یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ارزش‎های هر ملت به عنوان ریشه‎دارترین احساسات افراد، عنصر اصلی در ساخت فرهنگی آن جامعه به شمار می‌‏آیند.
برای داشتن یک ملت پایدار، همبسته و پیشرو در توسعه و استقلال، حفاظت و پاسداری از ارزش‏‌ها، رسالت اصلی واساسی آحاد مردم آن جامعه می‌‏باشد.
مقدسات دینی، ولایت و شهدا از جمله ارزش‌‏های قدرتمند موجود در جامعه اسلامی ما ایران به حساب می‏‌آیند که حفاظت و حراست به معنای واقعی از آن‌ها بر همه ما تکلیف است. مقدساتی که در عصر تاریک و جاهلیت مدرن می‏‌تواند چراغ راهی باشد برای جلوگیری از گم‌شدگی و سرگردانی و حرکت در طول صراط مستقیم!
اما حادثه وقتی رخ می‏‌دهد که این بستر بسیط هدایت ابزاری بشود در دست آن‌هایی که هوای نفس و مطامع دنیا در ایمان و عقیده‌‏شان رخنه کرده است، جایی که تشخیص سره از ناسره سخت می‌‏شود.
متأسفانه هزینه کردن از مقام معظم رهبری در سال‏‌های اخیر در سطوح مختلف مقام، منصب و ثروت بارها تکرار شده است تا جایی که این مسأله از جانب شخص ایشان، رسانه‌‏ها و بعضی از شخصیت‏‌های برجسته مورد انتقاد قرار گرفته است. راهبردی که می‌‏تواند صدمات جبران‌‏ناپذیری بر شالوده و ستون ولایت وارد آورد.
روشن‏‌ترین مصداق این مسأله را می‎توان در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد که برخی از کاندیداها در یک بازی سیاسی و تبلیغاتی آمدن و نیامدن‌شان را منوط به اذن رهبری عنوان می‏‌کردند که در هر دو حالت بازی "برد برد" برای آن‌ها تلقی می‏‌شد. برخی دیگر از این کاندیداها خود را منتصب به ایشان مطرح می‌کردند که خوشبختانه با روشن‏‌بینی مقام معظم رهبری و صراحت ایشان در بیان صریح موضع و اعلام بی‏‌طرفی این فرصت از آن‌ها سلب شد.
اما این مسأله تنها مختص به این موقعیت و زمان نبود و بارها کسانی در سطوح و کسوت‏‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن را تکرار کردند و می‌‏کنند.
مثلاً کسی می‏‌خواهد نطق نامعقولش را درست جلوه دهد تا از واکنش‌‏های احتمالی مبرا باشد‌، کسی می‏‌خواهد نوشته‏‌های نامربوطش را مصون از تاوان و پاسخ‌گویی کند و برخی سودجویان و ثروت‏‌اندوزان و تشنگان قدرت برای رسیدن به امیال و اغراض‌شان، حرف، نوشته و عمل نفسانی خود را گره می‌‏زنند به رهنمودها و فرامین ارزشمند مقام معظم رهبری که خاستگاه و کارکرد ویژه خاص خود را دارد. حاصل این توأمان کردن که آغشته به هواهای نفس است و در خیلی از موارد می‏‌توان بوی سوء استفاده را از آن استشمام کرد تاثیر منفی در افکار عمومی است!
این نطق‏‌ها، نوشته‏‌ها و اعمال وقتی در معرض افکار عمومی قرار می‌‏گیرند چون از باور راستین، از پشتوانه ایمانی اصیل و اعتقاد قلبی شخص فاعل، سرچشمه نگرفته لاجرم نمی‏‌توانند بر دل بنشینند و این ماجرا منجر به این می‏‌شود که اعمالی با ظاهر مزین به ارزش‏‌های ایمانی با وجود باطنی نفسانی، زخمی می‏‌شوند بر پیکر پاک فرهنگ و ارزش‌های متعالی یک ملت!
گاهی این اتفاقات از سر بی‏‌اطلاعی افراد رخ می‌‏دهد که در  این صورت نیز همان تبعات ذکر شده را به همراه خواهد داشت.
در همین شهر خودمان یک آقایی که می‌‏گویند بازنشسته یکی از ادارات این شهر است می‏‌آید و بر روی دیوار برج در حال ساختش که در بهترین نقطه از شهر واقع شده است بنری از تصویر و بیانات مقام معظم رهبری نصب می‌‏کند که ما نسبت و رابطه این مقوله را به درستی درک نکردیم!
مسأله ما به هیچ عنوان ساخت این برج نیست؛ بلکه مسأله آن‌جاست که در دوره سخت رکود اقتصادی و فشار ناشی از تورم و بیکاری که در آن مردم روزهای‌شان را به سختی به شب می‏‌رسانند و در دوره‌‏ای که جوانان در کوره‌ي دربه‏‌دری و بی‏‌خانمانی برشته می‏‌شوند.
مصادف کردن این برج که نمادی از ثروت و سرمایه‏‌داری است با تصویر و نام مقام معظم رهبری که نمونه بارز و الگوی کاملی از ساده‏‌زیستی و توصیه‌کننده همیشگی به زندگی ساده است، نه تنها کار تأثیرگذاری نمی‏‌تواند باشد؛ بلکه زخمی است بر قامت استوار ولایت و باور مردم، این مسائل به جهت اهمیت و ابهامی که دارند منجر به تولید شایعه می‌‏شوند و شایعه مخرب است.
منظور این نیست که حق استفاده از فرصتی به بزرگی رهنمودهای مقام رهبری و ارزش‏‌های دیگر را نداشته باشیم اما معتقدیم این مصالح ارزشمند و کاربردی را باید در جایگاه درست و در فرصت معقول از زاویه‏‌ای سعيد مالگوچيمناسب در باور و ایمان مردم وارد کرد تا بر دل آن‌ها بنشیند و تقویت کننده‌‏ی باور ایمانی آن‌ها باشد، در غیر این صورت باید منتظر پیامدهایی باشیم که فرهنگ و دین را مخدوش می‌‏کند.
آقایان برج‌‏ها، مقام و منصب‌تان مبارک‌تان باشد ولی عاجزانه از شما می‏‌خواهیم که با اصول، ارزش‏‌ها و باور مردم و جایگاه ارزشمند ولایت کاری نداشته باشید.
 
سعید  مالکوچی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حسام 1393-09-22 20:17
دورود بر آقا سعید مثل همیشه با قلم نافذش مطلب مهمی را بیان نموده و دردی که سال هاست فضای سیاسی کشور ما از آن رنج میبرند را بیان نمودند.استفاده ابزاری و شخصی و مادی از ارزشهای نظام و مقام منیع ولایت مطلقه فقیه
نقل قول کردن
#2 سید 1393-09-23 08:24
احسنت این که گفتی درد دل همه مردمه
نقل قول کردن
#3 علی 1393-09-24 17:43
تشکر از مطلب عنوان شده متا سفانه برج سازان که اکثرا از مدیران چه شاغل چه بازنشسته یا دکتر ها هستند به این شغل پر سود روی اورده یا از بنرهای مذهبی یا نصب پرچم های یا حسین ..... وغیره استفاده می نمایند
نقل قول کردن
#4 صابر 1393-09-26 17:21
این برج ساز بازنشست شده دکتر هم نیست مدرکش بهداشت است
نقل قول کردن
#5 علی سینا 1393-09-26 23:15
از مطالعه مقاله بسیار زیباتون لذت بردم... متاسفانه این نوع سوء استفاده های ابزاری طی سالیان گذشته همیشه برای جامعه تبعات منفی زیادی به همراه داشته...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا