحانه‌، قتل و هزار کلمات با بار منفی دیگر، این‌ها تشکیل‌دهنده‌ي اكثر نت‌های سمفونی لرستان طي چند وقت اخیر رسانه‌های ماست.
 کافی است که آرشیو خبرهای همین سایت یافته (که الحق رسانه‌ای با دغدغه آگاهی‌بخشی در لرستان است) نگاهی اجمالی بیاندازیم تا بفهمیم چه مقدار از اخبار رسانه‌های استان در مورد همین مصیبت‌های فوق‌الذکر است.
 حالا تصور کنید یک سرمایه‌گذار غیر‌لرستانی بخواهد در استان ما سرمایه گذاری کند مطمئناً یکی از جنبه‌های تحقیق برای شرایط سرمایه‌گذاری همین رسانه‌های استان خواهند بود. مطمئناً تصویری که در ذهن این فرد ناآشنا با بوم لرستان ایجاد می‌شود سرزمینی پرهرج و مرج و دلهره‌آور است.
 حال این امر را با سخنان حسن کامران نماینده اصفهان مقایسه کنید ایشان در یک مصاحبه‌ای  در مورد اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان چنین فرمود‌ه‌اند: «آن‌چه که مشخص است این است که فرد اسید پاش اصفهانی نبوده، زیرا اصفهانی‌ها بر روی حیثیت خودشان بسیار حساس هستند، لذا فرد جنایتکار غیر‌اصفهانی بوده است!»
هر چند که این جمله را توهینی به تمام هم‌وطنان غیر‌اصفهانی می‌بینم ولی از تلاش این نماینده برای پاک کردن چهره‌ي دیارش از امری قبیح و زشت واقعاً باید درس آموخت. ایشان این‌چنین فاجعه‌ي وحشتناکي که دل هر انسانی را به درد می‌آورد و مطمئناً در جغرافیای اصفهان اتفاق افتاده است را آن‌چنان ماهرانه به کوچه‌ي علی‌چپ منحرف کرده که شاید خیلی از خوانندگان، حق را به وي بدهند و در مقابل ما تصویر استان‌مان را که طبق آمارها یکی از امن‌ترین استان‌هاي کشور است را تگزاسی، ابولا‌زده و طاعون‌زده نشان می‌دهیم!
می‌دانم که پرسنل زحمتکش و جان بر کف نیروی انتظامی لرستان لیاقت بیش‌ترین تقدیرها و تحسین‌ها  را در رسانه‌ها دارند و امنیت موجود در استان به خاطر زحمات شبانه‌روزی این سربازان شجاع و جان بر کف وابسته است اما این را هم در نظر داشته باشیم که متأسفانه لرستان مورد شدیدترین هجمه‌ها و توهین‌های تحقیر‌آمیز در برخي رسانه‌ها و فضای مجازی قرار دارد.
دكتر فريد باقري در همه جای جهان خوب و بد وجود دارد ولی بعضی‌ها مثل ما لرستانی‌ها به دلایل مختلف در بیش‌تر مواقع بدی‌هایمان را درشت‌نمايي کرده‌اند، حالا خودمان بهانه به دست رسانه‌ها و سایت‌ها در جهت تصویر‌سازی نامناسب ندهیم. پس لطفاً و خواهشاً در گزارش حوادث و جرایم استان، اندکی ظرافت رسانه‌ای به خرج دهیم، چرا كه لرستان مظلوم است و باید حمایتش کنیم.
 
دکتر  فرید  باقری
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1393-09-28 18:08
به نكات خوبي اشاره كرديد اما در كليت موضوع با شما موافق نيستم . انتشار اخبار برخورد با جرمين جهت تامين امنيت رواني كه شما هم به بخش امنيت سرمايه گذاري اون اشاره كرده ايد لازمه . از طرفي مجرمين نيز با خواندن اين اخبار يا اطلاع از انها تا حدي بادشون ميشينه
نقل قول کردن
#2 Raptor 1393-09-28 18:41
اطلاع رسانی در این مورد ارامش بیشتری به مردم می دهد،لیکن اگر کسی در استانمان سرمایه گزاری کند و ببیند مردم ان شهر ازاری بهش نمی رساند مطمعنن سرمایه گزاران بیشتری را به همراه خواهد داشت.نمونه ای خدمت شما عرض میکنم شاید طولانی اما اموزنده و ان اینکه روزی در جمعی بودم یک نفر از ان جمع با اب تاب خاطره ای را تعریف میکرد که روزی رییس یکی از کارخانه از ازانس ماشین خواست نوبت من بود رسوندمش شرکت و کرایه دوبرار ازش خواستم چون غریبه بود گفتم حالیش نیست،بعد شاکی شد گفت پیگیری میکنم من هم تهدیدش کردم که با فامیلا میریزم سرت،انگار کار درستی کرده بود اینجور با غرور تعریف میکرد،دیگه نمیفهمید که تیشه به ریشه بازار کار استان میزند،ما و شما که دکترید و همه بتید فرهنگ سازی کنیم.ببخشید طولانی شد
نقل قول کردن
#3 علی 1393-09-28 19:39
جناب باقری همه مشکلات امروز استان برگردن مسئولین گذشته و کنونی استان است بر گردن کسانیست که در رای گیریها بر اساس جناح بازی وایل وتبار گرایی شرکت میکنند که امروز شاهد بزهکاری جوانان لرستان چه پسر ودختر در استان وخارج استان باشیم ؟بجز غم واندوه به حال وروز جوانان این استان چیز دیگری نمانده ؟
نقل قول کردن
#4 سیاوش 1393-09-28 19:43
واقعا این یکی ضعف رسانه ای در جهت بزرگنمایی نقاط قوت و نشان دادن همیشگی نقاط ضعف از بلایا ی تحمیل شده به ما لرهاست
نقل قول کردن
#5 مسعود ایمان طلب 1393-09-28 20:57
جناب آقای دکتر باقری کاملا درست می فرمایند ما بیشتر مواقع خودمان علیه خودمان جو روانی منفی ایجاد می کنیم در صورتی که در دیگر استانها ناامنی های به مراتب شدید تر از استان ما را کم اهمیت و بی اهمیت جلوه می دهند.
نقل قول کردن
#6 امیر 1393-09-28 21:53
اسید پاشی اصفهان لکه ننگی است که تا ابد از چهره انسانیت پاک نمی شود و کتمان و مخفی کاری هیچ فایده ای ندارد
نقل قول کردن
#7 جمعی از دانشجویان 1393-09-28 22:22
باسلام از سایت سازنده یافته خواهشمندیم گزارشی درباره عملکرد یک جانبه نگری صداوسیمای مرکز لرستان در بی توجهی به مناطق شرق لرستان که نارضایتی ساکنان آن مناطق را موجب شده منتشر کند . زیرا ادامه این رویه به ضرر لرستان بوده و خواهد بود . متشکریم
نقل قول کردن
#8 احسان 1393-09-28 22:41
متاسفانه در فضاهای مجازی مثل وایبر و واتساپ مورد تمسخر قرار میگیریم و در رسانه ها همش از جرم وجنایتامون میگن ، شما فکر کنید نسل آینده ما چی داره که بهش افتخار بکنه
نقل قول کردن
#9 بیرانوند 1393-09-28 23:06
همه چیزرا باید از خودمان شروع کنیم واین وظیفه افراد تحصیلکرده وصاحب نفوذ علمی ،ادبی ورسانه ای را دوچندان می کند هم بایستی فرهنگ سازی درست کنیم و هم ارزش های والای قوم لر را تقویت وبه دیگران معرفی کنیم.این برای ما یک ضرورت است اگر می خواهیم از دیگران عقب نمانیم ودر اینده نیز از این ناملایمات ناله سر ندهیم...
نقل قول کردن
#10 بهاروند 1393-09-29 01:52
حوادث یکی از عنوان های خبری است. انعکاس چنین اخباری لازم است.آیا سرمایه گذار نشسته که تحلیل کند لرستان امن است یا نیست که بیاید و برای ما بریز و بپاش کند؟؟؟!!تصور غلطی است.کسی که در باره لرستان بدگویی میکند، خودش را به خواب زده.
نباید سرمان را مثل کبک زیر برف کنیم
باید واقع بین باشیم
نقل قول کردن
#11 شاهین احمدی 1393-09-29 08:02
با سلام
بسیار موضوع جالب و حساس و حیاتی را انتخاب کردید. تبریک میگم
نشان دادن اقتدار پلیس در برخورد سریع و قاطع با مجرمین بسیار عالی است اما به شرطی که باعث احساس ناامنی ناشی از تعدد و تکثر جرمها نشود.
مثال دکتر کامران را در نظر بگیرید. ایشان بیش از برخورد متعصبانه یک موضع گیری آگاهانه داشته اند، برعکس خیلی از ما
نقل قول کردن
#12 قربانی 1393-09-29 08:28
هر کس از منظر خود به این موضوع مینگرد. اخبار حوادث از جمله موارد پربیننده خبرگزاریها و نشریات و مورد علاقه مردم هستند که جنبه عبرت آموزی بسیار دارند. اقای دکتر حتما مثل «بیلت را به تا آبت را ببرم» را شنیده است. طرح موضوع عدم انعکاس این موارد در رسانه ها حکایت این مثل است و رسانه بدون ذکر اخبار حوادث مخاطب و جذابیت چندانی ندارد
نقل قول کردن
#13 کیانوش جودکی 1393-09-29 17:30
با سلام 365 روز پیش یک دستگاه پراید از بنده سرقت کردند که بعداز 6 ماه سارق و مال خر را دستگیر نمودند که جا دارد از پرسنل محترم و زحمتکش آگاهی تشکر نمایم ولی تا کنون حکمی در مورد آنها صادر نشده به نظر شما اگر این اتفاق در اصفهان می افتاد باز هم رسیدگی به پرونده این قدر طول می کشید آقای دکتر باقری؟این قبیل کارها باعث بی اعتمادی ما لرستانی ها شده وای به حال دیگران.
نقل قول کردن
#14 شهروند خرم اباد 1393-10-02 03:27
با سلام جناب دکتر باقری این مطلبی که جنبعالی در خصوص نماینده اصفهان گفتید اتفاقا نتیجه عکس بر علیه اصفانیها دارد زیرا این موضوع در صورتی برای مردم و گفتن ان از طرف شخص موجه ای می توانست اذهان عمومی را به سوی عمل ناشایست اسید پاشی سوق دهد که ان فرد دستگیر و مثلا در حال بازجویی از متهم بودند و اعلام اسم او زمان بر میشد و این موضوع از طرف دکتر کامران باعث می شد که مردم ایران ذهنشان از این عمل نفرت انگیز از اصفانی بودن فرد اسید پاش پاگ شود ولی چون فردی دستگیر نشد اتفاقا مردم ایران از بالاترین مقام یک شهر جه تصوری در ذهنشان می ماند ما از بیان واقعیتها نباید هراس داشته باشیم اتفاقا حسن است که اقتدار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و امنیتی یک استان با مجرم برحورد کرذهاند بیایم به قول یکی از همین دوستان که گفته اند در فضای مجازی به دروغ دارند چهره مناطق لر نشین را خراب می کنند نخبگان ما با درست کردن کلیپهای کوتاه از موفقیتهای استانمان با ان مقابله به مثل کنیم نه فرار از واقعیتها و راه چاره برای درست کردن ناهنجاریهای جامعه مان موفق و موید باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا